کد خبر 1232040
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
بهترین کاشته‌زن تاریخ کیست؟ (عکس)

لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین، شب گذشته برابر شیلی در کوپا آمه‌ریکا گلی خیره کننده را از روی ضربه آزاد به ثمر رساند.

به گزارش مشرق، لیونل مسی در نخستین بازی آرژانتین در کوپا امه‌ریکا در گروه B این رقابت ها برابر شیلی سرنوشت ساز ظاهر شد و گلی تماشایی را از روی ضربه آزاد برای آلبی سلسته به ثمر رساند. هر چند آرژانتین در نهایت با گلی که روی فرصت طلبی ادواردو وارگاس دریافت کرد، برابر شیلی به تساوی ۱-۱ رضایت داد.

بهترین کاشته‌زن تاریخ کیست؟ +عکس

گل مسی برابر شیلی پنجاه و هفتمین گل فوق ستاره آرژانتین و بارسا از روی ضربات آزاد بود. مسی اکنون تنها پنج گل دیگر با رکورد ۶۲ گل از روی ضربه آزاد دیه‌گو مارادونای افسانه ای فاصله دارد.

گفتنی است که مسی از این تعداد ۵۰ گل را برای بارسلونا به ثمر رسانده است و تنها هفت گل از روی ضربات کاشته برای تیم ملی آرژانتین زده است.

از تعداد ۷۴۵ گلی که مسی تاکنون به ثمر رسانده، ۷.۶ درصد آنها از روی ضربات آزاد مستقیم بوده اند در حالی که مارادونا ۱۷ درصد از ۳۵۳ گل خود را از روی ضربات آزاد مستقیم وارد دروازه حریفان کرده بود.

بهترین کاشته‌زن تاریخ کیست؟ +عکس

مقایسه آمار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

رقیب دیرینه مسی، کریستیانو رونالدو، در طول دوران بازی خود تا به اینجا ۵۶ گل از روی ضربات آزاد به ثمر رسانده است؛ یک گل کمتر از مسی. در واقع مسی با گلی که برابر شیلی به ثمر رساند موفق شد از رونالدو پیشی بگیرد.

رونالدو برای رئال مادرید ۳۲ بار از روی ضربات آزاد گلزنی کرده، برای منچستریونایتد ۱۳ بار، برای تیم ملی پرتغال ۱۰ بار و برای یوونتوس یک بار.

آمار مسی در مقایسه با رونالدو وقتی بیشتر به چشم می آید که بدانیم در سال ۲۰۱۱ رونالدو ۳۰ گل از روی ضربات کاشته به ثمر رسانده بود و مسی تنها چهار گل از روی ضربات آزاد داشت.

با این وجود نه مسی و نه رونالدو هیچ کدام در بین ۱۰ ضربه کاشته زن برتر جهان فوتبال در طول ترایخ جایی ندارند. هر چند مسی یازدهم است.

بهترین کاشته‌زن تاریخ کیست؟ +عکس

جونینیوی برزیلی با ۷۷ گل از روی ضربات کاشته سلطان بلامنازع ضربات آزاد است و پس از او پله، اسطوره فوتبال برزیل با ۷۰ گل در رده دوم قرار دارد. ویکتور لگروتالیه، اسطوره آرژانتینی، با ۶۶ گل در جایگاه سوم قرار دارد. رونالدینیو با ۶۶ گل، دیوید بکام با ۶۵ گل، مارادونا با ۶۲ گل، زیکو با ۶۲ گل، رونالد کومان سرمربی فعلی بارسلونا با ۶۰ گل، روجریو سنی دروازه بان سابق برزیل با ۵۹ گل و مارسلینیو کاریوکا باز هم از برزیل با ۵۹ گل در رده های چهارم تا دهم این لیست قرار دارند.

بهترین کاشته‌زن تاریخ کیست؟ +عکس

جونینیو بهترین ضربه کاشته‌زن تاریخ بود که تغییر مسیر ناگهانی ضربات او  کار دروازه‌بان را بسیار سخت می‌کرد

حضور روجریو سنی، دروازه بان برزیلی، در این لیست بسیار جالب توجه است. روجریو سنی، که متولد ۲۲ ژانویه ۱۹۷۳ میلادی بود، اولین بار در سال ۱۹۹۰ در حالی که تنها ۱۷ سال داشت برای تیم سینوپ برزیل بازی کرد و ۲ سال بعد از آن به سائوپائولو برزیل پیوست و تا زمان بازنشستگی اش از فوتبال به این تیم وفادار ماند و نزدیک به ۲۳ سال برای سائوپائولو بازی کرد.

بهترین کاشته‌زن تاریخ کیست؟ +عکس

این گلر برزیلی برای رسیدن به رکورد گلزن ترین دروازه بان تاریخ، در طول سال‌های عضویت در تیم سائوپائولو، نه تنها پنالتی زن اول تیم بود، بلکه هنگام ضربات ایستگاهی نیز اولین نفری بود که پشت توپ قرار می گرفت. تبحر او در زدن این ضربات به حدی بود که کمتر پیش می آمد، ضربه ای را بزند و آن توپ تبدیل به گل نشود. او در طول دوران بازی خود ۱۸ بار نیز برای تیم ملی برزیل به میدان رفت.

سنی در طول دوران بازی خود ۱۳۱ گل به ثمر رساند که بیشتر آنها از روی ضربات آزاد و پنالتی بودند و تنها یکی از این گل ها در ضمن بازی به ثمر رسید.

سنی با آماری که از خود به جا گذاشت تبدیل به گلزن ترین دروزاه بان تاریخ فوتبال جهان شد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    10 3
    دیوید بکهام
  • ایمان عشقپولیسی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 1
    بکام و مسی
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    6 10
    مسی هیچی نیست.....
  • CA ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 2
    هنوز مارادونا در دریبل و زدن گل کاشته جایگزینی برایش پیدا نشده. نقش لیبرالیسم در قتل این بازیکن افسانه ای که در جهت بازپسگیری جزیره فالکلند و محکومیت لیبرالیسم فعالیت میکرد غیر قابل انکاری هست. در واقع حمله سایبری این بازیکن افسانه ای را به قتل رساند و آن هفت نفر که نقش اساسی داشتند بایستی به سزای عمل شأن برسند. لیونل مسی میتواند جایگزین شایسته ای برای مارادونا در بعضی از استعدادهای وی گردد.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      5 5
      اخه جوجه لیبرالیسم چه ربطی به فوتبال داره برو ماستت رو بخور سرت تو .. خودت باشه
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 1
      دیدم سه سال پیش نایک اربابتون حتی کفش را از بعضی تیمها مضایقه کرد و چند مورد دیگر که الان دقیق یادم نیست
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 1
    ولی بکهام زیباترین ضربات کاشته دنیا رو میزد
  • علیرضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    دل پیرو بهترین کاشته زن بود.
  • SE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    جونینهو از این لحاظ سلطان بلامنازع است گلهای تکنیکی قدرتی از راه دور او را ببینید حرفم را تایید خواهید کرد. استعدادی عجیب قریب در زدن توپ های کاشته داشت.
  • عرشیا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 1
    کریستیانو رونالدو و مسی و مارادونا
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    حضور دروازه بان با ۵۹ گل روی ضربات کاشته جالب توجه است
  • DE ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    فوتبال دهه 80ونود میلادی با حضور ستارگانی مثل مارادونا ورودگولیت هلندی وفان باسن هلندی وباتیستوتای آرزانتینی وکاره کا وروماریوی برزیلی ومیشل پلاتینی فرانسوی وروبرتو باجیو ایتالیایی انگار صفای دیگری داشت .خاطرم هست بچه های دهه شصتی چه قدر عکس آدامسای این بازیکنان رو جمع می کردند .یادش بخیر
  • ابوالفضل ولایتی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    بهترین کاشته زن تاریخ فوتبال آلساندرو دل پیرو است.
    • Milad IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      از لحاظ درصد ضربات استگاهی دلپیرو با ۸۴ درصد یعنی بیش از ۸ گل از ده ضربه ایستگاهی با اختلاف زیاد در صدر بهترین کاشته زن های تاریخ هست.
  • Milad IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    از لحاظ درصد ضربات استگاهی دلپیرو با ۸۴ درصد یعنی بیش از ۸ گل از ده ضربه ایستگاهی با اختلاف زیاد در صدر بهترین کاشته زن های تاریخ هست.نکته دیگه اینکه زمان دلپیرو در یوونتوس مدعی زدن کاشته بسیار زیاد بود زیدان داویدز ندود کامورانزی و آخرای فوتبالش پیرلو اینا همه نوبتی کاشته میزدن ولی مسی و رونالدو و بقیه لیست چی همه بالای ۶۰۰ تا کاشته زدن که ۵۰ تا ۶۰ تاش گل شده بخدا به استاد اسدی هم این تعداد کاشته رو بدی بزنه مطمعنن ۷۰ تاش رو گل میکنه.اصلا دلپیرو قابل مقایسه نیست با بقیه تازه بعدش با اختلاف جونینیو که اونم فقط خودش تمام کاشته های لیون رو میزد و کیفیت گلرهای لیگ فرانسه خیلی پایین بود بعد میهایلویچ و بعدش بکهام.اصلا حضور مسی و رونالدو رو تو این لیست درک نمیکنم اگر فوتبال سرتون میشه می‌فهمید چی گفتم در غیر اینصورت فقط تعصبی حرف میزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس