اصلاحات نمایه اصلاح طلبان نمایه

جوانان اصلاح‌طلب اعلام کرده‌اند که در واکنش به تحریم خاموش جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری به لیست اصلاح‌طلبان در لیست شورای شهر رأی نمی‌دهند.

سرویس سیاست مشرق - جبهه اصلاحات در آخرین جلسه رسمی خود بر رأی قبلی خویش (نداشتن کاندیدا وعدم حمایت) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأی داد.

در این جلسه از ۴۶ رأی جبهه اصلاحات، حمایت از همتی حائز ۲۳ رأی موافق شد که برای این مهم، نیاز به ۳۰ رأی بود. پس از اعراض نهاد اجماع ساز از همتی بخشی از جوانان اصلاح‌طلب که در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی و برخی در خیابان برای همتی تبلیغ می‌کردند از تصمیم جبهه اصلاحات شگفت‌زده شده و اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر به تبعیت تشکیلاتی نخواهند بود.

بدنه جبهه اصلاحات تصمیم آخر زعمای خود را لجبازی قلمداد کرده است؛ آن‌ها می‌گویند ازآنجاکه منافع پیرمردهای اصلاح‌طلب در دولت آینده تضمین نشده است؛ آن‌ها حاضر نشده‌اند از بیانیه آخر خود کوتاه آمده و تن به اجماع همه‌جانبه بدهند.

برخی دیگر نیز حزب اتحاد را عامل انشقاق در تصمیم قلمداد کرده و این گعده رادیکال را مقصر تکرار موضع قبلی در نداشتن نامزد در انتخاب دانسته‌اند.

پیس از این بخش قابل‌توجهی از جوانان حزب اتحاد (باقی‌مانده حزب منحله مشارکت) از حضور در این محفل سیاسی افراطی به دلیل دیکتاتوری حاکم بر آن استعفا داده و اعلام کرده‌اند حاضر به همکاری با رهبران آن نیستند.

عصیان جوانان اصلاح‌طلب علیه نهاد اجماع ساز: به لیست جمهور رأی نمی‌دهیم!

پوستر چسبانی ممنوع!

عدم‌حمایت اصلاح‌طلبان از همتی تنها محدود به اعتراض به سازوکار تصمیم سازی نهاد اجماع ساز نبوده و حالا جوانان اصلاح‌طلب یک گام بیشتر برداشته و جبهه اصلاحات را تهدید کرده‌اند که در انتخابات شورای شهر از لیست اعلامی (لیست جمهور) حمایت نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند: حاضر نیستند پوستر چسبان جبهه اصلاحات باشند.

یکی از فعالان اصلاح‌طلب در توییتر نوشته است: «حالا که خواست جوانان اصلاح‌طلب برای جبهه اصلاحات مهم نیست؛ حمایت از لیست سفارشی شورای شهر بی‌مفهوم بوده و به آن رأی نخواهیم داد». جوانان اصلاح‌طلب با تمسخر اعضای جبهه اصلاحات آن‌ها را خود ژنرال پندارهایی می‌دانند که شهوت نشستن بر صدر رادارند!

 مدتی قبل محمدعلی آهنگران از فعالان جوان اصلاح‌طلب در یادداشتی تلگرامی با نقدی تند بر پدرخوانده‌ها و پیرمردهای بازنشسته اصلاح‌طلب می‌نویسد: عده‌ای جوان بی‌نوا را می‌خواهید عمله انتخاباتی خود کنید و فردای پیروزی خیالی تلفن‌ها را خاموش کرده آن بیچاره‌ها را گرفتار به حال خود رها کنید؟ از مجلس لیست امید و دولت تدبیر امیدتان چه خیری به حال ملت بی‌پناه رسید که دوباره عزم انتخابات کرده‌اید؟

مهدی شیرزاد عضو سابق شورای مرکزی حزب منحله مشارکت نیز ازجمله افرادی است که اعضای جبهه اصلاحات را به‌تندی مورد خطاب قرار داده و به روزنامه شرق گفته است: واقعاً مایه تأسف و شرمندگی است که نسل قبل، حاضر نیست عرصه را برای افراد پرانرژی و تازه‌نفس باز کند و مدام متناسب باسن خودشان، سن جوانی را بالا می‌برند، به‌گونه‌ای که برخی آن را تا ۵۰ سالگی تعمیم می‌دهند.

عضو سابق مشارکت با تهدید به عبور از خاتمی ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم بدون رودربایستی و به‌صراحت باید خدمت بزرگان عرض کرد که ما دیگر دانشجوی صفرکیلومتر پوستر چسبان نیستیم که هرچه شما فرمودید چشم و گوش بسته بگوییم چشم!

عصیان جوانان اصلاح‌طلب علیه نهاد اجماع ساز: به لیست جمهور رأی نمی‌دهیم!

تبعات سرکشی تشکیلاتی

پیام جوانان اصلاح‌طلب روشن است، آن‌ها این بار می‌خواهند در برابر دیکتاتوری و تصمیم از بالای اصلاح‌طلبان مقاومت کنند، اولین ضربه در این راه قطع سریال مکرر لیستی رأی دادن در انتخابات است. جبهه اصلاحات به‌خوبی می‌داند که اگر نیروی پیاده‌اش را نتواند اقناع کند، ضربه شدیدی خورده و موقعیت پرامتیاز شهرداری را از دست می‌دهد.

اعضای محفل تصمیم‌ساز در جبهه اصلاحات یک‌بار تجربه شکست و از دست دادن بال‌های اجرایی‌اش را داشته، خاتمی به خاطر دارد که در آخرین حضور در دانشگاه با دانشجویان افراطی دفتر تحکیم وحدت درگیر شده و راهشان از هم جدا شد، نتیجه آن جدایی اعلام مرگ اصلاحات از سوی آن‌ها بود.

در آن زمان از دست دادن سربازهای خیابانی برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد و در سال 84 اصلاحات با ستادهای خالی و دست‌وپا زدن‌های بی‌فایده و تحریم به بدترین شکل ممکن انتخابات را واگذار کرده و برای سال‌ها به محاق رفتند، این بار نیز به نظر می‌رسد سرکشی تشکیلاتی و عصیان علیه جبهه اصلاحات آن‌ها را آستانه فروپاشی تشکیلاتی مجدد قرار خواهد داد.

عصیان جوانان اصلاح‌طلب علیه نهاد اجماع ساز: به لیست جمهور رأی نمی‌دهیم!

عصیان جوانان اصلاح‌طلب علیه نهاد اجماع ساز: به لیست جمهور رأی نمی‌دهیم!

عصیان جوانان اصلاح‌طلب علیه نهاد اجماع ساز: به لیست جمهور رأی نمی‌دهیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فهیم IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    بازی کثیف برای کسب قدرت .چپاول بیت المال .
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      0 0
      lاصلاحطلبان سلطان بازی با افکار عمومی اند. چه جوان چه پیر
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    اصلاح طلب و اصول طلب دوست ندارم فقط خداوند بزرک
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    4 1
    لعنت بر اصلاحات وطن فروش. روز و شب تک تکتون از پیرو و جوون رو لعن و نفرین میکنم. شماها به کشورم، ایران خیانت کرده و میکنید. لعنت بر وطن فروش. لعنت بر اصلاحات
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    4 0
    اصلاح طلبان قدیمی همانها یی هستند که سالها منصبهای مختلف اجرایی داشتند و رانت و اختلاس و عقب‌ انداختن اقتصاد کشور و آقازادگی و اشرافیت بخشی از کارنامه آنان است.بذرهای شومی را کاشتند که پس از سالها حالا نتیجش رو میبینیم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    برخی آقایان جبهه انقلاب، اخلاق را رعایت نمی‌کنند به همین علت است که کارهایشان برکت ندارد، نمی‌شود که انسان ادعای کار دینی کند، اما روشش غیر دینی باشد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    نگران اصلاح طلبا هستم. این دوره توهم اکثریتشون برملا میشه و بد افسرده میشن
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    لیاقتمون همواره همتیهاس که بعدازرای اوردن ادعای بینیازی ازدیگران وبعداز مدتی تاراج نون خشک باقیمونده سفره ملت وبیغمابردن بورس.
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    اینا همه دروغ گو هستن بازی زرگریه حالا که اثلا طلبا از چشم مردم افتادن دارن خودشونو جدا میکنن که دوبار با رنگی دیگه سر ملت شبره بمالن غلت کردید باید جواب بیست چهار سال دروغ دزدی رانت پس بدید
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    درود بر جوانان پرنشاط وفهیم که از چنبره کدخداهای اصلاحات بیرون زده اند
  • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    اصلاح طلب یعنی وطن فروشی یعنی خیانت .
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    انچه که طایفه.مثلا اصلاح طلب را از حضور در انتخابات دور میکنه عنوان نداشتن کاندید نمی باشد اینها کارشان با کاندید اجاره.ای مثل روحانی هم راه می.افتد تنها مورد عدم اقبال مردم ونومیدی وعملکرد خراب انان وناتوانی در فریب اینبا رمردم است اگر بافتنه وفریب امکانی داشتند فاصله نمی گرفتند انتخابات قبلی ها حامی اصلا یعنی شیطان بزرگ امریکا در صحنه بود اینبار او هم پشت نوکران راخالی کرده وعدم مشارکت را سر داده
  • سعید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط خدا. دنیا تمام می شود برای همه چه پولدارش چه بدبختش چه کارتن خوابش. مهم رسیدن به خدا است. مجلس ریاست جمهوری شورای شهرها...
  • یاور IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ما تنها با امید ریشه کنی فساد به آیت الله رییسی رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • نیایش BN ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    دولت جوان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل شود تا امید به مردم ایران بازگردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس