کد خبر 1230875
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
image.png

اصلاح‌طلبان از عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده ناامید شده و به همین دلیل به دنبال عدم حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات و نهایتا مظلوم نمایی هستند.

به گزارش مشرق، ترکیب نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری حاکی از این بود که اصلاح‌طلبان دو گزینه را برای ورود به عرصه انتخابات در دست دارند؛ محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و استاندار دولت روحانی و عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی و فرد نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی.

اگرچه اصلاح‌طلبان پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، وانمود کردند که دست‌شان خالی مانده است، امّا محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی، در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و مناظره نخست نامزدها با اتخاذ مواضع رادیکال و اصلاح‌طلبانه، خود را نزدیک به این طیف سیاسی نشان دادند. اصلاح‌طلبانی نظیر علی تاجرنیا به پشتیبانی از محسن مهرعلیزاده برخاستند و حزب کارگزاران و طیفی از جوانان اصلاح‌طلب، کمپین‌هایی را در حمایت از عبدالناصر همتی کلید زدند.

هرچه زمان به پیش رفت، مواضع رادیکال دو نامزد همسو با اصلاحات- اعتدال رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت تا جایی که این موضوع به خوبی در مستند مهرعلیزاده نمود عینی یافت.

با این همه، همتی و مهرعلیزاده فرصت داشتند تا در ۳ مناظره، بتوانند جریان اصلاحات و سران این جریان را برای حمایت از خود بسیج کنند. امّا زمزمه‌ها حکایت از این دارد که حضور ضعیف این دو در مناظرات، رفته رفته اصلاح‌طلبان را به این نتیجه رسانده است که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها حاصلی در بر ندارد. در این بین نباید نظرسنجی‌ها را نیز از یاد برد. در هیچ کدام از نظرسنجی‌های انجام شده، دو گزینه اصلاح‌طلب با اقبال مناسبی روبرو نشده‌اند.

بر این اساس گفته می‌شود اصلاح‌طلبان به بهانه اینکه گزینه‌های اصلی آن‌ها از فیلتر شورای نگهبان رد نشده‌اند، درصدد هستند تا نه‌تنها از دو گزینه خود در انتخابات عبور کنند، بلکه از این فرصت برای مظلوم نمایی استفاده کنند و در پروژه قهر از صندوق رأی بدمند.

باید دید در نهایت اصلاح‌طلبان چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت؛ آیا حاضر می‌شوند گفتمان خود را در معرض رأی مردم قرار دهند، یا با فرار به جلو و بهانه‌تراشی، از پاسخگویی بابت عملکرد دولت همسو با خود و نیز کاندیداهای منتسب به این جریان، شانه خالی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 3
    دوستان شما یک گزینه اصلاح طلب رو تایید میکردن بعد میگفتین اصلاح طلبان در معرض رای مردم هستند.
  • بابک IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    6 2
    این کدخداپرست‌های لیبرال هنوز فیلم و سریال پخش نشده برای ملت دارن... باید مواظب بود... هر کاری از این جماعت برمیاد... آگاه باشید که هر حرفی میزنن دروغه مگه اینکه بعد از راستی آزمایی خلافش ثابت بشه.
  • /// IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    5 1
    مهرعلیزاده اون بنده خدایی که در شهرداری بیرون کردی جواب بده اون که داشت بازنشسته میشد
  • کسری RO ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    10 1
    این مهریزاده یک مارمولکیه. موش خرما هم که معلومه تکلیفش جیه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    6 2
    اینا ....تر از این حرفان که بی خیال انتخابات و قدرت بشن. مگه تو انتخابات مجلس همینو نگفتن؟ چی شد؟ با قدرت وارد میدان شدن. الان هم امیدشون به اینه نامزدهای انقلاب به نفع همدیگه کنار نرن تا رای جبهه ی انقلاب چند تیکه بشه و انتخابات بره دور دوم و ادامه ی روحانی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس