کد خبر 1232959
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
جزئیات حمله سایبری اخیر به اشغالگران قدس/ هکرها اسناد حساس اسرائیل را به سرقت بردند

طبق گزارش‌ها، وبسایت‌های شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا و همچنین برخحی بانک‌های بزرگ در استرالیا از دسترس خارج شدند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز پنجشنبه (امروز) خبر دادند که وبسایت‌های شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا و برخی بانک‌ها در استرالیا از دسترس خارج شدند.

«داونلودر» که یک بستر آنلاین و ناظر بر فعالیت‌های وبسایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی است، روز پنجشنبه (امروز) از بروز مشکل برای شرکت‌های بزرگ هواپیمایی در آمریکا و همچنین بانگ‌های بزرگ در استرالیا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا بیش از یک میلیارد دلار صرف امنیت سایبری می‌کند

 شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکایی از قبیل «امریکن ایرلاینز»، «ساوتوست ایرلاینز»، «یونایتد ایرلاینز» و «دلتا ایر لاینز» گزارش دادند که وبسایت‌های آنها از دسترس خارج شدند.

بنا بر اعلام «داونلودر»، هزاران کاربر گزارش دادند که وبسایت‌ شرکت‌ «ساوتوست ایرلاینز» مشکل دارد و ۴۰۰ گزارش هم درباره بروز مشکل برای وبسایت  «دلتا ایر لاینز» مخابره شده است.

بنا بر گزارش برخی رسانه‌های استرالیایی از قبیل «9News»، مشتریان چند بانک بزرگ در استرالیا شامل «وست‌پک»، «اس تی جورج»، «اِی‌اِن‌زی»  و «کامنولث بانک» هم از بروز مشکل برای وبسایت‌های این بانک‌ها خبر دادند.

به گفته مشتریان این بانک‌های استرالیایی، آنها قادر به دسترسی به بانک‌ها از طریق برنامه‌های تلفن همراه و وبسایت‌های آنها نیستند.

رسانه‌های آمریکایی و استرالیایی و مقام‌های این دو کشور تاکنون درباره اینکه دلیل بروز مشکل برای وبسایت‌های شرکت‌های بزرگ هواپیمایی و بانک‌ها چه بوده است، توضیحی نداده‌اند.

دسترسی به وبسایت‌های شرکت‌های هواپیمایی و بانک‌ها در حالی خارج شده است که طی سال‌های اخیر موضوع حملات سایبری یکی از مسائل تنش زا در روابط کشورها بوده است.

آمریکا، روسیه و ۲۳ کشور دیگر طی هفته اخیر توافق درباره حملات سایبری را تجدید کردند. بر اساس این توافق، طرف‌ها نباید در شرایط صلح به زیرساخت‌های حیاتی یکدیگر حمله سایبری کرده و از پناه‌دادن به مجرمان سایبری و هکرها نیز خودداری کنند.

آمریکا ظرف چند ماه اخیر و بعد از قرار گرفتن در معرض حملات سنگین سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس