چین

نمایندگان سازمان ملی فضایی چین برنامه‌های خود را برای همکاری با روسیه در انجام مأموریت ماه ارائه دادند.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نمایندگان سازمان ملی فضایی چین (CNSA) برنامه‌های خود را برای همکاری با روسیه در انجام مأموریت ماه ارائه دادند.

سال گذشته میلادی سازمان فضایی فدرال روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود تفاهم نامه ای با چین برای ساخت ایستگاهی «در سطح یا مدار کره ماه» امضاء کرده است.

روسیه و چین روز چهارشنبه نقشه خود را برای یک ایستگاه بین‌المللی تحقیقات ماه (ILRS)  ارائه دادند که این طرح همکاری آنها در پروژه را به تصویر می‌کشد.

سخنرانان مقامات فضایی چین و روسیه در کنفرانس جهانی کاوش فضایی (GLEX) در سن پترزبورگ، خاطر نشان کردند که ILRS ممکن است سایر ذینفعان، سایر کشورها و سازمان‌های خصوصی را درگیر کند.

وو یان هوآ، معاون رئیس اداره ملی فضایی چین، تدارکات پیچیده برنامه، از جمله امکانات ILRS و حمل و نقل به ایستگاه و همچنین اهداف علمی ماموریت را توضیح داد.

اولین مرحله ایستگاه بین‌المللی تحقیقات ماه که از امسال تا سال ۲۰۲۵ ادامه دارد، شامل جمع آوری داده‌ها و تأیید فرودهای با دقت بالا است. مرحله دوم، از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۵، شامل کار بر روی تحویل بار و آغاز عملیات مشترک است. مرحله سوم و آخرین مرحله پروژه  که از سال ۲۰۳۶ به بعد اجرا می شود، شروع فرودهای ماه را با خدمه آغاز می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 0
    ای کاش ماهم عضو این پروژه می شدیم. ثروت اصلی در ماه است. درامدزایی از مدارهای زمین داره تجاری می شه و از حالت استراتژیک خارج می شه. ناسا هم بدنبال حضور در ماه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس