اخوان المسلمین

دادگاه مصر حکم اعدام ۱۲ نفر از رهبران «اخوان المسلیمن» را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، حکم قطعی اعدام ۱۲ نفر از رهبران مصر از جمله افراد برجسته ای همچون «محمد البلتاجی» و «صفوت حجازی» را تأیید و صادر شد.

براساس گزارش «اسکای نیوز»، دادگاه تجدید نظر مصر، امروز دوشنبه حکم اعدام علیه ۱۲ نفر از رهبران اخوان المسلمین را که به سازماندهی تحصن در میدان «رابعه عدویه» و تجمعات مردمی در حمایت از «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق و درگذشته مصر متهم بوده‌اند، به صورت قطعی و نهائی تأیید کرد.

دادگاه تجدید نظر مصر، حکم اعدام «عبدالرحمن البر»، «محمد بلتاجی»، «صفوت حجازی»، «اسامه یاسین»، «احمد عارف»، «ایهاب وجدی محمد»، «محمد عبدالحی»، «مصطفی عبدالحی الفرماوی»، «احمد فاروق کامل»، «هیثم السید العربی»، «محمد محمود علی زنانی» و «عبدالعظیم ایراهیم محمد» را به اتهام دست داشتن در حوادث میدان «رابعه عدویه» در سال ۲۰۱۳ تأیید کرده است.

این دادگاه در مقابل، احکام صادره علیه ۳۱ متهم دیگر در این پرونده را از اعدام به حبس ابد کاهش داد و احکامی دیگر را تأیید کرد.

این پرونده، به موضوع تحصن هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین در میدان «رابعه عدویه» در منطقه «نصر» شهر قاهره در اعتراض به کودتای نظامی عبدالفتاح السیسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح وقت مصر علیه «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور و برکناری او از قدرت ارتباط دارد.

«عبدالفتاح السیسی» پس از به دست گرفتن قدرت در مصر، «اخوان المسلمین» را یک گروه تروریستی خواند و دادگاه این کشور بیشتر رهبران آن را محاکمه کرد که برخی از آنها به اعدام، برخی به حبس ابد و برخی دیگر به مجازاتی دیگر محکوم شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس