موساد

رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: خروج آمریکا از برجام که به تحریک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد، در نهایت ایران را به غنی‌سازی ۶۰ درصدی رساند.

به گزارش مشرق، یک رسانه صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که «تامیر پاردو» رئیس اسبق موساد با انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با سردرگمی و نداشتن راهبرد باعث شده‌اند که ایران برای اولین بار سطح غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای خود را به بالاتر از ۶۰ درصد برساند.

بر اساس گزارش جروزالم پست، رئیس اسبق موساد طی سخنرانی خود در یک مرکز دانشگاهی در شهر نتانیا، در خصوص رویکرد اشتباه نتانیاهو و ترامپ در قبال ایران گفت: «سیاست‌های نتانیاهو به خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ [برجام] کمک کرد و این اتفاق اکنون باعث شده است که تهران از سطح غنی‌سازی ۶۰ درصد عبور کند.»

تامیر پاردو که به مدت ۵ سال (ژانویه ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۶) عهده‌دار ریاست موساد بوده است، در ادامه گفت: «ایران هرگز تصور نمی‌کرد که به این سطح از غنی‌سازی اورانیوم که قبلاً در این کشور سابقه نداشته است، دست یابد؛ اما نبود هیچ راهبردی در اسرائیل و در دولت ترامپ، کار را به جایی رسانده است که اکنون ایرانی‌ها تنها چند هفته تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارند.»

وی همچنین از آنچه «اختلافات آشکار نتانیاهو با دولت اوباما و دولت بایدن بر سر ایران» خواند، انتقاد کرد که از آن به عنوان یکی دیگر از اشتباهات بزرگ نتانیاهو در مواجهه با ایران نام برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    9 7
    تا کور شوند هر آنکه نتوان دید ... ایران و ایرانیان قدیمی ترین کهن ترین سرزمین و کشور ملت منطقه و جهان هستند هر چیزی که دشمنان وجودی ایران دارند ما نیز می‌باید بهترینش رو داشته باشیم و داریم ! پاینده ایران
  • جاویدایران NL ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    13 8
    این خیلی عالیه، بهترین و جذاب ترین خیر در دنیا همیشه همین هست.
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      6 7
      با دولت مقدس تدبیر و امی تفاوت را لمس کنید میگم که فردا ننویسن به پای دولت بعدی
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      2 6
      تروییکای لروپا هم خواستار تدقف غنی سازی شدند و از طرفی یکی از اشخاص دخیل در رابطه با برجام در دوره اوباما در الجزیره میگفت ایران قصدی برای ساختن سلاح هسته ای ندارد و این از شواهد پیداست . در هرصورت ایران میبایست مجهز به سلاح هسته ای شود . چون ممکن است اشخاص ضعیف النفس و متزلزلی همچون نتانیاهو که هفته گذشته صحبت از استفاده از بمب هسته ای علیه ایران نموده . در هر کجا مسئولیت بگیرند . اینگونه حداقل دهانشان بسته خواهد ماند . ما قصد ساختن و استفاده را نداریم . اما دنیا بما حق میدهد با دشمنی که خود مجهز به چند ده سلاح هسته ای . حتی زیر دریائی اتمی آنهم ساخت آلمان حق بدهند که به امثال زورمداران و یکجانبه گرایان مانند تروئیکای اروپا که خودشان سلاح هسته ای و حامل آنرا فراهم مینمایند در جایگاهی نیستند که از ایران خواستار توقف غنی سازی اورانیوم که وضعیت آنرا خود بهتر میدانند . باشند .
  • SE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    8 5
    اگر امریکا و اروپا تسلیم خواسته بحق ایران در برچیدن همه ی تحریمها علیه ایران و ایرانیان نشوند غنی سازی 90 در صدی با IR8 آغاز خواهد شد.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    5 6
    حرامیان کودک کش و غاصب صهیونیست ... سورپرایزهای زیادی برای شما داریم ... باشد به وقتش ...
  • ناشناس IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    8 6
    مایه افتخار ایرانه ایران، وطنم را دوست دارم
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    اقا باید ساخت ولی دلیلی نداره کسی بفمه
  • 1 IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    الان این عنی سازی 60 درصدی چه تحولی در برق ما ایجاد کرد؟
  • Mhmm IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    دو تا منگل که باهم باشند همین میشه دیگه ولی از یه طرف هم برای ایران خوب شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس