نماینده مردم تهران در مجلس: دولت آینده از استارتاپ‌ها بیشتر حمایت کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استارتاپ‌های ایرانی فرصتی طلایی برای آینده کشور هستند و باید مورد حمایت جدی‌تر دولت آینده قرار بگیرند.

به گزارش مشرق از روابط عمومی ائتلاف مدیران نواندیش، رضا تقی‌پور انوری در نشست مشترک ائتلاف مدیران نواندیش و نمایندگان انجمن سواد رسانه‌ای ایران اظهارداشت: استارتاپ‌های ایرانی می‌توانند در سطح منطقه پیشران باشند و ظرفیتی برای توسعه منابع ارزی کشور محسوب می‌شوند به شرطی که مورد حمایت جدی‌تر دولت آینده واقع شوند.

وی گفت: برای حکمرانی خوب نیازمند تحول دیجیتال هستیم به طوری که مردم کارکرد فناوری را در تسهیل تمام امور به صورت ملموس و به دور از شعارزدگی احساس کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تحول دیجیتال یک طرح دقیق برای اداره دولت آینده با استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی است و باعث تسهیل امور زندگی در حوزه‌های مختلف و کاهش هزینه‌های زندگی خواهد شد.

شاهد جنبش زنان در فضای مجازی هستیم

محمد ابویی مهریزی دبیرکل ائتلاف مدیران نواندیش نیز در این نشست با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در انتخابات امسال شاهد جنبش زنان در فضای مجازی هستیم و به اعتقاد بنده یکبار دیگر زنان ایرانی تجربه انقلاب اسلامی را تکرار خواهند کرد و این بار با تشویق جامعه به مشارکت حداکثری، باعث تقویت دولت آینده برای تحقق گام دوم جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

دولت آینده، اقتصاد پلت فرمی را جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت کند

دبیر شورای سیاستگذاری انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز با اشاره به استقبال برخی کشورهای منطقه از استارتاپ‌های ایرانی اظهارداشت: مهمترین و برجسته‌ترین چالش امروز کشور، مسائل اقتصادی است که معیشت مردم را در تنگنا قرار داده است و بخشی از آن به دلیل افزایش تحریم‌ها و اتکای ایران به اقتصاد مبتنی بر نفت است.  

محمدصادق افراسیابی گفت: اکنون که استارتاپ‌ها و پلت فرم‌های ایرانی توان خود را برای ارزآوری به اثبات رسانده‌اند، لازم است دولت آینده، اقتصاد پلت فرمی را جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت کند.

افراسیابی افزود: توسعه فضای مجازی در کشور نیازمند مقررات‌زدایی با هدف رفع موانع کسب و کارها و تصویب قوانین حمایتی جدی‌تر برای فعالیت کسب و کارهای ایرانی در فضای مجازی است و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی اختیارات لازم را برای رفع موانع پیش روی استارتاپ‌ها و حمایت از اقتصاد پلت فرمی به جای اقتصاد نفتی دارد.

کاندیداها برنامه‌های جدی برای مدیریت فضای مجازی ارائه دهند

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی نیز گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای مدیریت فضای مجازی و جلوگیری از رهاشدگی آن، برنامه ارائه دهند.

مصطفی انتظاری هروی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰، دغدغده‌های بسیاری در حوزه فضای مجازی به خصوص رهاشدگی این فضا مطرح است؛ لذا از کاندیداهای جبهه انقلاب این مطالبه وجود دارد که در خصوص فضای مجازی با صراحت صحبت کنند و هم از افرادی که واقعاً شناسنامه‌دار و فعال هستند، مشورت گرفته شود تا در مدیریت فضای مجازی دخیل باشند.

به گزارش مشرق، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همراه با ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس