زاکانی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نوع نگرش به توسعه و مدیریت کشور توسط دولت باید تغییر یافته و از ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکلات مردم بهره مند شد.

به گزارش مشرق،   علیرضا زاکانی بعد از ظهر سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه کشور هم اکنون در مسیر درست و عقلانیت توسط دولت اداره نمی‌شود، افزود: دولت اقدام و اصلاح در عمل و به معنای واقعی کلمه در کنار مردم خواهد بود و دولتی مبتنی بر حرف و شعار نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید نمود آزادی، عدالت و استقلال باشد تا ایران پیشرفته را در جهان سرآمد کند، افزود: دولت بنده مسیری را طی می‌کند که با بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی بتوان منجر به خلاقیت، عدالت، توسعه، تحقق افتخارات و کسب میزان بالایی از آزادی شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اظهار نظر وزیر سابق راه و شهرسازی دولت در رابطه با مسکن مهر اظهار کرد: این اظهارات مردم را دلسرد و نسبت به آینده کشور بی تفاوت می‌کند، اینکه دولت خودش را به خواب زده باشد قطع یقین نمی‌شود آن را بیدار کرد.

نباید کشور تک بعدی اداره شود

زاکانی با تاکید بر اینکه کشور را نباید تک بعدی اداره کرد و یک قیافه کارتونی به آن داد، بیان کرد: باید یک تناسب سازی در کشور شکل بگیرد و رویکرد اقتصاد و مدیریت به فوریت تبدیل شود؛ در این فوریت جهش تولید را در اولویت قرار خواهیم داد و قطه یقین مشکل بیکاری و مسکن مواردی است که با جهش تولید از رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهش تولید باید بر مدار شایستگی باشد، افزود: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند به جای مردم می‌توانند تصمیم بگیرند، غلط است؛ مبارزه با لختی و سستی‌های بدنه دولت باید به طور جدی است دنبال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبارزه قاطع با فساد و بروکراسی اداری را از الزامات توسعه دانست و گفت: باید ریشه فساد خشکاند؛ اجازه نخواهم داد تا حقی از مردم خورده شود و در این راستا تا به این لحظه در برابر مردم و خدا سربلند هستم.

زاکانی با بیان اینکه دولت او با حکمرانی شبکه‌های مجازی و دولت الکترونیک به صورت شفاف اداره خواهد شد، اظهار داشت: تکیه دولت باید به مردم باشد؛ دولت باید نیازمند به ملت باشد و نظارت بر رئیس جمهور باید چیز عادی تلقی شود؛ در نهاد سازی نوین مسؤولان باید پاسخگوی معترضان باشند و قانون اساسی در این راسا اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هزینه کرد بودجه در مناطق و استان‌ها تخصصی نیست و از قبل برای آن تعیین تکلیف می‌شود، گفت: باید یک باز آمایش جدیدی در استان‌ها شکل گیرد. اختیارات ویژه ای برای شهرستان‌ها و بهره برداری از نخبگان فراهم شود.

بخشی از مالیات باید توسعه همان منطقه هزینه شود

زاکانی با تاکید بر ضرورت نظارت بر رئیس جمهوری، ادامه داد: مجلس رأس امور است و باید باشد، در دولت بنده با تعامل با مجلس یک رشد جهش دار را در کشور شاهد خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم برخی مناطق بر روی نفت نشسته‌اند ولی از محرومیت رنج می‌برند، ادامه داد: معتقدم حتی بخشی از مالیات هر منطقه باید برای توسعه همان منطقه هزینه شود.

وی با بیان اینکه نگاه ابزاری به اقوام، ورزشکاران و هنرمندان ندارد، اظهار داشت: متأسفانه با وجود برخورداری از اسلام و تمدن چند هزار ساله اقوام و ادیان، جوانان و نیروی انسانی متخصص، با بی دقتی شرایط فعلی یعنی فقر، فساد، تبعیض و برای کشور رقم زده شده است.

زاکانی با اشاره به افتخار خود در ارتباط با ترک و کردزبانان ارومیه، گفت: افتخار دارم در کنار شهید باکری جنگیده‌ام؛ این شهید بزرگوار نمود واقعی یک امانت دار بود.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان افتخار مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم را دارند، افزود: آذربایجان غربی ظرفی بالایی در حوزه گردشگری، کشاورزی، معادن و زیر ساخت‌های نرم افزاری سخت افزاری دارد که باید با رفع آن در راستای توسعه منطقه اقدام کرد.

خام فروشی مواد معدنی آسیب جدی به آذربایجان غربی وارد کرده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تخریب مراتع، راندمان پایین آب و بی توجهی به نیروهای متخصص آذربایجان غربی را از مشکلات مهم این منطقه دانست و اظهار داشت: چرا باید نیروهای متخصص این منطقه به سایر استان‌ها مهاجرت کنند، این استان از لحاظ معدنی دارای رتبه ۶ کشوری است اما خام فروشی آسیب جدی وارد کرده است.

زاکانی در رابطه با دریاچه ارومیه نیز گفت: حفظ محیط زیست یک ضرورت انکار ناپذیر است؛ در مقطعی ظلمی بزرگی به دریاچه ارومیه شده است که اقدامات انجام شده باید تشدید یابد چرا که معتقدیم کافی نیست.

وی اقدام وادیان مختلف را یک فرصت برای توسعه ایران اسلامی دانست و افزود: برادران اهل سنت و شیعه نمادی از همبستگی و پیوستگی هستند؛ ذاتاً انقلاب اسلامی یک انقلاب مذهبی نیست بلکه اسلامی است و نگاه محدودی ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بی توجهی‌ها به برادران اهل سنت باید جبران شود، گفت: چرا باید دغدغه اهل سنت پخش اذان از شکبه سیما باشد؟ معتقدیم بهره مندی از شایسته سالاری حق آنهاست؛ توجه به ظرفیت قومیت‌ها برای ارتباط با کشورهای همسایه یک فرصت تاریخی است؛ باید ارتباط با منطقه قفقاز و ترکیه و بهره مندی از اقوام در این رابطه به یک فرصت جدی تبدیل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس