کد خبر 1232970
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
شتر

معاون فنی گمرک ایران می گوید: بامداد دیروز ۱۱ کامیون حاوی ۱۸۴ نفر شتر از مبدا قطر وارد بندر لنگه شده در حالی که هیچ یک از فرایند ورود کالا را طی نکرده بود و حتی ثبت سفارش آن امروز صادر شده است.

به گزارش مشرق، آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید محموله شترهایی که اخیرا وارد گمرک شده بود ولی به دلیل نقص اسناد و عدم تائید منشا ارز امکان ترخیص نداشت، طی مذاکرات صورت گرفته جهت ممانعت از اتلاف این حیوانات تحویل صاحب کالا شد.

جریان شترهای قطری نیز مانند محموله های قبلی حیواناتی که به گمرک رسیده بودند، حواشی خود را داشت. ولی اعلام معاون فنی گمرک ایران به ایسنا از این حکایت دارد که این حیوانات نیز در نهایت برای ممانعت از تلف شدن ترخیص و تحویل صاحب کالا شده اند.

ارونقی در این رابطه توضیح داد که بامداد دیروز ۱۱ کامیون حاوی ۱۸۴ نفر شتر از مبدا قطر وارد بندر لنگه شده در حالی که هیچ یک از فرایند ورود کالا را طی نکرده بود و حتی ثبت سفارش آن امروز صادر شده است.

سر و کله شتران قطری در گمرک ایران پیدا شد!+عکس

وی با بیان اینکه این شترها حتی به گمرک اظهار نشده و کد رهگیری بانک جهت تائید منشا ارز هم نداشت افزود: در این شرایط امکان ترخیص این حیوانات برای گمرک ایران وجود نداشت.

این مقام مسئول در گمرک ایران ادامه داد: اما با توجه به اینکه در دو روز آخر هفته به دلیل تعطیلی، امکان انجام فرایند تجاری برای صاحب کالا وجود نداشت و با توجه به گرمای شدید احتمال تلف شدن این حیوانات مطرح بود، با هماهنگی های صورت گرفته از سوی گمرک و اخذ مجوزهای قانونی، محموله شترها نیز ترخیص و تحویل صاحب آن شد.

به گفته ارونقی، صاحب کالا متعهد شده که ابتدای هفته آینده در اسرع وقت جهت انجام فرایند قانونی ترخیص شترهای وارداتی اقدام کنند.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد که از ۱۸۴ شتری که به گمرک رسید، یک نفر قبل از ورود و در مسیر، تلف شده بود.
 
گفتنی است طی مدت اخیر بارها محموله حیوانات از سوی واردکنندگان به گمرک رسیده ولی فرایند واردات را از قبل طی نکرده بودند؛ به طوری که فقط در حد ثبت سفارش بوده و سایر مجوزها از جمله کد رهگیری بانک صادر نشده بود و امکان ترخیص نداشت ولی به دلیل شرایط خاص موجودات زنده و امکان تلف شدن، طی رایزنی و دریافت تعهد با حواشی بسیار ترخیص شده بودند؛ از جمله آنها  گورخرهای آفریقایی که بعد از ترخیص دو راس آن تلف شد، گوسفندان فرانسوی که با وساطت وزیر کشاورزی ترخیص شدند و یا مسافری که سه چمدان خزنده آورده بود و در نهایت مرجوع شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • MD ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    38 3
    برای وزرا و مدیران روحانی وارد کردن تا مرداد ماه شغل جدیدشان رو شروع کنن، شتر چرانی
    • حسین PL ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      2 1
      دامواران خراسان یکی از نشانه های فساد و رانت را واردات شتر‌ میدونن چون شترهاشون رو دستشون‌مونده و حتی گوشتشون را نمیخرن با قیمت معقول ولی معلوم‌نیست کدام دولتی با دوز زدن‌قانون ارز گرفته و داره شتر وارد میکنه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 6
    گمرک رو تعطیل کنید
  • حسن IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    16 6
    حیوون که دیگه تحریم نیست اگه مریض نیستن ترخیصش چه اشکال داره با اینهمه گرونی گوشت
    • KR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      8 2
      اینها که شتر گوشتی نیستند! اینها شتر مسابقه ای هستند با ارزش میلیاردی!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      22 3
      نه عزیزم اینها رو شرکت های بیمه میارن که قیمت دیه رو کنترل کنن
  • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    : بامداد دیروز ۱۱ کامیون حاوی ۱۸۴ نفر شتر از مبدا قطر وارد بندر لنگه شده در حالی که هیچ یک از فرایند ورود کالا را طی نکرده بود و حتی ثبت سفارش آن امروز صادر شده است. // حالا پلاک موقت نصب کنید عقب شترها بیان پایین از کامیون بچرن آب بخورن تلف نشن. شتر بدبخت چی میدونه فرآیند گمرکی چیه با کولبر هم که دیگه نمیشه شتر وارد کرد جهانگیری بفهمه بغض میکنه ناراحت میشه باز ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیون دلار را آتیش میکشه توش.والا
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 2
    من دیروز دیدمشون،کامیون ها بیرون گمرک بودند،
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    18 0
    فرایند قرنطینه باید جدی گرفته بشه اگه خدای نکرده بیماری خاصی را هدفمند یا به طور معمول وارد کشور کنند، کی میخواد جواب بده؟؟؟
  • امید IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 5
    افرادی که شتر وارد می کنند کار بسیار خوبی می کنند.
  • عبدا.. IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 2
    بگذارید.مسییولین معامله گرچند قرآنی کاسب شوند.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    6 0
    مگه خودمون شتر نداریم که رفتن از قطر شتر آوردن؟ ؟؟؟؟؟؟چه قدر چیزهای الکی وارد میکنن مثلا سوزن چرخ خیاطی اونم با تناژ بالا ؟؟؟؟الکی دلارهای بی زبون رو خرج میکنن. یه چیزی وارد کنید که مشکلات مردم باهاش حل بشه. مسخره اش رو درآوردید. خدا رو شکر میکنم که ۴سال پیش به شما رای ندادم.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    6 0
    صاحب شترها کی بوده که اینقدر راحت این حیوونا رو آورده بدون سروصدا و بدون این که کسی بدونه ارز اینکار از کجا تهیه شده؟؟ اینو بگید.. چه مملکت بی در و پیکری داریم ما
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    بگردید پیدا کنید صاحب شتر را !!! چگونه اینقدر سریع و بدون هیچ کنترلی اینها را شب انتخابات وارد ایران کرده است اینها شتر تراوا هستند !!! اسب تراوا تابلو می شد....
  • DE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 0
    این وارد کننده شتر حداقل اگه مسلمونه یک سایه بان هواکشی بالای سر این شترها درست میکرد که این حیوانات بی زبون هوا بخورن وگرما زده تشنه نشن و ابنقدراذیت نشن.
  • بابک IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    باز هم شاهد عوام فریبی مسؤلین هستیم. کی تموم میشه این دولت اصلاحات؟
  • دولت کلید IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 1
    بعدازرای گیری معلوم میشه مال کدوم مسئولین ایران هست
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    2 0
    اینها دنباله همان ۱۰ هزار شتر امیر قطر می باشند که از سال ۹۷ برای چرا امده اند تا مراتع کشور را به بیابان تبدیل کنند بعد از واگذاری صید به چین و غارت سهم ایران از منابع نفت گاز و فروش سنگ و خاک مملکت به امارات و کویت حالا نوبت قطر است که از این لاشه بر جای مانده نصیبی ببرد . ایندگان ما را نخواهند بخشید . برمک
  • Adel IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    3 0
    این شترها مال دولت قطر هست که یه دشت بزرگ جنوب فارس اجاره کرده و گوشت و شیر این شترها همش به قطر برمیگرده . توی این وسط حداقل چند ایرانی مشغول بکار میشن ولی خاک کشور هست برای قطر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس