کد خبر 1232692
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
بورس

یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان پنجمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد "ومدیر" در بورس اوراق بهادار تهران عرضه و کشف قیمت شد.

به گزارش مشرق، تعداد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، امروز(چهارشنبه) به‌عنوان پنجمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "ومدیر" در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران عرضه و هر سهم این شرکت ۲۹۹ تومان کشف قیمت شد.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۲۸۰۰ تا ۲۹۹۰ ریال برای هر سهم و با سهمیه ۱۰۰۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده.

همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری صبا جهاد، متعهد عرضه صندوق بازنشستگی کشوری و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه سپهر به میزان ۵۰ درصد از کل سهام قابل عرضه می‌باشند.

گفتنی است تعداد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در حالی امروز عرضه اولیه شد که از این تعداد، ۹۰۰ میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص یافت و تعداد ۴۵۰ میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شاین ذکر است گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری اسفند در سال ۹۳ تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

در حال حاضر ۸۲.۷۸ درصد مالکیت سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری، ۱۷.۱۷ درصد به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، ۰.۰۲۵ درصد به هر کدام از شرکت های سرمایه گذاری صبا جهاد و عمران و ساخت تراز پی ریز تعلق دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس