مصر

منابع خبری از تحرک جت‌های نیروی هوایی مصر همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عصر سه شنبه  از تحرک نیروی هوایی مصر همزمان با برگزاری  راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم در فلسطین اشغالی، دو فروند هواپیمای شناسایی نیروی هوایی مصر نزدیک  غزه  مستقر شده‌اند.   این در حالی است که تاکنون چندین مورد آتش سوزی در جنوب فلسطین به دلیل  پرتاب بالن‌های آتش زا گزارش شده است.

یک رسانه صهیونیستی نیز  سه‌شنبه مدعی شد که دولت مصر به عنوان میانجی آتش بس بین مقاومت و قوای صهیونیستی، به حماس توصیه‌هایی کرده است. حماس علی‌رغم برخی توصیه‌ها گفته که چنانچه طرف مقابل دنبال تنش باشد، پاسخ می‌دهد.

در آستانه برگزاری «راهپیمایی پرچم» از سوی صهیونیست‌ها در عصر سه شنبه در قدس اشغالی، وزارت جنگ این رژیم  از استقرار سامانه گنبد آهنین اطراف این شهر خبر داد.   به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این تظاهرات قرار بود ابتدا دهم ماه مه برگزار شود که به دنبال درگیری صهونیست‌ها با مقاومت این تظاهرات به تعویق افتاد.

حدود ۳۰ سال است که صهیونیست‌ها یک راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی شعارهایی علیه فلسطینی‌ها سر می‌دهند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»   وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانه‌ای اعلام کرده که چندین آتشبار از سامانه گنبد آهنین را از بیم حملات راکتی مقاومت اطراف قدس اشغالی مستقر کرده است. منابع خبری همچنین  از تجمع صدها شهرک‌نشین صهیونیست در خیابان «الانبیاء» برای حضور در راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی خبر می‌دهند. فلسطینیان نیز در واکنش به این راهپیمایی، تظاهراتی را در بیت لحم و نوار غزه برگزار کردند.

این در حالی است که گروه‌ها و نهادهای مردمی فلسطین خواستار بسیج عمومی و تحصن در مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس و برگزاری تجمع‌های اعتراضی در سراسر فلسطین اشغالی شدند تا طرح‌های صهیونیستها را شکست دهند. «زیاد الحموری» رئیس مرکز حقوقی قدس گفت که صهیونیست‌ها با برگزاری این راهپیمایی در تلاش هستند که نشان دهند این شهر در اشغال و سیطره کامل آنان قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس