کد خبر 1228655
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
محسن رضایی نمایه

محسن رضایی در بخش دوم از دومین مناظره انتخاباتی که بخش نقد اظهارات بود، اظهار کرد: برای رفع محرومیت در زندگی مردم طرح دارم.

به گزارش مشرق، محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم از دومین مناظره انتخاباتی که بخش نقد اظهارات بود، اظهار کرد: برای رفع محرومیت در زندگی مردم طرح دارم. وی در انتقاد به آنچه از سوی سایر نامزدها مطرح شده بود، گفت: به دلیل اینکه در صحبت سایر نامزدها کمتر به بیان برنامه‌ها توجه شده است، برای جبران این نقیصه برنامه خود را اعلام می‌کنم. اولاً مسأله عدالت، فقرزدایی و محرومیت زدایی به جراحی و اقدامات بزرگ نیاز دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: طرحی که برای رفع محرومیت در زندگی مردم در پیش گرفتم تحت عنوان طرح کفایت زندگی یا ایران بدون فقیر که از پنج محور تشکیل می‌شود را طراحی کردم. اولین مسأله یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و مسأله دوم مسکن سهل و ارزان و مسأله سوم پرداخت حقوق نقد خانه داری به بانوان خانه دار و چهارم کسب و کار خانگی و پنجم سهام صندوق صنعت نفت ملی ایران است.

به معنای واقعی نفت را ملی می‌کنیم

رضایی تصریح کرد: زمان مصدق نفت ملی شد اما دولتی شد، ما می‌خواهیم به معنای واقعی نفت را ملی کنیم. اگر این پنج محور اتفاق بیافتد یک بسته زندگی شکل می‌گیرد که نام آن را کفایت زندگی گذاشتم و بعد از این اقدامات امیدوار هستم حتی یک فقیر هم در ایران پیدا نشود.

وی افزود: بعضاً گفته می‌شود منابع وعده‌هایی که داده می‌شود کجاست، مردم عزیز در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد دلار از منابع دولتی به جامعه رفته اما به دلیل رانت کثیف و مافیای موجود در کشور اکثر این پول‌ها به دست کسانی که صاحب حق نبودند رفته است. ۴۰ درصد از این ۱۳۷ میلیارد، معادل حدود ۵۰ و خرده‌ای میلیارد قابل بازتوزیع است. یعنی می‌توانیم دوباره این پول را برگردانیم، حتی ۱۰ میلیارد آن را به دولت بدهیم که دیگر کسری بودجه نداشته باشد و به تورم‌های سنگین پایان دهد و بقیه آن را صرف پنج موردی که عرض کردم کنیم.

حق مردم را به خودشان می‌دهم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که اکنون چرا وقتی از یارانه صحبت می‌کنیم سرو صدای عده‌ای بلند می‌شود که منابع کجاست؟ اظهار داشت: چطور برای رانت فولاد و سلاطین، مافیای مفت خور منابع داریم که مثل جاروبرقی منابع کشور را به سمت خودشان می کشند، اما برای فقرا منابع نداریم؟ من روی مردم منت نمی‌گذارم که می‌خواهم این کار را کنم، این وظیفه من است اما ان شاءالله دولت ما با قدرت بدون مسامحه و ترس از کسی، سعی می‌کند حق مردم را به خودشان بدهد تا مشکل را حل کنیم.

رضایی تصریح کرد: موضوع بعد حقوق خانه داری است. مردم عزیز شما می‌دانید در هر خانه‌ای دو نفر کار می‌کنند و یک شغل آشکار برای مرد اینکه بیرون می‌رود، اما شغل دوم در خانه و پر از مشقت است که از تربیت فرزند گرفته تا مشکلات عدیده همسایگی را شامل می‌شود. چرا نباید برای خانه داری حق قائل شویم؟ منابعی وجود دارد و می‌توانیم آزاد کنیم. بانوان ما آینده ساز کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس