تظاهرات هزاران نفری در فرانسه علیه محدودیت‌های آزادی

هزاران شهروند فرانسه علیه افزایش نفوذ اندیشه‌های راست افراطی و محدودیت آزادی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر در سراسر فرانسه روز شنبه علیه آنچه که افزایش نفوذ اندیشه‌های راست افراطی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفته شده، راهپیمایی کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» اعضای بیش از ۱۰۰ سازمان متمایل به چپ در راهپیمایی موسوم به  «آزادی» در ۱۴۰ شهر فرانسه شرکت کردند.

این راهپیمایی اولین فرصتی بود که چپ‌های فرانسه پس از یک سال و نیم محدودیت‌های کرونا به خیابان ها آمدند. شهروندان فرانسه علیه موضوعات مختلفی از قبیل تصویب قانون اخیر در محدودیت‌های آزادی  و ممنوعیت انتشار تصاویر افسران پلیس معترض بودند. معترضان فرانسوی خواستار آن هستند تا دولت  این کشور پیش نویس قانون امنیتی بحث برانگیز در مورد محدود کردن حق فیلمبرداری از نیروهای پلیس در زمان انجام وظیفه را لغو کنند.

معترضان خشونت ماموران پلیس و طرح‌های امنیتی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرده و بر این باورند که این قبیل اقدام‌ها آزادی‌های مدنی را محدود می‌کند. این کشور از زمان ارائه لایحه‌ای امنیتی از سوی دولت به پارلمان، با اعتراض‌های خیابانی مواجه بوده است.

 در حالیکه کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۲ در فرانسه هنوز رسما آغاز نشده، اما بحث‌ احتمال ورود «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای افراطی به کاخ الیزه به شکلی گسترده در طیف‌های مختلف سیاسی  این کشور مطرح شده است. بنابر یک نظرسنجی که آوریل ۲۰۲۱ انجام شد، احتمال تکرار رویارویی لوپن و ماکرون بسیار بالاست و هر یک از این نامزدها در دور اول بین ۲۴ تا ۲۸ درصد آرا را بدست خواهند آورد.

این در حالی است که در روزهای گذشته ماکرون  با یک حادثه مواجه شد. وی هنگام دیدار از شهر «دروم» در جنوب شرقی فرانسه و در حالیکه ماموران امنیتی کنار وی بودند  از سوی یکی از حاضران پشت حصارهای امنیتی  سیلی خورد. دادگاه شهر «والِنس» این شهروند فرانسوی را به ۱۸ ماه حبس محکوم کرد که ۱۴ ماه آن حبس تعلیقی است.

این دادگاه در حکمی کم‌سابقه، دستور داد این فرد فوراً به زندان منتقل شود. این در حالی است که معمولاً در فرانسه فرد محکوم شده می‌تواند تا زمان دادگاه تجدید نظر آزاد باشد. «دامیل تارل» ۲۸ ساله که فیلم سیلی زدنش به ماکرون به بمبی خبری در جهان تبدیل شد، روز پنجشنبه در جلسه دادگاه گفت، این اقدام را از طرف معترضان فرانسوی معروف به «جلیقه زردها» انجام داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسوی وی همچنین خود را یک راستگرا توصیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس