واضح است که امروزه حفاظت از وسایل برقی در برابر مشکلات برق، یکی از مهمترین دغدغه های افراد است. اما راهکار مناسب چیست؟

میدانیم که هیچ کدام از تجهیزات برقی در مقابل نوسان ولتاژی گارانتی ندارند. در واقع حتی بهترین ضمانت نامه های وسایل منزل نیز شامل آسیب بر اثر نوسان ولتاژ نمی باشند. اما همین نوسان ولتاژ یکی از اصلی ترین دلایل خرابی های شدید تجهیزات برقی است؛ هر چند اگر کم باشد ( که در ایران همواره زیاد است )

بهترین ابزار برای حفاظت از لوازم برقی مقابل نوسان ولتاژی چیست ؟

برای رهایی از این مشکل، عموما مردم از محافظ های برق استفاده می کنند. اما این به غلط جا افتاده است، چرا؟

محافظ برق یا استابلایزر ولتاژ ؟

کاری که محافظ ولتاژ انجام میدهد چیست؟ محافظ ولتاژ پس از افت شدید ولتاژ صرفا برق را قطع میکند. در واقع بهترین محافظ های ولتاژ هم تا ولتاژ 160 را به دستگاه ها وصل میکنند که همین عدد مثل سم برای تجهیزات الکتریکی است. ولتاژ های پایین حد قطع نیز توسط این محافظ ها مسدود می شوند و دستگاه از مدار خارج میشود. در واقع ممکن است وسایل شما همواره در حال خاموش و روشن شدن باشند و در شرایط روشن نیز با برق نامناسب کار میکنند. اما استابلایزر چیست و چگونه کار می‌کند ؟

استابلایزرهای ولتاژ برق در واقع کار جبران سازی نوسان ولتاژ را بر عهده دارند. هر استابلایزر متناسب با تکنولوژی خاص خود، می تواند به کمک اجزای تشکیل دهنده اش نوسان ولتاژ را جبران کنند؛ یعنی در زمان افت ولتاژ آن را تقویت کنند و در زمان افزایش آن، ولتاژ را کاهش می دهند تا نه تنها دستگاه های برقی شما همواره کار کنند بلکه با ولتاژ مناسب خود به فعالیت بپردازند. استفاده از استابلایزر ها چه مزیتی دارد؟

به کمک استابلایزر هم راندمان کاری تجهیزات برقی شما افزایش می یابد و به تبع آن مصرف برق به شدت کاهش می یابد. همچنین نگرانی از بابت آسیب های ناشی از نوسان همیشگی ولتاژ برق شهر نخواهید داشت.

بهترین ابزار برای حفاظت از لوازم برقی مقابل نوسان ولتاژی چیست ؟

استابلایزر ها چه انواع و چه کاربردی دارند ؟

از استابلایزرها در صنایع مختلف و همچنین استفاده های خانگی، بهره گرفته می شود. استابلایزر های تک فاز در منازل برای حفاظت از تمام وسایل خانگی مثل یخچال فریزر، تلویزیون و سیستم صوتی کامپیوتری ، کولر گازی ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ... به کار برده میشوند

. استابلایزرهای سه فاز هم در صنایع مختلف مثل cnc و برش ، آسانسور ها، دستگاه های چاپ و کارخانجات یا گلخانه ها استفاده می شوند. برای برخی استفاده های خاص مثل مصارف پزشکی، نظامی یا ماینر ها نیز استابلایزرهای حساسی وجود دارد که کارخانه ایرانی پرنیک از مهمترین تولیدکنندگان آنهاست.

این استابلایزرها فارغ از تعداد فاز، میتوانند 3 تکنولوژی مختلف داشته باشند.

انواع رله ای استابلایزرها در مصارفی که حساسیت کمتری دارند استفاده میشود. ترانس های رله ای ولتاژ خروجی را در بازه مناسب قرار میدهند و دقت کمتری نسبت به سایر انواع آنها دارند ولی به صرفه و اقتصادی تر هستند. انواع سروو موتوری استابلایزرها دقت بالاتری دارند ولی به دلیل استفاده از بازوی متحرک و زغال گردان در خود، دارای استهلاک بالایی هستند که نسبت به هزینه آنها اصلا مقرون به صرفه نیستند.

اما نوع دیگری از استابلایزر نیز وجود دارد که بالاترین دقت در جبرانسازی را دارا میباشند و بدون هیچ گونه قطعه مکانیکی، به صورت کاملا الکترونیکی با سیستم میکروپروسسوری میتواند این افت و افزایش ولتاژ را در کمترین زمان ممکن جبران کند. این استابلایزر سوئیچینگ یا اصطلاحا استاتیکی، تنها توسط برند پرنیک در ایران ارائه شده است و برای خرید استابلایزر میتوان به آن مراجعه کرد. (مهمترین نکات در هنگام خرید استابلایز و خرید ترانس را میتوانید در اینجا بخوایند )

بهترین ابزار برای حفاظت از لوازم برقی مقابل نوسان ولتاژی چیست ؟

پرنیک؛ تنها تولید کننده استابلایزر سوئیچینگ در ایران

پرنیک با اتکا بر توان متخصصین داخلی و مهندسین برترین دانشگاه های ایران، علاوه بر تولید استابلایزرها و ترانس های رله ای در توان های مختلف و کاربردهای گوناگون، محصول دانش بنیان خود را تحت عنوان استابلایزر سری XI روانه بازار کرده است. این استابلایزر ها با کسب عنوان دانش بنیان و ثبت اختراع هم در داخل ایران و هم ثبت در US PATENT ایالات متحده آمریکا، به عنوان معدود شرکت های تولید کننده این نوع استابلایزر در دنیا و تنها تولید کننده ایرانی آن به جهانیان شناسانده شده است. استابلایزر پرنیک با مناسب ترین قیمت ها، محصولات خود را با ضمانت تعمیر، تعویض و عودت کالا ( که قابل تمدید نیز میباشد ) به سراسر ایران ارسال میکند تا هیچ دغدغه ای برای خرید استابلایزر نباشد.

برای دسترسی ساده به دفتر پرنیک، میتوانید از طریق آدرس تهران، خیابان دماوند، خیابان وکیل باشی (برف) ، پلاک 20 اقدام نمایید و یا برای مشاوره رایگان درباره انواع استابلایزر مناسب کارکرد خود، با شماره 021-77035010 تماس بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس