گشت هوایی

پنتاگون از گشت هوایی جنگنده‌های اف-۲۲ خود نزدیک ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس آرام خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران  از ماموریت چند فروند جنگنده «اف-۲۲» ارتش این کشور نزدیک ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس آرام خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس» نیروی هوایی آمریکا در واکنش به برگزاری بزرگترین رزمایش روسیه پس از خاتمه جنگ سرد در یکشنبه هفته جاری سه چند فروند جنگنده «اف-۲۲» مسلح به موشک و یک فروند تانکر سوخترسان خود را برای انجام گشت هوایی غیرمعمول به پرواز درآورد.

پنتاگون اعلام کرده که حین برگزاری رزمایش روسیه هیچکدام از جنگنده‌های روسی حاضر در این رزمایش وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی نشدند و هیچ رهگیری از سوی جنگنده‌های اف-۲۲ انجام نگرفت. ناو هواپیمابر «یواس اس وینسون» نیزهمزمان با ماموریت جنگنده‌های اف-۲۲، با ناو گروه خود در ۲۰۰ مایلی شرق هاوایی و در واکنش به رزمایش روسیه، تحرکاتی را انجام داد.

پنتاگون مدعی شده که تحرکات دریایی و هوایی این کشور در روزهای گذشته مطابق با قوانین بین المللی هوایی و دریایی بوده است.

این رزمایش بزرگترین در نوع خود پس از خاتمه جنگ سرد  و در آستانه  دیدار «ولادیمیر پوتین»   رئیس جمهور روسیه  با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  بود. در این رزمایش دستکم ۲۰ فروند رزمناو، چندین زیر دریایی و ۲۰ فروند جنگنده  حضور داشتند و وزارت دفاع روسیه از شلیک مهمات واقعی در این رزمایش و رهگیری زیر دریایی دشمن با رزمناو «آدمیرال پانتلیو» خبر داد.   مسکو همچنین اعلام کرد در حین برگزاری این رزمایش، یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» این کشور یک هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع «آر سی-۱۳۵» را رهگیری کرد.

این فعل و انفعالات در حالی رخ داده که روسای جمهوری روسیه و آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران  نخستین دیدار خود را برگزار کردند. آن‌ها آخرین بار یک دهه پیش با یکدیگر ملاقات داشتند. رئیس‌جمهور آمریکا قرار است بعد از این نشست در کنفرانسی خبری بدون حضور پوتین درباره آن صحبت کند.

رئیس‌جمهور سوئیس پیش از دیدار آن‌ها، به صورت جداگانه از هر دو نفر استقبال کرد و در حالی که بین این دو رئیس‌جمهور ایستاده بود ورود آن‌ها به «شهر صلح» را خوش‌آمد گفت.

پوتین پس از ورود به «ویلا لا گرانژ» محل نشست، ابراز امیدواری کرد نشست با بایدن «مثمرثمر» باشد. بایدن هم گفت دیدار چهره به چهره همیشه بهتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 2
    اونایی که می گفتن ما سپر روسیه در برابر آمریکا هستیم کجان؟ چرا لال شدن
  • دادار IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 2
    ایران هم اف ۲۲ خودش را میسازد و بالاتر از ان میسازیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس