آیت‌الله خاتمی رأی خود را به صندوق انداخت - کراپ‌شده

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان  پس از انداختن رأی در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است و یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی بیان کرد: کار اورژانسی، کاری نیست که فردا و پس فردا جواب می دهد اما باید مقابله با گرانی های افسارگسیخته که کمر ملت را شکسته است، سریعاً آغاز شود و باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با گرانی ها شدید انجام شود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: انتخابات، جشن سیاسی و نعمتی برای ملت ماست. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صحنه آمدند و با انتخابات، سرنوشت خودشان را رقم زده و می زنند.

آیت‌الله خاتمی: تشکیل کابینه متعهد و جهادی ضروری است

وی ادامه داد: تحقق مردم سالاری دینی در همین انتخابات وجود دارد و در همه انتخابات ها مردم حضور شکوهمندی داشته اند و در این دوره هم این حضور شکوهمند وجود دارد. برخی از استانداران تماس گرفتند و گفتند که تا الان حضور مردم بسیار چشمگیر و در مقایسه با ادوار گذشته اگر نگوییم شکوهمند تر، حداقل به همان اندازه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ما همواره به صحنه آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند. اما نکته قابل توجه این است که جمهور به معنای همه مردم است و به معنای باند و جناح خاصی نیست، اما متاسفانه برخی از جریان‌ها، جمهور را تفسیر به جناح خودشان کرده و می‌کنند. اگر جناح خودشان تایید شد، می‌گویند جمهوریت وجود دارد اما اگر جناح خودشان تایید نشد، می‌گویند جمهوریت وجود ندارد که این تحریف جمهوریت است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: جمهوریت به معنای همه مردم است و همه شهروندان با هر سلیقه ای که دارند، جزو جمهوریت محسوب می شوند. آن‌چنان که وحدت هم به معنای همه مردم است و همه با هم معنا پیدا می کنند. برخی جمهوریت را فقط جناح و حزب خودشان می‌دانند که تحریف جمهوریت است و آنچه امروز به فضل الهی در سراسر کشور شکل می‌گیرد، جمهوریت است و امیدواریم که به حد گسترده شکل گیرد.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انتخابات سه حالت دارد. یک حالت قبل از برگزاری انتخابات است که برخی از حرف‌ها بعد از انتخابات گفته خواهد شد. یک حالت در روز انتخابات است که انتظار این است که هم مجریان و هم ناظران امانت مدارانه و قانون مندانه عمل کنند.

آیت‌الله خاتمی: تشکیل کابینه متعهد و جهادی ضروری است

وی گفت: یک حالت هم پس از انتخابات است. مردم ما باید کدورت‌های انتخابات را کنار بگذارند و با همان صفا و صمیمیت قبل از انتخابات به زندگی ادامه دهند. پایان انتخابات به فضل خدا آغاز رفاقت‌ها باید باشد.

خاتمی گفت: باید از کاندیدهای انتخابات صرفنظر از گلایه هایی که از برخی از آنان است، تشکر کرد که باعث شدند که فضای انتخابات فضای گرمی شود.

وی خطاب به کاندیدایی که حائز اکثریت آرا می‌شود، گفت: انتظار این است که هیچ فوت وقتی نکند و در اولین فرصت که اعلام شد واجد اکثریت آرا شده است، به فکر تعیین یک کابینه قوی باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس