کد خبر 1232189
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
هواپیما

تایوان امروز ادعا کرد که ۲۸ فروند هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی این جزیره شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه نشریه آمریکایی «نیوزویک»، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز سه شنبه در بیانیه ای ادعا کرد که ۲۸ فروند هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شده اند.

بر اساس اعلام این وبگاه، هواپیماهای نظامی چین شامل چندین جنگنده و بمب‌افکن اتمی بودند که رکورد روزانه ادعایی این جزیره در این خصوص را در اختیار دارند.

در بیانیه مذکور در این باره ادعا شده است که نیروی هوایی تایوان امروز در بازه زمانی ۵:۴۸ بامداد تا ۱۰:۴۳ صبح (به وقت محلی) حداقل ۱۷ بار به هواپیماهای نظامی چین هشدار داد؛ اما آنها توجهی نکردند.

از سوی دیگر، ناوگروه آمریکایی «یو اس اس رونالد ریگان» در ادامه تنش میان واشنگتن-پکن، وارد آبراه راهبردی دریای چین جنوبی شد.

آمریکا حضور خود در قلمرو سنتی چین را به بهانه اصل حق آزادی دریانوردی توجیه می‌کند؛ حال آنکه هدف اصلی از این اقدام، به چالش کشیدن تمامیت ارضی چین است.

در بیانیه پایانی نشست جی ۷ در دو روز گذشته نیر با رویکردی انتقادی به مسائلی از قبیل هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و همچنین منشاء ویروس کرونا، پرداخته شد.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    5 9
    وارد حریم هوایی خودشون شدن تایوان جزئی از چینه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      تایوان یک کشور مستقل یا اقتصادی شکوفا . طبق قانون خارج شده از سلطه کمونیستی چین . چین یک کشور کمونیستی و تایوان نمی‌خواد تخت سلطه یک کمونیست باشه و طبق سازمان ملل جدا شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس