قطعا می دانید که برای قرار داشتن در بهترین رتبه بندی گوگل مواردی مهم هستند که در وب سایت خود باید آنها را رعایت کنید. اما در بین تمام موارد نیز گزینه هایی که وجود دارد که بر خ لاف تصورلت ما جزو معیارهای مهم گوگل برای رتبه بندی نمی باشند.

کارشناسان ما در مجموعه پیام آوران پارسیان با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با فاکتورهایی که برای گوگل جهت رتبه بندی اهمیت ندارد آشنا کنند. پس با ما همراه باشید.

کدام موارد جزو فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل محسوب نمی‌شوند؟

همانطور که می دانید سئو وبسایت یکی از موارد مهمی است که برای قرار گرفتن در بهترین جایگاه رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل باید به آن اهمیت داده شود.

سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر ، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.

مواردی هستند که افراد به اشتباه جزئ موارد رتبه بندی گوگل به حساب می آورند در حالیکه هر یک از آنها خودشان معیار رتبه‌بندی گوگل نیستند، بلکه به نوعی به آن‌ها مربوط می‌شوند.

در ادامه به معرفی هر یک از مواردی که جزو فاکتور بندی گوگل حساب نمی شوند پرداخته و توضیح خواهیم داد چرا جزو فاکتوربندی های گوگل حساب نمی شوند.

آشنایی با مواردی که فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیستند؟

فاکتورهای غیر ضروری در رتبه بندی گوگل کدامند

عمر سایت

عمر سایت یکی از مواردی است که خود از فاکتورهای رتبه بندی محسوب نمی شود، اما جزئی از موارد تاثیرگذار می باشد. قطعا دامنه هایی که عمر بیشتری داشته باشند، از فرصت بیشتری جهت دریافت رتبه بندی برخوردار هستند و معمولا رتبه بهتری را می توانند کسب کنند.

در بیانی واضح تر باید بگوییم وب سایتی که عمر بیشتری داشته باشد، به احتمال زیاد محتوا و لینک های بیشتری هم داشته و همین امر موجب میشود تا زمان کافی برای جذب مشتری و افتادن بر سر زبان ها را داشته باشد.

زمان ثبت دامنه

قطعا کاربران به این مورد دقت نمیکنند چه زمانی دامنه خود را ثبت کرده و علاوه بر آن چه مدت از زمان آن میگذرد. قطعا کاربران تنها به دنبال رسیدن به جواب سوالات خود هستند.

خروج فوری یا Pogo-sticking

بسیاری از سئوکاران این عمل را جزو فاکتورهای رتبه‌بندی می‌دانند در حالی که گوگل در یک ویدئو خلاف آن را گفته است. شاید گوگل از این عامل برای تست‌های داخلی، مقایسه تغییرات رتبه‌ها با یکدیگر، کنترل کیفیت و سایر چیزها استفاده کند اما به نظر می‌رسد در هسته الگوریتم جایی ندارد. در مورد معیارهای کلیکی هم قضیه به همین شکل است. این نوع معیارها می‌توانند به راحتی دستکاری شوند. توجه داشته باشید که همه آنچه گفته شد به این معنا نیست که گوگل از مواردی مثل خروج فوری برای مقایسه دو نسخه از یک صفحه نتایج جستجو استفاده نخواهد کرد. اما به احتمال زیاد از آن در سطح یک سایت یا URL استفاده نمی‌کند.

آشنایی با مواردی که فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیستند؟

مهمترین فاکتورهای مهم رتبه یندی گوگل

نام بردن از کسی بدون لینک کردن نام او

گوگل اعلام کرده بود نسبت به نام هایی که برده می شود هیچ واکنشی نشان نخواهد داد به غیر از اینکه نام همراه با لینکی به پروفایل شخص متصل شده باشد. اما با تست هایی که انجام شد نشان داد که لینک دادن و یا لینک ندادن هیچ تاثیری بر رتبه بندی گوگل نخواهد داشت و هیچ تاثیری در بهبود سایت ندارد.

احتمال می رود این مورد می توان به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی گوگل تاثیرگذار باشد.

تعداد کلمات یا مقدار محتوای یک صفحه

بهتر است در خصوص این مورد همواره خود را بجای کاربر قرار دهید و این مورد را بررسی کنید که برای رسیدن به سوالات خود محتوایی با کیفیت بهتر است یا محتوایی که تعداد کلمات بیشتر دارد و نهایت پاسخ درستی به سوالات کاربر را نمیدهد؟

قطعا هرچه محتوا از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، کاربران بیشتری را به خود حذب خواهد کرد. پس به هنگام نوشتن محتوا همیشه کیفیت را بر کمیت قرار دهید.

نقشه سایت XML

با ثبت نقشه سایت این اجازه را به گوگل می دهید که بهتر بتواند صفحات سایت شما را پیدا کند. اما در واقعیت هیچ تاثیری بر رتبه بندی سایتتان در گوگل نخواهد داشت. در واقع نداشتن نقشه ضرری به سایت نخواهد زد. وقتی سایتتان ساختار و کدنویسی خوبی داشته باشد، داشتن نقشه سایت کمکی هم نخواهد کرد. نقشه سایت به درد سایت‌هایی می‌خورد که با عنکبوت‌های گوگل مشکل دارند و خوب خزیده نمی‌شوند.

آشنایی با مواردی که فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیستند؟

آیا نقشه سایت XML در رتبه بندی گوگل مهم است

سخن پایانی

با توجه به توضیحات بالا متوجه شدیم برخی از گزینه ها تنها جزئی از موارد تاثیرگذار در رتبه بندی سایت ها هستند.

هر یک از موارد لینک دهی مناسب، بک لینک، رپرتاژ آگهی و ... موارد مهمی هستند که در رتبه بندی وب سایتتان تاثیر بسزاریی دارند و باید بسیار به آن اهمیت دهید.

یکی دیگر از مواردی که در سئو سایت تاثیرگذار است، طراحی وب سایت می باشد. در واقع باید بگوییم طراحی وب سایت یک فرآیند برنامه ریزی شده، مفهوم سازی و تنظیم محتوای مورد نظر برای فضای اینترنت و دنیای بهینه سازی وب سایت می باشد. امروزه طراحی سایت به صورت اختصاصی در انواع زمینه های طراحی سایت فروشگاهی، آژانس هواپیمایی، گردشگری، خدمات زیبایی و کلینیک و غیره انجام می شود که کسانیکه قصد انجام طراحی سایت دارند می توانند متناسب با حوزه کسب و کار خود، سایت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اگر تجربه کافی در زمینه طراحی سایت و سئو را ندارید، پیشنهاد می دهیم کارهای خود را به شرکت متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید. شرکت (پیام آوران پارسیان ( papgroup.ir )) یکی از شرکت های فعال در زمینه سئو، طراحی سایت، آنلاین مارکتینگ می باشد که می توانید صفر تا صد کارهای خود را با خیال آسوده به این مجموعه سپرده و از قیمت های مناسب آن بهره مند شوید

شرکت پیام آوران پارسیان از ابتدای سال 1389 به عنوان اولین شرکت تابعه گروه نرم افزاری پارسیان، فعالیت خود را درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) سازماندهی و متمرکز نموده است. این شرکت هم اکنون در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و 2 شرکت وابسته در زمینه مدیریت‌، نظارت، مشاوره، ارائه محصولات و خدمات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ICT، حضوری فعال و مؤثر در بازار داخلی، با رویکرد حضور در عرصه‌های کشوری دارد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس