کد خبر 1233006
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
وزیر بهداشت نمایه سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت با بیان این‌که در هفته‌های آتی مجموعه‌های دیگری به مجموع واکسن‌های تولید داخل اضافه خواهند شد گفت: در ایام کرونا تخت‌های آی‌سی‌یو را دو برابر کردیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت در حضور رئیس جمهور اظهار داشت: ما علاوه بر مشکلات عدیده‌ای که در طول تحریم داشتیم با تمام فشارهای اقتصادی، سیاسی و بین المللی در تهیه مایحتاج مان در دوران کرونا، توانستیم در توسعه زیرساخت‌ها گام‌های موثری برداریم و اگر فشارهای بین المللی نبود و ارز کافی داشتیم این توسعه سریع‌تر و گسترده‌تر بود اما با اندکی تاخیر و با افزایش سرعت، ما در ماه‌های گذشته توانستیم هر ماه 1000 تخت به بیمارستان‌ها اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید:

نمکی: می‌توانیم از نقطه صفر واکسن کرونا بسازیم

وی افزود: کرونا را به گونه‌ای مدیریت کردیم که در پیک چهارم که جهان را فلج کرد، هیچ بیماری برای تخت خالی و دارو سرگردان نشد که از افتخارات جمهوری اسلامی در این ایام بود. ما در ایام کرونا تخت‌های آی‌سی‌یو را دو برابر کردیم.

نمکی ادامه داد: در نقاط مرزی و کمتر برخوردار، اکثر دستگاه‌های تصویربرداری را توزیع کردیم و 5500 دستگاه کمک تنفسی در داخل کشور تولید و به نقاط دوردست کشور ارسال کردیم و 472 دستگاه اکسیژن‌ساز را در طول یکسال به بیمارستان‌هایی رساندیم که اکثراً نیز در نقاط کم برخوردار بودند و بنابراین در هیچ استان مرزی هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که نسبت به مرکزنشینان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدای شیوع کرونا دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا داشتیم اما الان بیش از 400 آزمایشگاه تشخیص کرونا و پدیده‌های نوظهور دیگر داریم.

 نمکی با بیان این‌که تا پایان دولت شما 14 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود، خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز شما 1200 مورد از آن‌ها را در تهران و شهرهای کم‌برخوردار افتتاح می‌کنید و 1400 پروژه بهداشتی اعم از خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت در حاشیه شهرهای کمتر برخوردار و اقصی نقاط کشور را برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها افتتاح خواهیم کرد و در روز عید قربان، دو پروژه بزرگ تخت‌های بیمارستانی را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که امروز در اوج این تنگناها به 6 کشور دارای تکنولوژی ساخت واکسن کرونا پیوستیم تصریح کرد: آیندگان خواهند فهمید که در یکسال راه 20 ساله را پیمودیم و این زیرساخت چه قدر می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در مقابل دراز کردن دست به سمت بیگانگان حفظ کند.

وزیر بهداشت در خاتمه یادآور شد: امروز دو مجموعه و در هفته‌های آتی مجموعه‌های دیگری به مجموع واکسن‌های تولید داخل اضافه خواهند شد و خودکفایی در تولید واکسن کرونا را در دولت شما به سرانجام می‌رسانیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    سریع ترلطفا
  • منتظر الواكصن IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    عجله نكن چون قرار است بهترين واكسن دنيا در ايران ساخته شود مردم يكى دو سال صبر خواهند كرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس