کد خبر 1230157
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کارآزمایی ۵ واکسن کرونا به مرحله نهایی رسیده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطعا تا پایان سال دوز اول واکسن را به همه گروه‌های هدف خواهیم زد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، افزود: قطعاً تا پایان سال دوز اول واکسن را به همه گروه‌های هدف خواهیم زد، اما اکنون استراتژی دولت باید این باشد که با چین قرارداد ببندیم تا واکسن این کشور که برای کودکان ۵ سال به بالا تأیید شده است را خریداری کنیم، زیرا دانش‌آموزان به جهت دوری از مدرسه در حال آسیب هستند.

بیشتر بخوانید:

آیا واکسن کرونا خاصیت مغناطیسی دارد؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه فردی که واکسن زده است ناقل و حامل ویروس است و می‌تواند خانواده را دچار کند، اظهار داشت: در دنیا تحقیق شده است که رستوران‌ها بیشترین انتقال ویروس را انجام می‌دهند، بنابراین یکی از مکان‌هایی که باید دقت شود تا انتقال ویروس در فضای دانشگاهی در آن رخ ندهد، سلف سرویس‌ها و غذاخوری‌های دانشجویان و اساتید است. بهتر است غذاها را به شکل بیرون بر در اختیار دانشجویان قرار دهند، در فضای دانشگاهی نیز در فضای بسته اصلاً غذا سرو نشود و در فضای باز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هموطنان در سنین ۷۰ سال به بالا در کشور واکسینه شده‌اند، افزود: بنا بود تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هموطنان در سنین ۶۰ سال به بالا را بتوانیم واکسینه کنیم که با توافقی که در این خصوص صورت گرفته است و بر اساس پیش بینی که وجود دارد، این گروه تا نیمه تیر ماه واکسینه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

ایران واکسن جدید خرید

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص امکان واکسیناسیون دانشجویان جهت آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها، گفت: بنده آنقدر که نگران شروع آموزش حضوری مدارس هستم، نگرانی در خصوص دانشجویان ندارم زیرا دانشجویان بالغ هستند و به هر نحوی دارای ابزار و تجهیزات الکترونیکی در این خصوص هستند که به آنها اجازه می‌دهد بتوانند به هر شکلی دروس را به شکل مجازی بگذرانند اما برای دانش آموزان نیازمند تصمیم جدی هستیم، خصوصاً برای مدارس ابتدایی تا نظام آموزشی بیش از این دچار صدمه و آسیب نشود.

رئیسی با بیان اینکه دانش آموز مقطع اول ابتدایی که نه نیمکت و همکلاسی و نه زنگ استراحت و هم شاگردی را دیده است، دچار صدمات بسیار در حوزه آموزش خصوصاً در پایه اول خواهند شد، ابراز داشت: ما اکنون برخی دانش‌آموزان دوم ابتدایی را داریم که خواندن را آموخته‌اند اما نوشتن را نیاموخته اند و این بسیار نگران کننده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محسن IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 0
    با سلام، مادر بنده در اواسط اردیبهشت، بنا به نوبت دهیِ تلفنی، دوز اول واکسن سینوفارم رو تزریق کرد، و برای دوز دوم تاریخ 12 خرداد رو تعیین کردن اما 12 ام که مراجعه کردیم گفتن اصلاَ واکسن نیست و باید صبر کنید تا بهتون اطلاع داده بشه. و وقتی پرسیدیم حدوداً چه وقت اطلاع میدین گفتن اصلاً هیچ چیز معلوم نیست. حالا سؤال بنده اینه که وقتی هنوز واکسیناسیونِ گروه های قبل رو تکمیل نکردن چطور می خوان واسه گروه های بعدی انجام بدن؟!
    • بهنام IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      3 0
      فاصله از یکماه ودوماه بیشتر بشه.اثر واکسن اول مشکل‌دار نمیشه؟
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 0
    بعضی ازسنین۷۰سال به بالاپیامک براشون نیومده!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 0
    اونهایی که سر کار می روند باید واکسینه شنود نه بالای ۷۰ سالن و کودکان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس