جشن «دولتی» برای صعود از مرحله مقدماتی/ ۵۰ میلیارد جبران شد!

تیم ملی فوتبال ایران که دور رفت انتخابی جام‌جهانی را با نتایجی ضعیف و دور از انتظار به پایان برده بود در بازیهای برگشت از رقم خوردن یک فاجعه ملی جلوگیری کرد تا مسئولان برایش جشن بگیرند!

به گزارش مشرق، ملی پوشان فوتبال ایران در دور رفت انتخابی جام جهانی و کسب مجوز حضور در جام ملت های آسیا را با مارک ویلموتس سپری کردند و با قبول شکست برابر عراق و بحرین انتقادات زیادی را متحمل شدند.

نتایج دور رفت در شرایطی رقم خورد که مارک ویلموتس پس از قبول دو شکست تلخ برابر بحرین و عراق حاضر به همکاری با تیم ملی ایران نشد و کار طرفین به شکایت و در نهایت محکومیت ایران برای پرداخت مبلغ قراردادش کشید.

به دنبال این اتفاق فدراسیون فوتبال تحت فشار زیادی قرار گرفت و انتقادات زیادی هم به مسئولانش وارد شد اما در نهایت بدون این که عاملان وضعیت فاجعه بار تیم ملی مشخص و مواخذه شوند انتخابات فدراسیون برگزار و تیم جدیدی مسئولیت کار را برعهده گرفت.

جشن «دولتی» برای صعود از مرحله مقدماتی/ ۵۰ میلیارد جبران شد!

مارک ویلموتس و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش

هر چند تیم جدید تلاش کرد زمینه موفقیت تیم ملی در چهار بازی برگشت را فراهم کند اما از دست دادن میزبانی و عدم اطمینان به کادر فنی شرایط را سخت و غیرقابل پیش بینی کرد. با این حال تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ راهی منامه شد تا چهار دیدار برابر هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق را برگزار و تکلیف صعود را مشخص کند.

فدراسیون فوتبال در شرایطی باید تیم ملی را راهی کیش و سپس بحرین می کرد که خزانه اش خالی بود و ناچار شد برای تامین هزینه هایش دست به دامن دولت شود و در نهایت هم ۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت به فدراسیون فوتبال کمک شد.

ملی پوشان فوتبال ایران که به خوبی از اهمیت موضوع مطلع بودند فضای مثالزدنی را در تیم ملی به وجود آوردند و متحد و همراه هر چهار دیدار را با هدایت دراگان اسکوچیچ با برد به پایان بردند تا به عنوان تیم اول صعود کنند.

هر چند کار ملی پوشان و فضایی که تیم مدیریت فدراسیون فوتبال به وجود آورد و در نهایت منجر به موفقیت تیم ملی شد، کاری ارزشمند و قابل تقدیر است اما صعود کردن از مرحله اول انتخابی جام جهانی آنقدر کار بزرگی نیست که مسئولان فدراسیون بخواهند به خاطرش جشن و شادی راه بیندازند و مراسم استقبال از ملی پوشان را طراحی کنند.

تیم ملی فوتبال ایران که در دو دوره گذشته جام جهانی حضور داشت و برابر تیم های بزرگی چون آرژانتین، پرتغال و اسپانیا عملکرد قابل قبولی داشت، نباید سقف آرزوهایش را آنقدر پایین بیاورد که برای جلوگیری از یک فاجعه ملی جشن بگیرد.

البته به کار فدراسیون فوتبال نمی توان ایراد زیادی گرفت چرا که آنها از ابزاری که در اختیار داشتند استفاده کردند تا تیم ملی را از این مرحله عبور دهند. آنچه قابل تامل است بهره برداری دولت از این صعود بود که با برگزاری مراسم تجلیل از ملی پوشان و حضور معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش صورت گرفت تا کمک ۵۰ میلیاردی در ماههای پایانی دولت کار خودش را بکند و موفقیت تیم ملی به نام این دولت نوشته شود!

جشن «دولتی» برای صعود از مرحله مقدماتی/ ۵۰ میلیارد جبران شد!

پخش زنده تجلیل از تیم ملی پس از صعود از دور مقدماتی!

البته که نتایج دور رفت و فاجعه ای که در حال رقم خوردن بود را هم باید به اسم این دولت و مسئولان آن نوشت اما شاید کمکی که برای تیم ملی صورت گرفت تا مقدمات سفرش به بحرین فراهم شود، برای این بود که ماه های پایانی فعالیت دولت ختم به خوشی و خوشنامی شود.

در مراسم استقبال و تجلیل از تیم ملی فوتبال ایران که عصر امروز چهارشنبه و پس از حضور تیم ملی در تهران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش، علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، برخی چهره های مطرح و پیشکسوتان فوتبال و اعضای تیم ملی حضور داشتند.

این مراسم در شرایطی برای صعود تیم ملی از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی برگزار شد که برای صعود تیم ملی فوتبال ایران به دو دوره متوالی جام جهانی در زمان همین نفرات چنین مراسم هایی برگزار نشده بود و تیم ملی این همه مسئول دولتی یکجا ندیده بود!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    14 3
    امان از بی دستاوردی
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      14 3
      واقعا امان از بی دستاوردی و ....
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    8 1
    چقدر بابا خوشحال بود.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    7 2
    خجالت اوره.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 3
    بیت المالو دادن زیر بغل بابا مسعودجون عین ریگ پول پاشی میکنه . بالاخره یه روز یقه ات گیره و باید حساب پس بدی . صبر کن
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 2
    از کیسه خلیفه هم خوردن و هم فضل و بخشش کردن!!!!!!!!!!!!111
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 2
    این نیز بگذرد فرداست که شیخ ریش طوسی بگه این برد را خدا آورد ترامپ نبود وبایدن حر. این برد رابه ملت ایران هدیه داد. سودش برای دولت اینده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس