هشدار درباره توطئه ها علیه حشد شعبی عراق

نمایندگان عراقی در هفتمین سالروز تاسیس حشد شعبی عراق به تمجید از این نهاد مردمی پرداختند و به نقش آن در صیانت از عراق و توطئه کردن آنچه سازمان سیا و صهیونیست‌ها برای عراق و منطقه تدارک بودند، پرداختند

به گزارش مشرق به نقل از موازین نیوز، «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون سند ملی عراق تاکید کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق طبق بررسی عمیق رخ داد و واکنش به حادثه خاصی نبود.

وی افزود: فتوای جهاد کفایی طبق بررسی عمیق تحولات عراق و منطقه صادر شد و در واقع واکنش به حادثه خاصی نبود. ایده فتوا قبل از اشغال موصل به دست داعش وجود داشت زیرا برخی مناطق قبل از موصل مانند فلوجه و اطراف سامراء و برخی مناطق دیگر به دست داعش افتاده بودند.

الاسدی تاکید کرد: مرجعیت نجف اشرف حوادث و تحولات عراق را به دقت دنبال می‌کرد و هنگامی که متوجه خطر بزرگ برای عراق شد، فتوای مبارک را صادر کرد. این فتوا زمینه ساز تشکیل نیروی نظامی هم‌ردیف ارتش و دیگر نیروهای عراقی شد.

حشد شعبی خنثی کننده توطئه بزرگ علیه خاورمیانه

از سوی دیگر «عدی الخدران» از رهبران ائتلاف فتح هم گفت: حشد شعبی بزرگترین توطئه علیه خاورمیانه را خنثی کرده است.

وی افزود: داعش ساخته دستگاه اطلاعاتی آمریکا و متحدانش برای تجزیه عراق و کشتار شنیع عراقی‌ها بود که از موصل شروع و به دیگر استان‌های عراقی سرایت کرد.

الخدران گفت: فتوای بزرگ در ژوئن ۲۰۱۴ نجات دهنده واقعی عراق بود. حشد شعبی همه بوجود آورندگان داعش را غافلگیر کرد و توطئه بزرگی را درهم شکست که نه تنها عراق بلکه منطقه را تهدید می‌کرد.

وی افزود: اهانت به جانفشانی فرماندهان و رزمندگان حشد شعبی به مثابه خیانت به خون‌های پاکی است که که بر بزرگترین تهدید علیه عراق، فائق آمدند.

الخدران گفت: ثبات عراق با بقای حشد شعبی است که یک ساختار امنیتی با پایگاه مردمی بزرگ است که برای نجات کشور تشکیل شد.

حشد شعبی در خط مقدم نبرد با داعش

«هادی الجزایری» از فرماندهان حشد شعبی عراق هم گفت: حشد شعبی نقش مهمی در دفاع از عراق در برابر توطئه‌ها دارد. حشد شعبی پس از صدور فتوای جهاد به عنوان پشتیبان نیروهای عراقی وارد عمل شدند و حشد شعبی در خط مقدم حضور داشته است.

حشد شعبی نبود ، داعش وارد استانهای مرکزی عراق می‌شد

«فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح عراق هم گفت: سالروز تاسیس حشد شعبی ارتباط تاریخی با پیروزی بزرگی دارد که از حیث نظامی بر داعش حاصل شد و اگر حشد شعبی نبود داعش وارد بغداد و برخی استان‌های مرکزی می‌شد.

جابر تاکید کرد: فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی نقطه شروع تاسیس حشد شعبی بود و رزمندگان به ندای مرجعیت لبیک گفتند و نبرد تاریخی را شروع کردند و مانع از پیشروی داعش در دیگر استان‌های عراق از جمله بغداد شدند.

وی گفت: عراقی‌ها مدیون حشد شعبی و خون‌های ریخته شده آن هستند و همه تحرکات علیه حشد شعبی راه به جایی نبرده و نخواهد برد زیرا حشد شعبی پرچمدار پیروزی در نبرد آزادسازی است.

حشد شعبی فراتر از طایفه، قومیت و دین خاصی است

«عباس الزیدی» عضو فرماندهی عملیات بغداد حشد شعبی عراق هم بیان کرد: حشد شعبی فراتر از طایفه، قومیت و دین است.

وی افزود: حشد شعبی در معرض توطئه‌های خارجی و داخلی به ویژه از سوی استکبار جهانی آمریکایی و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

الزیدی به تجمعات میلیونی در حمایت از حشد شعبی اشاره کرد و آنرا نشان دهنده حمایت گسترده مردمی از نهاد مردمی عراقی دانست و گفت: حملاتی که هرازگاهی به حشد شعبی می شود در واقع مانند حبابی است که می‌ترکد و از بین می رود به ویژه که حشد شعبی نهادی ریشه دار است که خون‌های زیادی برای حفظ عراق داده است.

«ریان الکلدانی» نماینده ائتلاف فتح عراق هم از جانفشانی‌های حشد شعبی برای حفظ عراق و ثبات آن و تحقق پیروزی بر تروریسم تمجید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس