کد خبر 1233041
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
واکسن

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه واکسن انستیتو پاستورتنها واکسن در دنیاست که دُز یادآوری دارد، گفت: در آینده نزدیک این واکسن برای رده سنی کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور در برنامه «تهران ما سلامت رادیو تهران» درباره موفقیت‌های ساخت واکسن این موسسسه تحقیقاتی گفت: انستیتو پاستور ایران یکصد سال سابقه  خدمت به مردم ایران را دارد و ثابت کرده یار دیرین روزهای سخت مردم است.

وی ادامه داد: در بحران کرونا هم این موسسه شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا را در کشور طراحی و اجرا کرد. این موسسه قدیمی ترین واحد ساخت واکسن در خاورمیانه است و در حال حاضر دو واکسن کرونا را در دست ساخت دارد.

رئیس انستیتو پاستور افزود: اولین واکسن این موسسه تحقیقاتی در انتهای فاز سوم مطالعه بالینی است. در این فاز ۲۴ هزار داوطلب در ۸ شهر کشور دز اول را دریافت کرده اند و در انتهای این هفته فرآیند تزریق دز دوم هم انجام خواهد شد و با اتمام این مطالعه، واکسن پاستور که کاری مشترک با موسسه فینلای کشور کوبا و بسیار ایمن و با کارآیی بالا است تقدیم هموطنان می‌شود.

بیگلری تصریح کرد: مطالعات مرحله حیوانی واکسن دوم انجام شده است و به زودی وارد فاز بالینی می‌شود. ما پنجمین کشور دنیا هستیم که موفق شدیم این واکسن را با تکنولوژی خاص آن بسازیم. این واکسن کاملا ایرانی است و صرفا تحت نظر موسسه پاستور در حال ساخت است.

وی با اشاره به واکسیناسیون عمومی با دو واکسن ایرانی، گفت:  ما پیشرفته ترین مطالعه فاز ۳ را داخل کشور انجام دادیم. بر اساس متون علمی پس از اتمام مطالعه و تحلیل داده‌ها واکسن برای واکسیناسیون عمومی اجازه پیدا می‌کند ولی در مواقع اضطرار با اتکا به نتایج فاز دو قبل از اتمام فاز ۳ دولت ها اجازه می‌دهند واکسن به صورت اضطراری تزریق شود.

رئیس انستیتو پاستورمتذکر شد: وزارت بهداشت باید در هفته های آتی اجازه دهد واکسن پاستور هم مانند برکت مجوز تزریق عمومی بگیرد و یا اینکه به صورت داوطلبانه استفاده شود. ضمن اینکه برند پاستور معتبر و بین المللی است و ما سعی می کنیم اعتماد یکصدساله مردم را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به مجوز وزارت بهداشت که واکسن به صورت اضطرار وارد فاز عمومی شده، یا داوطلبانه تزریق شود و یا با پایان فاز سوم مجوز تزریق بگیرد می توان تصمیم گرفت چه زمانی و برای چه کسانی این واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیگلری ابراز داشت: فاز ۳ تا پایان هفته اتمام می‌یابد و ۱ ماه هم طول می کشد داده‌ها تحلیل شوند. وزارت بهداشت به دقت واکسن ها را بررسی می کند و باید اجازه دهیم دولت تصمیم بگیرد روش استفاده و زمان استفاده از این واکسن چگونه باشد.

بیگلری با اشاره به تزریق آزمایشی واکسن مشترک پاستور و فینلای کوبا  بر روی رده سنی کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: طراحی این واکسن با هدف استفاده برای تمامی رده های سنی بوده است. در رده سنی ۱۸ تا ۸۰ سال در مطالعه فاز ۳ بررسی شده و بررسی زیر ۱۸ سال آغاز شده تا در آینده نزدیک بتوانیم برای رده سنی کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان استفاده کنیم. این واکسن تنها واکسن در دنیا است که دز یادآوری دارد و موجب راحتی خیال مردم خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور با تاکید بر نقش موثر این موسسه در همراهی با مردم برای روزهای سخت و حفظ سلامت جامعه، انتظار خود از دولت سیزدهم اینچنین عنوان کرد: تمامی موسسات به ویژه موسساتی مثل پاستور که سابقه‌ای دیرینه دارند و جزو هویت تاریخی سلامت کشور هستند نیازمند فناوری‌های نوین هستند و به حمایت دولت در این راستا نیازمند هستند.

وی تصریح کرد: بزرگترین امتحان انستیتو پاستور در دوران شیوع کرونا انجام شد؛ بدون انستیتو پاستور غیرممکن بود تا بیماری در کشورمان تشخیص و شدت آن کاهش داده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 1
    پس شرکت استرازنکا که گفت ایمنی براساس انتی بادی ها شکست خورده
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      1 0
      دوست عزیز اون که شکست خورده یعنی آنتی بادی رو در محیط آزمایشگاهی تکثیر کنند و به بدن افراد وارد کنند. ولی واکسن یعنی اینکه بدن فرد رو تحریک کنند تا خودش شروع به تولید آنتی بادی بکنه.
    • امید IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      0 0
      کی گفت چرا از خودت درمیاری
  • سلامتی IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 0
    الان چند ماهه که فقط درباره ی واکسنهای داخلی تبلیغ میشه وبعدشم همش وعده ی هفته ی جدید داده میشه پس کوووو؟؟؟؟کی واکسیناسیون با واکسن داخلی شروع میشه ؟
  • DE ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    دوز یاداوری معنی اش جیه؟ یک کم دقیق تر توضیح داده بشه.
  • صادق IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    دوز یاداوری یعنی بعد تزریق یه دست دوز بازی کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس