کد خبر 1233868
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
ترامپ: یهودیان آمریکا، اسرائیل را دوست ندارند

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعتراف کرد یهودیان آمریکا اسرائیل را دوست ندارند و همین امر باعث شکست او در انتخابات اخیر شده است.

به گزارش مشرق، شبکه ۷ تلویزیون اسرائیل به نقل از رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد یهودیان این کشور در حمایت خود از اسرائیل او را ناامید کرده اند و معتقد است آنها به قدر کافی از اسرائیل حمایت نمی کنند چون اگر این مهم حاصل می‌شد او باید برنده انتخابات اخیر باشد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی این شبکه عبری زبان، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پنج ماه بعد از خروج از کاخ سفید در گفتگویی با مجله ami مجله یهودی که به زبان انگلیسی همزمان در ایالات متحده و فلسطین اشغالی منتشر می‌شود تاکیدکرد، شکست او در انتخابات نشان داد که اقلیت یهودی ساکن آمریکا به قدر کافی اسرائیل را دوست ندارند.

او با اشاره ضمنی به حمایت های همه جانبه اش از رژیم اسرائیل از این که تمامی این کمک ها و حمایت ها نتوانست یهودیان آمریکا را متقاعد به حمایت از وی کنند، ابراز ناامیدی و سرخوردگی کرد.

او در این گفتگو به صراحت گفت: می دانید چه چیزی مرا غافلگیر و متعجب کرده است ؟ من مسئله بلندی های جولان را برای اسرائیل حل کردم، همچنین قدس رابه عنوان پایتخت  اسرائیل عملا به رسمیت شناختم و به شکل همه  جانبه ای در مسئله فشار علیه ایران وارد شدم، من اعلام کردم توافق هسته‌ای یک فاجعه است، مگر من این کار را نکردم؟

من خیلی کارهای دیگر هم انجام دادم اما یهودیان ساکن ایالات متحده اسرائیل را  آنگونه که که باید و شاید دوست ندارند.

او اعتراف کرد با وجود تمامی اقداماتی که برای اسرائیل انجام داده فقط ۲۵ درصد از آرای یهودیان را کسب کرده است.

به گفته این شبکه عبری زبان: این اولین باری نیست که ترامپ چنین سخنانی را اعلام می کند رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ گفته بود ما یهودیان خوبی در ایالات متحده داریم اما آنها آنگونه که باید و شاید اسرائیل را دوست ندارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    7 1
    رأی میدم به کوری چشم همه اون جیره خورای مزدور اسراییل و انگلیس و عربستان و امریکا که بعد از ترور شهید سلیمانی رقص و پایکوبی کردن و پیام خوشحالی دادن و از ترامپ وحشی و بقیه تروریستا بابت این جنایت وحشتناک تشکر کردن
  • AU ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    3 0
    این همه باج دادی. تازه فهمیدی چه خبره؟۲

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس