کد خبر 1230788
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کرونا نمایه

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در  برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران با اشاره به کاهش پیک کرونا و فعالیت گروه‌های شغلی در شرایط کرونایی، اظهار داشت: در حال حاضر اغلب گروه‌های شغلی در حال فعالیت هستند؛ در صورتی که برخی از این مشاغل نباید در شرایط قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند و فقط باید گروه‌های ۱ و ۲ فعال باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند. پروتکل‌ها زمانی معنادار می‌شود که شاخص ما بالای ۹۰ درصد باشد تا بتواند بر روی کاهش بیماری تاثیر مثبت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته +جدول

وی افزود: آمار فوتی‌های ما هنوز بالاست؛ حتی اگر پوشش واکسیناسیون هم افزایش پیدا کند تمامی مراجع علمی اعلام کرده‌اند تا زمان رسیدگی به یک ایمنی جمعی تمامی پروتکل‌ها باید رعایت شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت انتظار خود از دولت بعدی در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت را اینچنین عنوان کرد: اولین کاری که دولت بعدی باید انجام بدهد ادامه اقدامات مثبت گذشته و رفع نقص‌های احتمالی و کمبودها است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال واحدها و مراجع صنفی باید بیشتر تقویت شوند که اینکار فقط در حوزه مالی نیست. نظارت‌ها باید سنگین‌تر و موثرتر شود؛ اگرچه بازرسی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است اما در جایی که برخی اصناف بواسطه رعایت نکردن پروتکل‌ها باید تعطیل شوند نیاز است تقویت بیشتری انجام شود.

فرهادی از مردم در خواست کرد: وجود  پسماندهای بیمارستانی در محیط را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا با بیمارستان مربوطه برخورد شود؛ اما از زمان آغاز شیوع کرونا، استفاده از اقلام یکبار مصرف ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده و طبیعتا با افزایش حجم زباله‌ها، مدیریت پسماندهای عفونی هم سخت‌تر است اما این دلیلی برای عدم تشدید نظارت‌ها نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 0
    چرا بالا نباشه باید رکورد زد تازه در اینخصوص آماده کمک به کشورها نیز هستند در عرض 5ماه 5میلیون واکسن زدند 5ماه هم طول میکشه دوز دوم را زد الا برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس