جلیلی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:هرچه «دولت سایه» فراگیر شود به نفع دولت‌هاست. نگاه ما این است که برای پیشرفت کشور و اعتلای انقلاب نیاز به حرکت همگانی است.

به گزارش مشرق، نشست کارگروه‌های دولت سایه با موضوع بررسی فرمان‌های اجرایی روز اول دولت، عصر امروز (دوشنبه ۱۷ خرداد) با حضور سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهدی صفری، سفیر سابق ایران در روسیه و چین، روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدهادی همایون، رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق، محمدحسن انتظاری، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و صابر میرزایی، معاون پژوهش و توسعه مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

محور مهم‌ترین اظهارات سعید جلیلی بدین شرح است:

- سال ۹۲ در اولین جلسه بعد از انتخابات گفتم کار ما تازه شروع شده است.

- نگاه ما این است که برای پیشرفت کشور و اعتلای انقلاب نیاز به حرکت همگانی است.

- بر همین اساس اگر به عرصه انتخاب ورود می‌کنیم برای کمک به پیشرفت کشور است و هر انتخابی که مردم انجام دادند باید محترم شمرده شود.

- بر این مبنا، دولت سایه تشکیلات صرف نیست بلکه گفتمان است. یعنی هر کسی در حد وسع خودش موضوعات کشور را دنبال کند.

- کارگروه‌هایی شکل گرفت و باعث افتخار است که عزیزانی در این حرکت بزرگ در خدمتشان بودیم که با انگیزه و اخلاص و نگاه عالمانه کار کردند.

- حضور جمعی از جوانان متخصص و انقلابی، اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف، جمعی از مدیران و مسئولان گذشته که سابقه موفقیت و پاکستی آنها بر همه روشن است، تلفیق خوبی را در دولت سایه ایجاد کرده است.

- این جوانان متخصص و انقلابی، برای هر موضوعی پاسخ‌های معتبر پیدا کرده‌اند. صرفاً هم در جلسات نبوده است؛ در میدان بوده است. در همه استان‌ها حضور پیدا کرده‌ایم و شهر به شهر و  و روستا و روستا را از نزدیک دیدیم.

- دولت سایه، سایه مردم است بر سر دولت. یعنی مردم دست به کار شوند و هرجا نقصی در کار دولت دیدند آن را برطرف کنند و هرجا اقدام خوبی صورت گرفت، حمایت شود.

- هرچه دولت سایه فراگیر شود به نفع دولت‌ها خواهد بود. چرا که پیشرفت کشور بدون همکاری آحاد مردم ممکن نیست.

- برای تعامل گسترده و سازنده با جهان برنامه داریم.

- جمع بندی اساسی ما در این هشت سال این بود که برای ۴ سال آینده نباید کشور فقط اداره شود، بلکه ظرفیت‌ها به گونه‌ای است که کشور در چهار سال آینده جهش پیدا کند، چه در صنعت، اقتصاد، کشاورزی، معدن و چه در عرصه‌های دیگر.

- این جلسه گواهی است بر اینکه اگر صحبت از جهش می‌کنیم، این ادعا مبتنی بر مطالعات عمیق و دقیق است.

- نه‌تنها در عرصه‌هایی مثل صنعت، این جهش باید ایجاد شود، بلکه در خدمت‌رسانی به مردم هم نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد بلکه خدمت‌رسانی هم باید یک ارتقاء درخور توجه پیدا کند.

- جمع‌بندی قاطع ما این است که کشور می‌تواند جهش پیدا کند. ممکن است کسانی نتوانند. اینکه به صراحت می‌گویند نمی‌شود، صراحت‌شان خوب است، اما ما می‌گوییم می‌توان کشور را جهش داد و این نتیجه مرهون کار همگانی است.

- یکی از موضوعات اساسی در چهار سال آینده این است که در صحنه جهان با کسانی که مدعی هستند، باید بتوانیم هماوردی کنیم.

- برخی اقدامات نیز در فرهنگ سیاسی باید صورت گیرد. با تعارف، مشکل کشور حل نمی‌شود. باید با کسانی که علنا در مقابل پیشرفت کشور ایستاده‌اند یا با رفتارشان باعث کندی روند پیشرفت کشور شده‌اند، مقابله کرد.

- مدیریت زمان بسیار مهم است. زمان زیادی نداریم و نباید خود را معطل کنیم. باید کارهای جدی را شروع کرد.

- ما معتقدیم باید از روز اول دولت، کار را شروع کرد. پس از هشت سال کار و بررسی به برنامه‌هایی رسیدیم که از روز اول کار را شروع کنیم. نه اینکه بعد از شروع دولت، تازه یکسال را صرف بررسی موضوعات کنیم. پاسخ‌های معتبر باید از قبل شناخته شده باشند.

- چند کار را که از لحظه ابتدای دولت می‌توان شروع کرد را آماده کرده‌ایم و پس از مراسم تحلیف، رییس‌جمهور می‌تواند آن‌ها را ابلاغ کند. آن هم در مسائلی که در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور است و نیاز به قانون ندارد. این موضوع نیر نباید از سر شتاب‌زدگی و نمایش باشد، بلکه باید مبتنی بر مطالعات عمیق باشد.

- یکی از این اقدامات، درباره شفاف سازی سازوکار انتصاب مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت‌های دولتی است که به تفصیل اعلام خواهد شد.

- کسانی هستند با پایین ترین سطح تحصیلات به خاطر انتساب به افراد، در رأس شرکتهای دولتی قرار گرفته‌اند. شفاف سازی درباره اسامی این افراد و علت انتصاب آنها یک اراده و ابلاغ رئیس جمهور می‌خواهد.

- وقتی شرکت‌های دولتی حیات خلوت دولت می‌شوند، در بهترین حالت می‌گوییم فساد نمی‌کنند. اما این کافی نیست و آن‌ها باید برای جهش کشور و ارزآوری و نیز ایجاد اشتغال، نقش خود را ایفا کنند.

- از تلاش خالصانه همه همکارانم در این هشت سال تشکر می‌کنم. دولت سایه مصداق این شعر حضرت حافظ بود که «در لباس فقر، کار اهل دولت می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 3
    غلط نکنم رئیس جمهور ایشون میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس