کد خبر 1230885
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
محمد هاشمی

عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت:مردم می‌توانند پای صندوق‌های رأی بگویند.

به گزارش مشرق، محمد هاشمی رفسنجانی، عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با روزنامه ایران با بیان اینکه حرف آخر را مردم می‌توانند پای صندوق‌های رأی بگویند، گفت: ما در دوره‌های گذشته این را تجربه کرده‌ایم و دیدیم که با وجود رفتارهای نامهربانانه‌ای که شد مردم بسیج شدند و تصمیم گرفتند که حرف خودشان را در انتخابات بزنند.

وی افزود: بنابر این اگر مردم به این نوع تأیید صلاحیت‌ها اعتراض دارند که دارند اما می‌توانند حرفی بزنند که لزوماً حرف شورای نگهبان نباشد.

هاشمی ادامه داد: از بین کاندیداهای موجود درست است که اکثریت از یک طیف هستند و مورد نظر شورای نگهبان بوده‌اند اما خوشبختانه در میان ۷ کاندیدا هنوز چهره‌هایی هستند که از نظر سیاسی مورد نظر شورای نگهبان نبوده‌اند و حالا به چه دلیل و ترتیبی از زیر تیغ رد صلاحیت‌ها جسته‌اند، خدا می‌داند. در چنین شرایطی به باور من مردم می‌توانند با صندوق‌های رأی قهر نکنند.

وی مهمترین مسئله کشور را اقتصاد و معیشت خواند و تصریح کرد: قابل انکار نیست که در شرایط موجود کشور، مهم‌ترین مسأله اقتصاد است و اتفاقاً در میان همین کاندیداها چهره‌هایی اقتصادی حضور دارند و می‌توانند منتخب مردم باشند؛ انتخابی که لزوماً منطبق بر خواست شورای نگهبان نیست و حرف مردم است.

برادر رئیس فقیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام ما این حسن را دارد که مردم قادرند بر سر صندوق رأی حرف خودشان را بزنند. بنابر این من از مردم خواهش می‌کنم که از صندوق قهر نکنند و از حق خودشان نگذرند؛ اعتراض دارند به جای خود اما حرف خودشان را بزنند.

عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه رأی ندادن امروز معنا و نتیجه‌ای جز رأی دادن به یک کاندیدای خاص ندارد، ادامه داد: وجه دیگر رأی ندادن همراهی ناخواسته با خواسته گروهک‌های معاند و کشورهای متخاصم مثل امریکا و اسرائیل و... است و بنابراین نباید جناح‌های سیاسی و مردم در صف مشترک با آنها قرار گیرند. باید صف‌شان را از آنها جدا کنند.

وی افزود: خوشبختانه این امکان هنوز وجود دارد که افراد هم رأی بدهند و هم به فرد شایسته رأی بدهند. گله‌هایی که مطرح است و اشکالاتی که در نظام سیاسی وجود دارد به جای خود، الان نباید به خاطر آن مسائل وظیفه اصلی را رها کرد.

هاشمی معتقد است که یعنی رأی ندادن و سرد کردن تنور انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه حاکمیت را از گروه‌های منتقد، طلبکار می‌کند و به نفع رقیب تمام می‌شود و در نهایت بازی کردن در زمین دشمن تلقی خواهد شد.

عضو شورای سابق مرکزی حزب کارگزاران در پایان گفت: مرحوم هاشمی هیچ وقت از صندوق قهر نمی‌کرد، حرف خودش را می‌زد، مردم را هم دعوت می‌کرد و نتیجه مطلوب هم می‌گرفت. باز هم اگر مردم و گروه‌های سیاسی با وحدت خود این کار را بکنند پیروزی از آن مردم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    3 1
    مرحوم هیچ وقت قهر نمیکرد!!اما در تحلیف سال ٨٨ از تهران رفت و گفت من را جایی ببرید که اصلا تلویزیو ن نباشه!!!
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      2 1
      فعلا که معلوم شد چرا در سال ۹۲ رد صلاحیتش کردن.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    2 2
    هاشمی زنده است تا نهضت زنده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس