کد خبر 1230600
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
نیجریه

سارقان موتورسوار در تازه‌ترین حمله مسلحانه به تعدادی از روستاهای ایالت «زامفارا» در شمال غرب نیجریه، ده‌ها تن از کشاورزان و ساکنان این منطقه را قتل عام کردند.

به گزارش مشرق به گفته پلیس و ساکنان محلی، سارقان مسلح احشام ۵۳ نفر را در ایالت «زامفارا» در شمال غربی نیجریه به قتل رساندند.

نیروهای پلیس و شاهدان اعلام کردند تعداد زیادی فرد مسلح موتورسوار که ساکنان محلی به آن‌ها راهزن می‌گویند، به روستاهای «کاداوا»، «کواتا»، «مادوبا»، «گاندا سامو» و «آسکاوا» در منطقه زورمی در روزهای پنجشنبه و جمعه حمله کردند.

سخنگوی پلیس زامفارا اعلام کرد اجساد ۱۴ نفر به مرکز ایالت منتقل شده و نیروهای پلیس در پی این حملات در محل مستقر شده‌اند. ساکنان محلی هم گفتند که اجساد ۳۹ نفر دیگر یافت و تدفین شده است.

به گزارش «فرانس ۲۴»، روستاهای منطقه زورمی به طور مداوم هدف حملات اینچنینی قرار می‌گیرد و ساکنان محلی هفته گذشته یک بزرگراه را به نشانه اعتراض مسدود کردند و از مقامات خواستند به این حملات پایان دهند.

بخش‌های شمال غربی و مرکز نیجریه طی سالهای اخیر طعمه باندهای سارقان احشام و آدم‌رباها بوده که به روستاها حمله می‌کنند و ساکنان را علاوه بر سرقت احشام بعد از غارت و سوزاندن خانه‌ها، می‌کشند و می‌ربایند. این گروه‌ها در ماه‌های اخیر به حمله به مدارس و ربودن دانش آموزان برای دریافت باج روی آورده‌اند.

از ماه دسامبر، بیش از ۸۵۰ دانش‌آموز نیجریه‌ای ربوده شده‌اند که اغلب آن‌ها بعد از پرداخت باج آزاد گشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس