جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ کدام شهرها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند؟ + نقشه و نمودار

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۰۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و اگرچه روند بیماری در برخی شهرهای کشور با شیب آرامی در حال نزول است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۰۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا سفر «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است.

برای دریافت لیست کامل رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور اینجا کنید.

فعالیت برخی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت روبه‌روست.

در شهرهای قرمز تنها گروه شغلی یک، مجاز به فعالیت هستند و در شهرهای نارنجی، تنها گروه شغلی یک و دو مجاز به بازگشایی‌اند.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

شهرهایی که کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند

از اول تا هشتم اردیبهشت ماه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی درسطح چهار استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد بین ۳۳ تا ۴۸ درصد بوده است که کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند؛ بین این استانها، سیستان وبلوچستان، کماکان درپایین‌ترین سطح از رعایت پروتکل‌های بهداشتی درکشور (۳۳ تا ۴۸ درصد) قراردارد.

روند بستری روزانه در بیمارستانهای سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مطابق تصویر زیر و دارای نوسان است. 

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

شهرهایی که بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ۷ استان اردبیل، ایلام، تهران، زنجان، سمنان، قزوین و یزد در اول تا هشتم اردیبهشت ماه، بین ۶۶ تا ۷۸ درصد بوده است.

وضعیت کرونا در تهران 

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران، در حال حاضر در استان تهران ۸۳۲۴ بیمار بستری وجود دارد که از این تعداد ۲۰۹۵بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. نوسان در تهران زیاد است و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد اتفاقاتی که در خوزستان تجربه کردیم و مکانیزمی که پیاده شد، ممکن است برای تهران نیز تکرار شود.

زالی هشدار داده است که خیز چهارم کرونا به دلیل ورود ویروس انگلیسی در کشور ایجاد شد و ممکن است همین سناریو برای ویروس آفریقایی و هندی تکرار شود که البته ویروس آفریقایی به مراتب مهلک‌تر از ویروس هندی است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

پلمب ۵۲۰۰ واحد صنفی متخلف

بر اساس اعلام قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، از اول تا هشتم اردیبهشت، از مجموع تعداد کل سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، تعداد ۳۱۰ هزار و ۳۳ واحد، یعنی قریب به ۹ درصد کل واحدها به صورت میدانی بازرسی شده‌اند که در نتیجه این بازرسی‌ها؛ ۴۰ هزار و ۴۲۲ مورد منجر به تذکر دادن و معرفی به مراجع قضایی شده و ۵۲۰۲ مورد نیز پلمپ صورت پذیرفته است.

ممنوعیت تردد شبانه به استتثنای شب‌های قدر

تردد شبانه در تمام شهرهای کشور به جز در شب‌های قدر، از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد ممنوع و مشمول جریمه است.

همچنین به دلیل وضعیت نگران کننده کرونا در حمل و نقل عمومی، تا پایان هفته جاری طرح ترافیک در تهران اجرا نخواهد شد.

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

میانگین رعایت پروتکل‌ها در کشور هنوز ۶۱ درصد است که به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، عدد بسیار پایینی است؛ نمودار موارد بستری کرونا در کشور مطابق تصویر زیر است.

۳۷ درصد مردم ماسک نمی‌زنند

طبق اعلام وزارت بهداشت، ۳۷ درصد مردم ایران هنوز ماسک استفاده نمی‌کنند و در فاصله گذاری‌ها به ویژه در مترو و حمل و نقل عمومی به میزان ۴۰ درصد دچار مشکل هستیم.

ورود ویروس جدید جهش یافته به کشور 

طبق اعلام سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، ۸۰ درصد بیماران در پیک چهارم کرونا به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا می‌شوند؛ این ویروس قدرت سرایت بالاتری دارد؛ در عین حال چند روز پیش  وزیر بهداشت از ورود ویروس جهش یافته آفریقایی به کشور خبر و هشدار داد که ممکن است واکسن‌ها نیز نتوانند اثربخشی کافی روی آن داشته باشند.  

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۳۱ هزار و ۵۰۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۴۱ دوز رسیده است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

واکسیناسیون جمعیت بالای ۸۰ سال در مراکز بهداشتی کشور کلیدخورده و معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد، گفته است: با افراد واجد شرایط تماس گرفته می‌شود و این افراد برای تزریق واکسن کرونا فراخوان می‌شوند.

در صورتی که تا پایان این هفته با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس گرفته نشود، این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir کد ملی خود را ثبت کنند تا تزریق واکسن به آنها اطلاع رسانی شود. همچنین این اطلاع رسانی از طریق پیامک نیز صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هبوط آدم IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    6 0
    الحمدلله شبهای قدر هم که تموم شد تعطیلات عید فطر هم که نزدیکه و برای سفر مردم باید شهرهای مسافرتی آبی و سفید بشن که دارن میشن انتخابات هم که نزدیکه نور علی نور پیک بعدی هم میمونه برای دهه محرم
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: اگر چه رنگ شهرها از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است اما این موضوع به معنی کاهش ابتلا و فوتی ها نیست و فقط تصمیمی برای بازگشایی برخی اصناف و کمک به کسب و کار مردم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس