تکذیب ا‌دعای همتی/کشتی‌های زیادی زیر پرچم جمهوری اسلامی‌ در آب‌های بین‌المللی تردد دارند

دبیرکل انجمن کشتیرانی با رد سخنان عبدالناصر همتی که مدعی شده بود «ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم»، گفت: همین امروز کشتی‌های زیادی تحت‌ پرچم ایران در آبهای بین‌المللی هستند.

به گزارش مشرق، مسعود پل‌مه‌، دبیرکل انجمن کشتیرانی درباره آخرین وضعیت تردد کشتی‌های تجاری تحت مالکیت ایران در آب‌های بین المللی‌، اظهار داشت: در ابتدا باید با این موضوع اشاره کنم که ‌در همه دنیا و در حرفه دریایی، در حوزه مالکیت کشتی، الزام، پرچم نیست.

* مشوق پنج کشور برای مالکان کشتی در دنیا بابت ثبت شناورها در آن کشورها

وی اضافه کرد: در دنیا چهار تا پنج کشور داریم که به خاطر تسهیلات بسیار بالایی که به مالکان کشتی‌ها می‌دهند، موجب می‌شوند مالکان کشتی شناورهای خود را در این کشورها ثبت کنند، به عنوان مثال کشورهایی نظیر یونان یا قبرس، کشورهایی هستند که می‌گویند اگر کشتی آنجا ثبت شود، در گام اول از فعالیت‌های منتهی به درآمد این کشتی‌ها مالیات اخذ نمی‌کنند همچنین‌ بابت آنکه فعالیت تجاری تحت عنوان آن کشور داشته باشند، تسهیلات دیگری نیز ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

همتی: یک جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بیان کرد: در این راستا ما می‌بینیم در کشورهایی که محل اصلی سرمایه‌گذاری ناوگان دریایی است، یعنی مالکان کشتی آنجا حضور دارند، تعداد کشتی که به نام خودشان ثبت می‌شود، کم است.

* کشتی‌های زیادی تحت‌ پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی تردد دارند

پل‌مه اظهار داشت: اما در عین حال اگر بخواهیم ایران را مثال بزنیم، در حال حاضر کشتی‌هایی که هم مالکیت آن متعلق به ایران است و هم تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، زیاد است، این کشتی‌ها در بنادر جنوبی ما پهلوگیری می‌کنند و تخلیه و بارگیری کالا دارند که البته به دلیل شرایط تحریم، امکان نام بردن از این ناوگان وجود ندارد.

کشتی‌های زیادی زیر پرچم جمهوری اسلامی‌ در آب‌های بین‌المللی تردد دارند

* ثبت کشتی در کشورهای دیگر برای دریافت تسهیلات بیشتر متداول است

وی تأکید کرد: اینکه شناوری تحت پرچم کشور خود نباشد، مفهومش آن نیست که این شناور متعلق به آن کشور نیست، به هر حال متداول است‌ همه شناورهایی که در دریا فعالیت می‌کنند، برای آنکه تسهیلات مالیاتی، مالی، بیمه‌ای و سایر خدمات را با سهولت بیشتر دریافت کنند، به آن سمت می‌روند که در آن چهار الی پنج کشور، پرچم خود را ثبت کنند، ولی مالکیت این کشتی متعلق به آن چند کشور است.

کشتی‌های زیادی زیر پرچم جمهوری اسلامی‌ در آب‌های بین‌المللی تردد دارند

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بیان داشت: مترادف با این موضوع ما در کشور ناوگانی که تحت پرچم و ثبت جمهوری اسلامی ایران باشد ‌زیاد داریم و روزانه هم در مسیرهای متعدد از کشورهای جنوبی خلیج فارس گرفته تا هند، چین و سایر نقاط دیگر، تردد دارند.

پل‌مه اضافه کرد: همین یکی دو ماه پیش بود که یک کشتی‌ که عملیات حمل کالای تجاری به مقصد سوریه انجام می‌داد و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران بود، از کانال سوئز تردد کرد و کالای خود را هم به مقصد رساند،‌ مفهوم آن این است که این کشتی متعلق به جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی این کشور است و تحت پرچم ایران تردد می‌کند و ما از این دست موارد بسیار داریم که اتفاق می‌افتد.

روز گذشته و در برنامه مناظره، عبدالناصر همتی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد «ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 12
    آره بابا. اصن همخ دنیا آرزوشونه با پرچ ایران کشتیاشون رو بندازن تو آب
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    9 2
    ذات لیبرال ها و اصلاح طلبان چیزی جز خیانت به وطن نیست به اندازه یک کرم خاکی به توانایی های خودشان اعتقاد ندارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس