کد خبر 1231419
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
فرانسه: تنش‌ها بر سر برگزیت امتحانی برای اروپاست

وزیر فرانسوی تنش بین لندن و بروکسل را امتحانی برای اتحادیه اروپا دانست و درباره احتمال اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه علیه انگلیس هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کلمنت بون، وزیر ارشد امور اروپا فرانسه گفت که تنش‌های فعلی بین دولت  بوریس جانسون و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت یک امتحان برای اروپاست.

او در مصاحبه با رادیو اروپا اعلام کرد: «آقای جانسون فکر می‌کند می‌تواند با اروپایی‌ها معامله کند و به آن‌ها احترام نگذارد و اروپا هیچ واکنشی نسبت به  این رفتار آنها نشان نمی‌دهد. این یک امتحان برای اروپاست».

بون افزود: «من به مردم انگلیس می‌گویم، تعهدات برگزیت باید رعایت شود اگر اینگونه نباشد، اقدامات تلافی جویانه‌ای باید انجام داد». 

وزیر ارشد امور اروپا فرانسه اظهار کرد: در ایرلند شمالی مشکلات واردات سوسیس و کالباس وجود دارد چرا؟ زیرا وقتی از اتحادیه اروپا خارج می‌شوید، لزوما از موانع تجاری برخوردار هستید. من نمی‌توانم به فرانسوی‌ها یا اروپایی‌ها بگویم که انگلیس می‌تواند از طریق ایرلند برخی محصولات مانند گوشت را بدون هیچ گونه کنترلی صادر کند.این از عواقب برگزیت است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت که در منطقه "کورن وال" در جنوب غربی انگلیس در حال برگزاری بود خطاب به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: لازم است روابط میان پاریس و لندن از صفر آغاز شود و انگلیس باید به وعده‌های داده شده به اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پایبند باشد.

لندن، پاریس را به بیان اظهارات "توهین آمیز" مبنی بر اینکه ایرلند شمالی بخشی از انگلیس نیست، متهم کرد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازارهای مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است.

مقامات ایرلند شمالی نیز پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند، می‌خواهند در این اتحادیه باقی بمانند و پس از دهه‌ها وابستگی به انگلیس حالا می‌خواهند مستقل از این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس