اسلامیان: وزیر صنایع با حضور قلعه‌نویی در تیم ملی مخالفت کرد

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: قبل از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، اجماع هیات رئیسه روی انتخاب امیر قلعه نویی بود اما وزیر وقت صنایع مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، بعد از جدایی «مارک ویلموتس» از هدایت تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال چند گزینه را مدنظر داشت اما در نهایت «دراگان اسکوچیچ» به عنوان جانشین ویلموتس انتخاب شد. اسکوچیچ با تیم ملی چهار پیروزی در دیدارهای برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی به دست آورد و به مرحله سوم انتخابی صعود کرد. این در حالی است که حالا گمانه زنی‌هایی از تغییر اسکوچیچ و انتخاب سرمربی جدید به جای وی شکل گرفته است.

محمود اسلامیان عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد که پیش از انتخاب اسکوچیچ، ابتدا امیر قلعه نویی و سپس علی دایی مدنظر بودند و حتی اجماع روی قلعه نویی هم صورت گرفت اما وزیر وقت صمت، به دلیل حضور این مربی در تیم سپاهان با انتقالش به تیم ملی مخالفت کرد.

اسلامیان همچنین با اشاره به مشکلات مالی و تحریم‌های فدراسیون، حفظ اسکوچیچ برای ادامه مسابقات را گزینه منطقی‌تری دانست و اعلام کرد که فدراسیون اگر قصد دارد گزینه جدیدی به خدمت بگیرد، نباید حتی یک روز را هم از دست بدهد.

مشروح گفتگو با اسلامیان در ادامه می‌آید:

* شما در هیات رئیسه ای بودید که اسکوچیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و حالا احتمال دارد با این مربی قطع همکاری شود. فکر می‌کنید تصمیم فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید منطقی است؟

- مسئولیت هر تصمیمی در فدراسیون با رئیس و هیات رئیسه است. حدود سه ماه دیگر مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی شروع می‌شود. اسکوچیچ در دوره‌ای که ما در هیات رئیسه بودیم انتخاب شد و خوشبختانه بازی‌های خوبی هم انجام داد. او قبلاً در این سطح نبود و در چند بازی بخصوص برابر بحرین و عراق خیلی خوب کار کرد.

* با توجه به اینکه سابقه حضور در فدراسیون را دارید، آیا تغییر سرمربی در این برهه به تیم ملی کمک می‌کند؟

- فدراسیون مشکلات مالی دارد و چند میلیون دلار از پول فدراسیون در فیفا بلوکه شده است. تصمیم برای انتخاب سرمربی جدید باید با در نظر گرفتن این شرایط، گرفته شود. موفقیت یک طرف قضیه است و شرایط فدراسیون و فوتبال ما هم یک طرف دیگر. در این شرایط به نظر من منطقی است که اسکوچیچ بماند اما این یک نظر شخصی است و مسئولیت با مدیران فدراسیون است.

* در دوره مسئولیت شما، امیر قلعه نویی نزدیک به نیمکت تیم ملی بود. چه شد که این مربی در نهایت انتخاب نشد؟

- بله، ولی مسئولان خارج از فدراسیون فوتبال با حضور قلعه نویی در تیم ملی موافق نبودند.

* منظورتان کدام مسئولان است؟

- یکسری‌ها به وزیر وقت صنایع فشار آوردند که چون قلعه نویی در تیم فولاد مبارکه سپاهان است، اجازه جدایی به او ندهند. اجماع هیات رئیسه روی قلعه نویی بود. اکثر اعضا روی این مربی نظر داشتند اما در نهایت وزیر وقت صمت اجازه نداد.

بیشتر بخوانید:

واکنش عضو هیأت رئیسه به مذاکره با کی‌روش، برانکو و کالدرون

* علی دایی هم گزینه دیگری برای تیم ملی بود. چرا بعد از منتفی شدن حضور قلعه نویی، دایی به نیمکت تیم ملی نرسید؟

- بله ایشان هم گزینه بود اما در جریان جزئیات علت عدم انتخابش نیستم!

* در لابه لای خبرهای مربوط به احتمال تغییر سرمربی تیم ملی، نام کارلوس کی روش هم مطرح شده است.

- کی روش مربی بی نظیری بود و همه جوره با ما می‌ساخت حتی وقتی ۶ ماه حقوقش را نمی‌دادیم. برای جدایی کی روش از تیم ملی هم مسئولان دولتی و خارج از فدراسیون به ما فشار آوردند. تیم ملی فعلی هم به نوعی دست‌پخت کی روش است.. در مجموع خواهشم از فدراسیون فوتبال این است که سریع‌تر تصمیم بگیرد. فرصت زیادی نداریم و حاشیه انتخاب سرمربی روی تیم ملی اثر می‌گذارد. بهترین کار این است که دوستان سریع تصمیم بگیرند و زمان را حتی برای یک روز از دست ندهند.

* آیا بابت انتخاب مارک ویلموتس و خسارت‌هایی که این مربی به فوتبال ایران زد هنوز خودتان را سرزنش می‌کنید؟

- در مورد ویلموتس باید بگویم که مسئله، ورزشی نشد. طبق قانون، اگر یک مربی و بازیکن پولش را در موعد مقرر نگیرد می‌تواند شکایت کند. فقط بحث ویلموتس هم نبوده است. هفت، هشت مربی خارجی از ایران رفتند از جمله کالدرون و استراماچونی که به فیفا شکایت کردند. به جز کی روش، سایر مربیان خارجی این کار را کردند و اکثراً مسیر ویلموتس را رفتند. ویلموتس مربی تیم ملی بود و برای همین حاشیه‌هایش زیاد شد وگرنه جوابی هم که فیفا به ما داد، همین بود؛ یعنی پول سرمربی را به موقع پرداخت نکرده‌اید.

* آیا سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی آنطور که گفته شد، به بحث پرونده ویلموتس ورود کردند؟

- شما نگاه کنید فوتبال ما با دو بار صعود به جام جهانی، ده‌ها میلیون دلار پول به دست آورد. آن‌هم طی هشت سال. همانطور که گفتم فیفا رسماً جواب داد و مشکل را گفت. ان شاءالله پرونده ویلموتس در دادگاه عالی ورزش حل می‌شود. مهم تیم ملی کشور است. میلیاردها دلار از پول ما در کشورهای مختلف مثل چین و کره جنوبی قفل شده است. بابت تحریم‌ها، کم ضرر نکردیم. حالا همه این موارد را رها کرده‌ایم و به بحث ویلموتس چسبیده‌ایم. الان باید دولت به فوتبال کمک کند چون هیچ چیز با شادی مردم قابل مقایسه نیست. تیم ملی باید با آرامش و امکانات خودش را آماده مسابقات پیش رو کند.

* البته دولت اخیراً به این فدراسیون فوتبال ۵۰ میلیارد تومان کمک داشته است.

- زمان ما این‌طور کمک نمی‌شد. سال آخر که تحریم‌ها شدید شد، نتوانستیم از فیفا برداشت پول داشته باشیم. ۵۰۰ میلیارد تومان هم به فوتبال کمک کنند، کم است. شما نگاه کنید در بازی ایران و عراق، مردم با وجود تمام مشکلاتی که دارند چطور شاد بودند. چقدر پول بدهید، ۸۰ میلیون ایرانی این‌طور خوشحال می‌شوند؟ این چیزها با پول دست یافتنی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    فقط کی روش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس