کد خبر 1228933
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

در این ایام با تعطیلی مدارس و سایر موسسات علمی فرایند آموزش و یادگیری در خانه اتفاق میفتد، اما آنچه که حائز اهمیت است، یادگیری کامل و موثر دانش آموزان می باشد که این امر صرفا از طریق کلاس های آنلاین به تنهایی میسر نخواهد بود به ویژه در مقطع اول دبستان . فرایند یادگیری دانش آموزان کلاس اولی در منزل و به دور از کلاس های درس کاری دشوار است، چرا که این گروه از کودکان پیش از این با محیط آموزشی آشنایی نداشتند و توجیه آنها کمی مشکل ساز می باشد.

ضمن آنکه یادگیری کامل و موثر در یک فضای آموزشی جذاب و فعال رخ می دهد که در حالت آموزش در قرنطینه خانگی، این بستر برای دانش آموزان مهیا نمی شود. و به مرور درس خواندن به یکی از خسته کننده ترین فعالیت های روزانه دانش آموزان تبدیل خواهد شد، ضمن انکه انگیزه و علاقه نوآموزان به یادگیری از بین می رود.

لذا با توجه به توسعه آموزش الکترونیک، ارائه و تدریس محتوای درسی در فضاهای مجازی استفاده از ابزارهای کمک آموزشی بسیار ضرورت پیدا کرده است. در ادامه به اهمیت استفاده از ابزارهای کمک آموزشی و بررسی  نرم افزار میشا و کوشا اول ابتدایی  به عنوان یکی از ابزارهای کمک آموزشی خواهیم پرداخت. در ضمن شما می توانید برای خرید نرم افزار میشا و کوشا اول دبستان اینجا کلیک کنید.

میشا و کوشا اول ابتدایی ناجی والدین در قرنطینه

اهمیت استفاده از ابزارهای کمک آموزشی

در ایام قرنطینه و تعطیلی مدارس ابزارهای کمک اموزشی همانند نرم افزارها و فیلم های آموزشی به یاری والدین کلاس اولی ها رسیدند و دانش آموزان اول دبستان را در مسیر یادگیری همراهی نمودند. به ویژه که آموزش اول ابتدایی بنا به پایه ای بودن مفاهیم بسیار حائز اهمیت می باشد.

با توجه به خلاء هایی که در آموزش های آنلاین مدارس وجود دارد، بهره مند شدن از نرم افزارهای کمک آموزشی بسیار حائز اهمیت است. استفاده از ابزارهای آموزشی این فرصت را به اولیا می دهند که در جریان محتوای آموزشی تدریس شده قرار گیرند، ضمن آنکه با متدهای نوین تدریس آشنا شوند و از به کارگیری روش های غیر متدوال و غیر استاندارد در فرایند آموزش به فرزندان خود اجنتاب کنند.

از طرف دیگر ابزارهای کمک آموزشی تکمیل کننده فرایند یادگیری هستند و با اهداف آموزشی متفاوت توسط معلمین و والدین مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ابزارهای کمک آموزشی که به شدت مورد استقبال دانش آموزان دبستانی به ویژه کلاس اولی ها قرار گرفته است میشا و کوشا اول دبستان می باشد که تمام نیازهای آموزشی دانش آموزان مقطع اول دبستان را فراهم کرده است.

ویژگی های نرم افزار میشا و کوشا اول ابتدایی

هر ساله فیلم ها و نرم افزارهای آموزشی بسیاری جهت بهبود و ارتقای سطح علمی و روند یادگیری دانش آموزان اول دبستانی به بازار عرضه می شود. اما آنچه اهمیت دارد نرم افزاری است که با بهره گیری از روش های درست و در فضاهای متفاوت به ارائه ی مطالب درسی به نحوی موثر بینجامد.

سی دی آموزشی میشا و کوشا اول از سری نرم افزارهای کمک آموزشی می باشد که زمینه یادگیری بهتر را برای دانش آموزان فراهم می آورد. از جمله ویژگی هایی که باعث متمایز شدن این نرم افزار می شود می توان موارد زیر را نام برد:

میشا و کوشا اول ابتدایی ناجی والدین در قرنطینه

آموزش مفهومی و تعاملی

 مزیت های اصلی نرم افزار میشا و کوشا می توان به ارائه و تدریس مطالب درسی به صورت مفهومی و غیر مستقیم اشاره کرد. این نرم افزار با بهره گیری از آموزش تعاملی باعث فهم عمیق تر و یادگیری بهتر دانش آموزان می شود. به گونه ای  که با استفاده از روش های نوین آموزشی و ارائه مطالب در قالب فیلم و انیمیشن محتوای درسی به شکلی ملموس و قابل درک برای دانش آموزان کلاس اولی بیان می شود.

تمرین و بازی های تعاملی این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که ضمن آموزش جنبه ی سرگرمی نیز دارند و باعث مشارکت دانش آموز در فرایند آموزش می شوند.

آموزش فعال از جمله موثرترین روش های آموزشی می باشد که با تعطیلی کلاس های درس حضوری، کلاس اولی های عزیز از این نوع آموزش بی بهره مانده اند، لذا نرم افزار میشا و کوشا در یک محیط آموزشی جذاب دانش آموزان را ترغیب به فعالیت و مشارکت در روند آموزش و یادگیری می کند.

فضای آموزشی جذاب و گیرا

نرم افزار میشا و کوشا اول ابتدایی تمام تلاش خود را نموده تا با بهره گیری از فیلم های آموزشی،عکس های واقعی، تصاویر گرافیکی جذاب و ترانه های شاد بستر آموزشی پویا و جذابی را برای دانش آموزان اول دبستانی فراهم آورد. این مجموعه محتوای آموزشی و مطالب درسی را در یک فضای گیرا و با رعایت تمامی استانداردهای آموزشی ارائه می دهد. به گونه ای که باعث علاقه مندی دانش آموزان کلاس اولی به یادگیری می شود.

میشا و کوشا اول ابتدایی ناجی والدین در قرنطینه

محتوای آموزشی استاندارد

محتوای درسی که توسط سی دی میشا و کوشا ارائه می شود مطابق با سرفصل های کتاب درسی اول دبستان بوده و با در نظر گرفتن نیازهای آموزشی کلاس اولی ها طراحی و عرضه شده است. ضمن آنکه در این مجموعه محتوای درسی و مطالب کتاب با بهره گیری از نوین ترین متدهای تدریس و استانداردهای آموزشی و با زبانی ساده و قابل فهم بیان می شوند.

تکلیف ساز و آزمون ارزشیابی

این نرم افزار کمک آموزشی با ارائه بخشی به نام تکلیف ساز، فرصت یادگیری بهتر و تثبیت اطلاعات درسی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. در این قسمت امکان دسترسی به مجموعه ای از نمونه سوالات و تمرین های استاندارد وجود دارد که می توان از آنها برای حل تمرین بیشتر به عنوان تکلیف استفاده نمود. البته این مجموعه سوالات این قابلیت را نیز دارند که از آنها به عنوان آزمون ارزشیابی دانش آموزان استفاده شود و دانش آموزان با نمونه سوالات امتحانی بیشتری آشنا شوند.

میشا و کوشا اول دبستان با در اختیار گذاشتن امکانات آموزشی، زمینه را برای یادگیری موثر و کامل دانش آموزان کلاس اولی فراهم نموده، ضمن انکه به عنوان یک راهنما، والدین را در این مسیر همراهی می کند تا فقدان های ناشی از تعطیلی کلاس های درس حضوری و آموزش الکترونیک را جبران نماید.

در شرایط فعلی نقش و اهمیت ابزارهای کمک آموزشی را نمی توان نادیده گرفت چه بسا استفاده از آنها در امر آموزش ضرورت پیدا کرده است. لذا با انتخاب درست یک نرم افزار کمک آموزشی میتوان روند یادگیری دانش آموزان اول دبستانی را بهبود بخشید و زمینه را برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فراهم آورد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس