کد خبر 1234412
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد/ آغاز توزیع کارت‌ از ۶ تیر

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات دریافت کارت‌ و چگونگی رفع نقص کارت شرکت در کنکور سراسری‌ سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

نحوه و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون

کارت‌های شرکت در آزمون همه متقاضیان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۰ تا روز سه‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

متقاضیان شرکت در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود نیز اقدام کنند.

متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. متقاضیان درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ (موجود در این اطلاعیه) مراجعه کنند.

یادآوری مهم: چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبتنام اقدام کنند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات خود را مفقود کرده‌اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم تجربی‌، هنر و زبانهای خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان که در بند ۴۶ تقاضانامه ثبت نام‌، مشخص‌کرده‌اند به شرح جدول شماره ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ و ۳ این اطلاعیه است.

اقدامات لازم درصورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت شرکت در آزمون

۱. متقاضیان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۸۴ به بعد) و یا پیش‌دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۱ به بعد) هستند و همچنین متقاضیان نظام آموزشی جدید (نظام ۶،۳،۳):

نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۳، ۱۶، ۱۷، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شامل نام و خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی، مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

۲. متقاضیانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند:

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۷ شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سنجش اصلاح کنند.

۳. چنانچه داوطلب نسبت به اطلاعات مندرج در بندهای «الف، ب، ج و د» معترض باشد باید برای بررسی موضوع صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روزهای اعلام شده طبق زمان بندی اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ (ذیل همین اطلاعیه) مراجعه کند.

تاریخ مراجعه متقاضیان به باجه‌های رفع نقص با توجه به گروه آزمایشی

داوطلبان گروه آزمایشی هنر روز سه شنبه ۸ تیر.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ تیر.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ تیر.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ تیر.

داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ تیر.

بندهای مرتبط با رفع نقص کارت آزمون

بند الف: مغایرت در بندهای ۲، ۶ ،۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت، بهیاری و نوع سوال انتخابی (مختص متقاضیان دارنده دیپلم علوم و معارف اسلامی).

بند ب: چنانچه شماره متقاضی چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است.

بند ج: چنانچه کارت شرکت در آزمون فاقد عکس بوده و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله اشتباه عکس، فاقد مهر، عدم وضوح و … است.

داوطلبان در صورت مشکل در بند ج ضروری است در روزهای اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود شخصاً با همراه داشتن ۳ قطعه عکس ۴×۳ (در سال جاری تهیه شده باشد)، کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

در غیر این صورت مطابق ضوابط با داوطلب رفتار خواهد شد. در صورتی که در این خصوص کارت متقاضی دارای اشکال است و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکند مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

بند د: بند درج معلولیت:

برای آن دسته از متقاضیانی که یکی از بندهای ردیف ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامتگذاری کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته است در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون، نوع معلولیت و شدت آن درج شده است‌.

چنانچه متقاضی یکی از بندهای مذکور را علامتگذاری کرده لیکن معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است بند معلولیت وی حذف شده، لازم است در یکی از روزهای اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود با همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب را سریعاً به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص شود.

بررسی وضعیت سهمیه در کارت ورود به جلسه

چنانچه سهمیه درخواستی متقاضی غیر از سهمیه مناطق است و در بند ۱۸ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج شده است لازم است متقاضیان استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیرماه منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام کند.

تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال شود در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

تأکید می‌شود متقاضیانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگان‌های ذیربط نیز مراجعه کنند. درغیر این صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

شرایط آزمون عملی گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری ۱۴۰۰

متقاضیان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته‌های دارای آزمون عملی به منظور شرکت در آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی اعلام شده، منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۶ تیرماه همزمان با پرینت کارت تا روز شنبه ۱۲ تیر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد متقاضیانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می‌کنند باید مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، در روزهای ۶ تا ۱۲ تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرداخت کنند.

متقاضیان در صورتی که علاقه مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه از مجموعه‌های گروه آزمایشی هنر می‌باشند باید مبلغ سه میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

عدم پرداخت هزینه آزمون رشته‌های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

آزمون عملی رشته‌های هنر در مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های هنر (به جز رشته علوم ورزشی) به اطلاعیه روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ سازمان سنجش مراجعه کنند.

متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، حاضر باشند.

متقاضیان هریک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی باید نسبت به انتخاب مورد مربوط منحصراً به صورت اینترنتی همزمان با پرینت کارت در روزهای ۶ تا ۱۲ تیرماه در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

پذیرش دانشجو در رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

متقاضیانی که این رشته را انتخاب کرده‌اند باید مبلغ ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان) به صورت اینترنتی به وسیله کارتهای بانکی عضو شتاب پرداخت کنند.

متقاضیان برای اطلاع از روزهای برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (که در دهه دوم مرداد ماه خواهد بود) به اطلاعیه روز چهارشنبه ۶ مرداد سازمان سنجش مراجعه کنند.

متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، حاضر باشند.

رشته‌های شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۰

علوم ورزشی - آموزش تربیت بدنی

رشته‌های گروه هنر: نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری گرافیک -هنرهای تجسمی طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی

اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش

توضیحات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه مندی متقاضیان به رشته‌های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، در مرحله اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته (نیمه اول مرداد ماه) اعلام می‌شود.

نحوه انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

آن دسته از متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها به روش با آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (نیمه اول مرداد ماه) سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

یادآوری‌های مهم درباره کارت آزمون سراسری ۱۴۰۰

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها راس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز می‌شود و درِ حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد و از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درِ حوزه‌های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته باشد.

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

چاپ دو کارت و سه کارت برای متقاضیانی که در آزمون دو و سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند

برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم تجربی و زبان‌های خارجی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر با گذاشتن علامت در ردیف ۴۰ تقاضانامه اعلام داشته‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون‌ گروه هنر نیز جداگانه‌ صادر شده است‌.

این دسته از متقاضیان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه هنر را نیز علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. برای این قبیل متقاضیان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده است که لازم است پرینت هر دو کارت شرکت در آزمون را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند.

برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم تجربی و هنر که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز با گذاشتن علامت در ردیف ۴۱ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، کارت‌ شرکت در آزمون گروه زبانهای‌ خارجی‌ نیز صادر شده است‌.

این دسته از متقاضیان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی را نیز علاوه بر کارت گروه آزمایشی مربوط از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند. برای این قبیل از متقاضیان دو کارت شرکت در آزمون صادر شده است‌ که‌ لازم است‌ پرینت هر دو کارت‌ شرکت در آزمون را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت‌ کنند.

برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم تجربی و علوم انسانی که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گروه‌های هنر و همچنین گروه زبان‌های خارجی با علامتگذاری در ردیف های ۴۰ و ۴۱ تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، سه‌ کارت‌ شرکت در آزمون (یک‌ کارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمایشی‌ اصلی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی یا علوم‌ تجربی‌ و یا علوم‌ انسانی‌ و دو کارت‌ دیگر به‌ ترتیب‌ برای‌ گروه‌ هنر و زبانهای‌ خارجی‌) صادر شده‌ است‌.

این قبیل از متقاضیان باید پرینت هر سه کارت شرکت در آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت دارند.

اختصاص دفترچه عمومی و اختصاصی به متقاضیان نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی

متقاضیان نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ در گروه آزمایشی علوم انسانی که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و متقاضیان نظام سالی واحدی / ترمی واحدی که عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی آنان علوم و معارف اسلامی (کد ۱۸) است با توجه به انتخاب نوع دفترچه سوالاتی که در بند ۳۸ تقاضانامه مشخص کرده‌اند، در جلسه آزمون به آنها دفترچه عمومی و اختصاصی مورد درخواست تحویل خواهد شد.

متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با توجه به دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی باید دارای یکی از شرایط باشند:

۱. دانش آموز نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ (پایه دوازدهم) که تا پایان شهریور ماه (۳۱/۰۶/۱۴۰۰) موفق به اخذ دیپلم می‌شوند.

۲. دارای گواهینامه پیش دانشگاهی (به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰).

۳. دارای دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه.

۴. دارای مدرک کاردانی و یا بالاتر (به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰).

متقاضیانی که موفق به اخذ یکی از مدارک فوق تا حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰) نشوند، در صورت شرکت و قبولی در آزمون‌، قبولی آنان لغو خواهد شد.

تبصره: در صورت قبولی متقاضی در رشته‌هایی که پذیرش آنها از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز می‌شود به شرط دریافت مدارک تحصیلی فوق تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ثبت نام و ادامه تحصیل آنان در رشته قبولی بلامانع خواهد بود.

پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به منظور بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون باید در روزهای ۹ تا ۱۶ تیرماه توسط داوطلبان آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل شود.

نکات مهم در خصوص دفترچه‌های سوال گروههای آزمایشی پنج‌گانه و شخصی‌سازی آنها

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به هر متقاضی در گروههای آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات متقاضیان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

متقاضیانی که معارف آنها غیراسلام و یا زبان خارجی آنان غیرانگلیسی است، باید سؤالات مربوط به اقلیت‌های دینی (کلیمی‌، زرتشتی و مسیحی‌) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و یا روسی‌) را پاسخ دهند. سؤالات مربوط برای این دسته از متقاضیان با توجه به شماره داوطلبی آنان شخصی‌سازی شده و به صورت بسته‌های مجزا، در جلسه آزمون همراه با دفترچه سوالات عمومی به آنها تحویل خواهد شد.

متقاضیان دارای گواهینامه دیپلم بهیاری که به حرفه بهیاری اشتغال دارند، لازم است علاوه بر پاسخگویی به سؤالات دفترچه شماره ۲، به ۵۰ سؤال درس بهیاری مندرج در دفترچه شماره ۳ (دفترچه بهیاری‌) پاسخ دهند.

متقاضیان در تمامی گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری کنند.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

داوطلب زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابد. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلب خواهد بود.

برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکند.

از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کند.

هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کند.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری کند.

برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کند.

از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کند.

هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کند و در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کند.

درصورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کند.

در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشد.

به پیام‌های حاوی نکات اجرایی و بهداشتی که در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کند.

سعی کند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کند.

نحوه تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ به صورت قطعی تایید شده، لازم است از روز یکشنبه ۳۰ خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

متقاضیان این آزمون لازم است از روز دوشنبه ۳۱ خردادماه به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰

با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

از متقاضیان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۶۱۸۲۱۵۲-۰۲۶ و ۳۶۱۸۲۱۵۱-۰۲۶ و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور هیچ‌گونه فعالیتی در کانال‌های اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام و …) ندارد و متقاضیان جهت کسب اطلاعات لازم و دسترسی به اطلاعیه‌های صادره می‌توانند از طریق سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، نشریه الکترونیکی پیک سنجش و یا کانال‌های اطلاع رسانی داخلی سروش، آی‌گپ، گپ، بله و ایتا اطلاعات لازم را کسب کنند.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

جدول شماره ۱ - شهرستان و یا بخش محل اجرای آزمون متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در اینجا قابل دریافت است.

جداول شماره ۲ و ۳ - آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در اینجا قابل دریافت است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس