کد خبر 1234680
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
اسکوچیچ باید با تیم ملی ایران ادامه دهد/ بهترین نسل را داریم

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به صعود تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا گفت: بهترین نسل بازیکنان را در اختیار داریم و باید به جام جهانی برویم.

به گزارش مشرق، حمید درخشان در خصوص صعود تیم ملی فوتبال ایران به عنوان صدرنشین گروه C انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: خیلی‌ها می‌گویند در دوره‌های قبلی راحت به جام جهانی رفتیم و دلیلی ندارد اینقدر بابت صعود خوشحال باشیم اما واقعیت این است که تیم ملی در دور رفت با عدم مدیریت و نبودن مربی کاربلد در آستانه رقم زدن بدترین و تلخ‌ترین اتفاق بود . خوشبختانه این تیم با تغییر کادر فنی توانست در مسیر صحیح قرار بگیرد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: بازیکنان تیم خیلی زحمت کشیدند و در دور برگشت واقعا خوب بازی کردیم. فکر می‌کنم اتحاد تیمی و تمرکز بازیکنان باعث این صعود شد. قطعا شکی در همدلی تیم نیست و باید بدانیم کادر فنی تیم ملی تلاش ویژه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن کرد. قدم اول را خیلی خوب برداشتیم ولی تازه در مسیر صعود قرار گرفته‌ایم.

وی درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل عراق اظهار داشت: نبردن عراق در ۱۰ سال گذشته فشار طبیعی روحی روی بازیکنان ایجاد کرده بود اما به نظرم ذهنیت برنده شدن در بازیکنان شکل گرفت و آنها توانستند با توان معمولی خود عراق را ببرند.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش-ایران؛ معادله‌ای که عملی نمی‌شود

درخشان تاکید کرد: گام اول را خیلی محکم برداشتیم. حالا وقت آن است که تاکتیک تیم ملی بازسازی شود. سرمربی تیم ملی چند ماه دیگر فرصت دارد که مشکلات فنی را حل کند و با شناخت همه جانبه در مسیر صعود به جام جهانی قرار بگیریم.

«آیا بهتر است اسکوچیچ در تیم ملی حفظ شود و یا فدراسیون سراغ سرمربی جدید برود؟» کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال، تاکید کرد: قطعا باید اسکوچیچ را حفظ کنیم. او پاسخ اعتماد ما را داد و حالا جایگاه خودش را در رختکن تیم ملی نیز پیدا کرده است. بازیکنان نشان دادند با او همدل هستند. با توجه به زمانی که تا دور نهایی انتخابی جام جهانی باقی مانده است باید با این مربی ادامه همکاری داشته باشیم. اسکوچیچ با تمام نقدها بهترین عملکرد را داشت و چیزی مهم‌تر از این نیست.

وی درباره موفقیت بازیکنان ایرانی در دیدارهایی که به طور متمرکز و به صورت تورنمنت برگزار می‌شود نیز، گفت: این اتفاق برای ملی‌پوشان بابت حضور همه جانبه آنها در کنار همدیگر است. آنها هیچ حاشیه‌ای ندارند و زمان استراحت مشخص دارند. بازیکنان انرژی دسته جمعی بالایی پیدا می‌کنند و روحیه تیمی هم بالا می‌رود. قطعا این تورنمنت‌ها سخت‌تر از بازی در خانه است چون هواداران پرشور خودمان را برای تشویق داریم اما در مجموع فکر می‌کنم رفتار حرفه‌ای بازیکنان تیم ملی بیش از قبل شده است و آنها در شرایطی بهتر کار می‌کنند.

درخشان در پایان خاطرنشان کرد: بهترین نسل بازیکنان را داریم و آنها واقعا بهتر از سایر تیم‌های حال حاضر آسیا هستند. باید قدر این بازیکنان را دانست و نسل طلایی به وجود آمده را نسوزاند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجين IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    تعجب مي كنم از اين مديران كساني كه در كارشان نتيجه نمي گيرند با هزاران خواهش التماس و جريمه قرار داد و پول مفت مي فرستيم برود مانند واموتس اما كساني كه بي ادعا عمل گرا هستند و موفق بودند عملا اگر هم بماند اينده و اقداماتش را تخريب مي كنيم تا نظريه توهمي خود را ثابت كنيم چه هنري داريم ما
  • هوادار فوتبال IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    تا اونجائی که میدونم تیم ملی هر زمان که به جام جهانی صعود نمی‌کرد یا نمیتوانست قهرمان آسیا شود و به جام جهانی صعود کنددر رسانه ها به آنها نسل طلائی میگفتن.چرا با این نسل های طلایی با بهترین مربیان 40تا 50سال هست قهرمان آسیا نشدیم ویا سه بار بیشتر به جام جهانی نرفتیم و گفته میشود که این نسل طلایی بدون مربی هم به مرحله بعد صعود میکرد.کمی هم نسبت اسکوچیچ انصاف داشته باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس