جشن انتخابات در اراک

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:‌ برگزاری انتخابات در استان مازندران با ایرادات فراوان همراه است که از جمله آن می‌توان به قطعی برق برخی از شعب اخذ رأی در ساعات ابتدایی رأی‌گیری اشاره کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: برگزاری انتخابات در استان مازندران با ایرادات و اشکالات فراوانی همراه است که این ایرادات باعث شده تا در تعداد قابل توجهی از شعب اخذ رأی با تأخیر آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

تمام شعب اخذ رای بدون مشکل فعال هستند

وی افزود: از جمله در منطقه‌ای در هِوِلا در ساری رأی گیری ساعت حدود ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شده و حال آنکه ساعت رأی گیری در سراسر کشور ساعت ۷ اعلام شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در ساعات اولیه رأی گیری در بعضی از شعب شاهد قطعی برق و در برخی دیگر از شعب شاهد نقص فنی سیستم‌ها بودیم.

نبویان خاطرنشان کرد: در بعضی شعب به مردم گفته می‌شد که نمی‌خواهد برای ریاست جمهور رای بدهید، تعرفه رأی مربوط به شوراها را پر کنید و بروید.

بیشتر بخوانید:

رأی گیری در اغلب حوزه‌ها با تاخیر دو ساعته آغاز شد

وی افزود: نماینده فرمانداری در شعبه اخذ رأی در روز انتخابات خواب مانده و او را از خانه‌اش صدا کرده و از رختخواب بیرون کشیده و به شعبه اخذ رأی آوردند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در مورد انتخابات شوراها هم کارت‌های الکترونیکی که برای این منظو ردر نظر گرفته شده، در شعب کم است و مردم برای استفاده از این کارت‌ها ناچارند باید در صف‌های طولانی آن هم در این وضعیت کرونا معطل بمانند.

نبویان خاطرنشان کرد: در مورد صندوق‌های سیار هم که برای افراد سالمند که شرایط جسمی لازم برای حضور در شعب اخذ رأی ندارند پیش بینی شده از ارسال صندوق‌های سیار به مناطق روستایی برای اخذ رأی از سالمندان جلوگیری شده است.

وی افزود: از جمله ایرادات دیگری که باعث تاخیر در آغاز به کار شعب شده بود می‌توان به نبود صندوق در شعب اشاره کرد و یا اینکه صندوقی اشتباهی به شعبه آورده شده و مجدد باید تعویض شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مأموران اجرایی و انتظامی مستقر در شعب اخذ رأی آموزش‌دیده نیستند و مسلط عمل نمی‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در مورد اخذ رای در شعب خارج از کشور به عنوان نمونه در کشور استرالیا تنها دو صندوق برای اخذ رای در نظر گرفته شده که این خود باعث کاهش مشارکت در انتخابات در این کشور می‌شود؛ به عنوان نمونه یک ایرانی برای رای دادن ناچار است که ۳۰ کیلومتر را تا محل اخذ رای و ۳۰ کیلومتر بازگردد.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در استان مازندران خاطرنشان کرد: شواهد و قراین بیانگر این مسأله است که وزارت کشور تعمدا این اقدامات را در دستورکار قرار داده تا مشارکت در انتخابات پایین بیاید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • JP ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    17 0
    خدا لعنتت کنه مسول خائن، خیر از زندگیت نبینی با احساسات مردم بازی میکنی
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      11 0
      فراموش نكنيد فتنه گراني كه سال ٨٨مشاركت نزديك به ٩٠درصدي ملت را برباد دادند ٨سال است كه بر مسند بالاترين پست و مقامهاي اجرايي هستند!!!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    29 0
    شورای نگهبان باید قوی بایستد و با متخلفان برخورد کند
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      5 0
      متاسفانه مجری انتخابات شورای نگهبان نیست و وزارت کشوره. طبیعتا شورا با تخلفات هم نمیتونه برخورد کنه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    3 0
    اپراتور صورتجلسه الکترونیک تازه در حال آموزش است ...همینطوری افراد می آمدند و این کاربر اسامی را برای احراز هویت رد نمی کرد بهانه می اورد در حال آموزش است !!! گفتم اینطوری که آمار واقعی نیست شما کسانی که امدند رفتند را در سیستم وارد نکردی اسم منو چرا وارد نکردید ؟؟؟؟!!! خلاصه اسم من را وارد نکردند
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    13 0
    دیگه هر چی از این نامرد روحانی و‌پولتش بشنوم تعجب نمیکنم از بس اینا نامردن!!!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    30 1
    خیلی باید ساده باشیم که نفهمیم این کارشکنیها از روی عمد هست
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      8 0
      احسنت اینها بی عرضه نیستند این ها وطن فروش و خیانتکار و ضدانقلابند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    23 2
    صد در صد اینطوریه باید روحانی و فضلی محاکمه شوند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    8 0
    مثل روز روشنه دارن خیانت میکنن و با دشمن ام صدا هستن.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    22 1
    باید از روحانی شکایت کرد
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      19 1
      حق قانونی ملت ایران است
  • مجید IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    2 0
    سال۹۶که دولتیها با حقه بازی وارسال نکردن تعرفه به شهرهایی که خودشون میدونستن طرفدار آقای رئیسی هستندباعث تقلب وادامه دولتشون شدن.اگه شورای نگهبان ودیگرسازمانهای نظارتی یقه وزیرکشور وبانیان این کاررو میگرفت وبشدت باهاشون برخورد میکرددیگه نیازی نبود تا برای انتخابات امروز رهبری از۲روز قبل تذکر کمبود تعرفه و امثال این موارد رو به مجریان انتخابات بدهند. هرچندبا پررویی نجومی که این دولتیها دارندتکرار این حرکات متقلبانه دور از انتظار نبود.فقط سوال اینجاست با این همه کارشکنیهایی که از صبح ازگوشه وکنار کشور در خبرها میخونیم پس ناظرین شورای نگهبان کجا هستن..؟
  • وحید IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 12
    خداروشکر!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    17 0
    دولت پیر و خسته و خواب آلو
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    من در تهران در شعبه ای که رای دادم با توجه به مشکلات حرکتی که داشتم خبری از صندوق اخذ سیار که نبود هیچ حوزه های اطراف ما همگی پله داشت به سختی وارد حوزه شدم بصورتیکه بعد از حظور در شعبه دچار مشکل شدم و در رابطه با انتخابات شورای شهر هم بصورت الکترونی نبود و با زحمت فراوان برگه آرا را پر کردم تا به آقایانی که زندگی مردم را با صندوق معنی میکنند و امروز با برنامه قبلی تمام سعی شان را کردند تا صندوق ها را از مردم دور نگهدارند ثابت کنم با توجه به اینکه با کپسول اکسیژن و پای مجروح بودم فرمان رهبرم را لبیک گویم که فرمودند یک رای هم یک رای میباشد.ولی بدانید ای شمایی که برای هر موضوعی دم از انتخابات میزدید نوبت به خودتان که رسید دیدیم چه کردید مطمئن باشید برگه ای که در آزمون الهی از صندوق بیرون بیاید در آن دنیا عقوبت سختی برای شما خواهد داشت
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    12 0
    جالب هست!! نام اصلاح طلب را هم یدک می‌کشند!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    17 0
    اگه این دولت کذاب کارش خراب نبود و حامی خفتی نبود، از اول شروع به کار شکنی و خرابکاری نمی‌کرد. اما به کوری چشم این دولت فشل و حامیانش و دشمنان این مملکت، انشاالله رئیس جمهور « سید ابراهیم رئیسی »
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    14 0
    اینها افسادطلبن
  • محمدایوب IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    10 0
    . از هیچ وطن فروشی وکارشکنی نکردند ونمیکنند. آن از رها کردن قیمت کالاهای اساسی خصوصا مرغ وتخم مرغ برای فشار برمردم وکاهش مشارکت. این کارشکنی در اکثر شعبات رای گیری. که. مطمئناً. عمدی است. و. باید حتما حتما ورد مقتدرانه شود. 29رییسی رییس جمهور است دیگر انگ تبلیغات به او نمی چسبد.
  • دکتر جکول IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    9 0
    آقایان مگه وزارت کشور نمی توانست قبلا کارت های رای رو توزیع کنه؟!؟ خیلی ها اول صبح آمدند و نتواستند را ی بدهند، چون فرمانداری اعلام کرده رای شوراها فقط الکترونیکی است، مقام معظم رهبری میدانست که دولت قرار هست سنگ اندازی کند و هشدار داد.... لعنت بر بی وجودان و نوکران داخلی آمریکا و انگلیس و اسرائیل... میخوان مشارکت کم بشه
  • الی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    5 0
    روحانی ول کن.....
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    8 0
    شواری محترم نگهبان باید همه تخلفات را مستند به قوه قضائیه بدهد و همه را بدون تعارف محاکمه و به اشد مجازات برسانند اینهایی که اختلال ایجاد می کنند اسمی جز خائن ندارند و باید به جرم خیانت محاکمه و مجازات شوند
  • کیانوش IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    3 0
    شورای نگهبان و مسعولان امنیتی انتخابات باید حافظ آراء مردم باشند، هیچ بعید نیست این افراد برای شمارش آراء هم کارشکنی هایی داشته باشن...
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    4 0
    من ساعت هفت و نیم رفتم رای بدم،یه عده داشتن تازه اسم کاندیدارو رو دیوار میزدن،یسری هم دنبال قوری و استکان و آب کردن کتری بودن تازه چایی دم کنن.
  • مهدی GB ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 0
    الان روحانی میاد میگه صندوق ما از خارج میاد تحریممون کردن بذارین تعامل کنیم
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    الان خانمی که تعرفه رای منو داد کد ملی منو ۱۱ رقمی ثبت کرد من اعتراض کردم رو یکی از اعداد رو خط خطی کرد ، آیا ایراد محسوب نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس