اخبار ویژه روزنامه‌ها نمایه

سخنان چندی قبل رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر مدیون بودنش به روحانی با واکنش‌های اجتماعی بسیار مواجه شد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

رازگشایی نظرسنجی‌های دولتی از بداخلاقی دو نامزد/ بانک مرکزی، طلبکار دولت رئیس بانک، مدیون روحانی!

کیهان

دودوزه‌بازی انتخاباتی افراطیون مدعی اصلاحات

روزنامه حزب کارگزاران به عنوان یکی از سه پدرخوانده ائتلاف اصلاحات و اعتدال، عبدالناصر همتی را به عنوان «صدای سوم» معرفی کرد.

روزنامه سازندگی تیتر اصلی خود را به «صدای سوم» اختصاص داد و مدعی شد همتی صدای سوم است. این روزنامه اصلاح‌طلب قبلاً هم از قول همتی تیتر زده بود «مستقل هستم».

در همین حال روزنامه آرمان هم به عنوان یک روزنامه دیگر، همتی و مهرعلیزاده را در تیتر یک خود به عنوان «نامزدهای مستقل» معرفی کرده است. این در حالی است که همتی رئیس کل بانک مرکزی و بیمه در دولت‌های روحانی، خاتمی و هاشمی بوده، و مهرعلیزاده نیز سوابق استانداری و معاونت رئیس‌جمهور را در دولت‌های روحانی و خاتمی برعهده داشته است. آرمان در عین حال از قول علی صوفی (وزیر رفاه و کار دولت خاتمی) نوشته که همتی و مهرعلیزاده منتظر چراغ سبز جبهه اصلاحات هستند. او حمایت از این دو را مشروط خوانده و این همان تعبیری است که علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی کارگزاران هم در گفت‌وگو با خبر آن‌لاین مطرح کرده است. نمازی می‌گوید؛ جبهه اصلاحات صریحاً اعلام کرده‌اند که در انتخابات نامزد ندارند ولی اگر همتی در مناظره‌ها خوب ظاهر شود شاید نظر جبهه اصلاحات تغییر کند. مفهوم دیگر این سخنان آن است که همتی و مهرعلیزاده باید در اظهارات و مناظره‌ها نظر سران جبهه اصلاحات را جلب کنند و چون این جلب توجه طبیعتاً ناظر به کارآمدی و کفایت نیست، نمی‌تواند مفهومی جز هل دادن دو نامزد به ارتکاب رفتارهای رادیکال مورد پسند افراطیون مدعی اصلاحات داشته باشد. یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات در انتخابات سال 88 نیز تقسیم کار کرده و در دو ستاد موسوی و کروبی حضور یافته بودند و از هر یک از آنها می‌خواستند هر چه رادیکال‌تر موضع بگیرند تا بتوانند نامزد نهایی مورد حمایت جبهه اصلاحات باشند.

رازگشایی نظرسنجی‌های دولتی از بداخلاقی دو نامزد

مرور نتایج آخرین نظرسنجی‌های مراکز دولتی، راز تندخویی و بداخلاقی دونامزد دولتی را در مناظره اقتصادی بازگو می‌کند.

در حالی که قرار بود مناظره اول نامزدها، موضوعات اقتصادی باشد، آقایان همتی و مهرعلیزاده ضمن اهانت و اتهام‌پراکنی علیه دیگر نامزدها، سعی کردند موضوع مناظره را که دغدغه اول مردم هم هست، به حاشیه بکشانند.

به لحاظ تحلیلی می‌توان گفت این کار غیراخلاقی دو دلیل داشت؛ یکی دیکته‌های پدرخواندگان طیف مدعی اصلاحات و اعتدال که در روخوانی‌های برخی متن‌ها (بی‌ربط به سؤالات اقتصادی) مشهود بود و دیگری اطلاع از بی‌اعتباری و ریزش مقبولیت طیف متبوع خود در میان مردم.

در این زمینه، مرور نتایج نظرسنجی‌های دولتی، می‌تواند تا حدودی توضیح دهد که چرا این نامزدها مرتکب بداخلاقی و در واقع انتحار پیش چشم مردم شدند.

براساس نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی که مربوط به چند روز قبل از مناظره است درصد رأی نامزدها به این شرح بوده است:

رئیسی 67 درصد، همتی 5 درصد، مهرعلیزاده 1 درصد/ رضایی 7 درصد / جلیلی 4 درصد / زاکانی: زیر 1 درصد / قاضی زاده 1/ نامعلوم: 15 (رو به افزایش).

از سوی دیگر مرکز افکارسنجی ایسپا (نزدیک به دولت) چند روز قبل از مناظره، از شهروندان پرسیده «اگر الان انتخابات برگزار شود به چه کسی رأی می‌دهید؟»

از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند، 82/4 درصد ابراهیم رئیسی، 2/2 درصد عبدالناصر همتی، و 0/2 درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده بودند.

همچنین از بین افرادی که قطعاً یا احتمالاً در انتخابات شرکت می‌کنند ولی هنوز نامزد مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند، اگر امروز انتخابات برگزار شود، 53/3 درصد ابراهیم رئیسی، 2/9 درصد عبدالناصر همتی و 1/3 درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده بودند.

همچنین رئیس مرکز افکارسنجی ایسپا در گفت‌وگو با جام جم تصریح کرد: 80 درصد رأی‌دهندگان کاری به جناح‌ها ندارند.

رفیعی بهابادی با بیان اینکه وضعیت نامناسب اقتصادی و احساس ناامیدی، برمیل به مشارکت اثر منفی گذاشته، می‌افزاید: همه ما با این صحبت رهبر معظم انقلاب که مردم از نامزدها و رئیس‌جمهوری آینده کار می‌خواهند موافق هستیم و طبق نظرسنجی‌ها اقتصاد و عدالت در همه حوزه‌ها و در رأس آن در حوزه اقتصادی برای مردم بسیار پررنگ و مهم است.

وی درباره گرایش سیاسی مردم هم گفت: در حال حاضر یکی از نتایجی که ما در نظرسنجی‌ها به آن رسیده‌ایم این است که میزان تمایل مردم به گرایش‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا به شدت کاهش پیدا کرده است؛ به طور مثال مجموع گرایش اصولگرا و اصلاح‌طلب در آخرین نظرسنجی تلفنی به زیر 20 درصد رسیده که البته ممکن است در نظرسنجی حضوری مقداری از این بالاتر باشد در حالی که سال 96 و نزدیک انتخابات، این عدد حدود 43 درصد بوده است. رئیس ایسپا این را هم گفته بود که؛ اختلاف رأی آقای رئیسی با بقیه بسیار زیاد است.

وی افزوده بود: گرایش کماکان به سمت آقای رئیسی است و تقریباً نصف کسانی که هنوز در مورد گزینه انتخابی به قطعیت نرسیده‌اند، آقای رئیسی را مطرح می‌کنند؛ یعنی شواهد نشان می‌دهد حتی کسانی که نسبت به نامزدها دچار تردید هستند، رأی‌شان فعلاً بیشتر به سمت آقای رئیسی است.

دوتابعیتی‌های تیم آمریکا در کمین تیم ایران

روزنامه دولتی ایران، با رویکرد مثبت، حضور یک ایرانی دوتابعیتی در تیم مذاکراتی آمریکا را پوشش داد.

این روزنامه در خبری با عنوان «دیپلمات ایرانی‌تبار به تیم آمریکا در وین پیوست/ عراقچی: همه معتقدند اختلافات حل شدنی است»، نوشت: «خبر مرتبط با هیئت آمریکایی که از ابتدای گفت‌وگوها در وین حضور دارد، این بود که آرین طباطبایی، دیپلمات ایرانی‌تبار به این تیم اضافه شد.

آرین طباطبایی، از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا بهمن سال قبل به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین‌الملل منصوب شد. طباطبایی مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در تیم مذاکراتی ایالات متحده در نشست مشترک با هیئت دیپلماتیک روسیه در مذاکرات وین شرکت کرد. طباطبایی دارنده مدرک دکتری تخصصی در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه «کینگز کالج لندن» است و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کند. او فرزند سید جواد طباطبایی، روشنفکر و استاد دانشگاه ایرانی است که پروژه ایرانشهری را دنبال می‌کند.».

یادآور می‌شود سید جواد طباطبایی از مدعیان زوال اندیشه پس از اسلام است اما با این وجود آقای روحانی چند سال قبل، جایزه جشنواره فارابی را به وی اعطا کرد!

همذات‌پنداری و خبر مثبت روزنامه دولت درباره عضو ایرانی‌تبار تیم آمریکا در حالی است که افرادی از این دست به تابعیت آمریکا درآمده و معتقدند که زیر پرچم آمریکا در مقابل دشمنانش خدمت کنند و حتی در صورت جنگ بجنگند. در واقع تیم آمریکایی به اعتبار اعتمادش به فرد یاد شده، او را در مذاکرات کنار خود به خدمت گرفته است؛ همان‌گونه که فرد دوتابعیتی دیگر به نام سحر نوروززاده در تیم مشاوران امنیت ملی باراک اوباما حضور داشت و بعدها فاش شد که نوروززاده، دیدارهایی را با عبدالرسول دری اصفهانی، عضو و مشاور تیم مذاکراتی ایران (برجام) ترتیب داده است. نفوذ تیم امنیتی آمریکا در تیم مذاکره کننده ایرانی و مشاوران آن موجب شد برجام در حوزه واگذاری امتیازات از سوی ایران کاملاً دقیق و روشن تنظیم شود، اما حقوق ایران سرهم‌بندی شود و آمریکا بتواند ضمن نقض تعهداتش، طلبکار ایران هم بشود. به عبارت دیگر، امثال دری اصفهانی و کاوه مدنی و سایر عناصر دوتابعیتی نفوذی در دیوان‌سالاری دولتی، همان خدمت را در حق آمریکایی‌ها مرتکب می‌شوند که عناصر دوتابعیتی حاضر در تیم و طرف آمریکایی.

بانک مرکزی، طلبکار دولت رئیس بانک، مدیون روحانی!

سخنان چندی قبل رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر مدیون بودنش به روحانی با واکنش‌های اجتماعی بسیار مواجه شد.

رئیس کل بانک مرکزی چند روز قبل ضمن انتشار توئیتی مدعی شده بود: من مثل همه مردم به خاطر دفاع روحانی از برجام، مدیون ایشانم.

جهان‌نیوز ضمن انتشار متن این توییت از مردم خواست نظر خود را در این باره بیان کنند:

* خیلی‌ها مدیون جناب روحانی هستند به‌ویژه آن صدها مدیر اصلاح‌طلبی که درب بیت‌المال را باز دیدند و حقوق‌های میلیونی به خودشان دادند...!

* بابا این برجام رو رها کنید بوی جنازه برجام همه دنیا رو برداشت شماها هنوز ایستادید بالای سرش و دم از برجام می‌زنید.

* از طرف خودت حرف بزن، یعنی چی من هم مثل همه مردم ایران!

* اینها خودشان را همه مردم می‌بینند. من یکی مدیون حسن روحانی نیستم چون برجام به جز گرانی و فقر و بیکاری برای کشور ما چیزی به ارمغان نیاورد.

* از صدقه‌سری برجام امسال اجاره‌های مسکن سر به فلک کشیده است. روحانی مچکریم!

* شما ظاهرا شکمت سیر است، منزل بزرگ و خودروی شخصی داری، درآمد مکفی هم داری و... که این‌طوری صحبت می‌کنی؟! از قدیم گفتند سواره از پیاده خبر ندارد.

* برجام اقتصاد کشور را قفل کرد.

* آدمی که حتی نتونست قیمت ارز رو کنترل کنه، آدمی که توان کنترل چند تا بانک را هم نداشت و... از چی تشکر می‌کند؟

* شما حتما مدیون مردم هستید ولی مردم هرگز.

* شما فکر کنم توجهی به نظرسنجی‌ها ندارید. همین که حواستون نیست آقای روحانی یکی از غیرمحبوب‌ترین افراد سیاسی حال حاضر کشور است نشان می‌دهد که از مسائل سیاسی چندان سررشته‌ای ندارید.

* خب الحمدلله اقتصاددان هم هستید و برجام‌دوست هم هستید. پس صف مرغ‌ها در دوره شما طولانی‌تر می‌شود.

* بالاخره صدای خاموش مردم هستی یا مدیون بانی وضع موجود؟!

* رئیس قبلی بانک مرکزی (آقای صیف) زمانی که هنوز ظاهر برجام توسط آمریکا حفظ شده بود، درخصوص برجام اعلام داشت «تقریبا هیچ‌چیز عاید ما نشد».

یادآور می‌شود ادعای مدیون بودن رئیس بانک مرکزی نسبت به آقای روحانی در حالی است که به اذعان خود وی، دولت بیش از 100 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است! این بدهی‌ها بخشی از علل تشدید تورم محسوب می‌شود.

رازگشایی نظرسنجی‌های دولتی از بداخلاقی دو نامزد/ بانک مرکزی، طلبکار دولت رئیس بانک، مدیون روحانی!

ایران

ذوالنوری؛ از آتش زدن برجام تا موافقت با توافق هسته‌ای!

خبر اول اینکه، مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که هیچ اصولگرایی مخالف برجام نیست. به گزارش ایرنا، مجتبی ذوالنوری در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسئول اصولگرایی را نمی‌شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم‌ها باشد اما باید شرط‌ها و تضمین‌هایی را قرار دهیم. وی با بیان اینکه اگر امریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می‌کند، گفت: در این زمینه تضمین‌های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال‌های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می‌توانستیم غربی‌ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم. ادعای ذوالنوری مبنی بر اینکه هیچ اصولگرایی مخالف برجام نیست، در حالی است که بخش زیادی از مجموعه سیاسی اصولگرایان و از جمله خود وی در طول سال‌های گذشته در صف مخالفان سر سخت توافق هسته‌ای بوده‌اند. 19 اردیبهشت ماه سال 97 تعدادی از نمایندگان اصولگرا که ذوالنوری در رأس آنها بود، متن توافق هسته‌ای را در صحن علنی مجلس دهم به‌همراه پرچم امریکا به آتش کشیدند.

شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران ندارد

  خبر دیگر اینکه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده امریکا به‌دنبال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیستند. به‌گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشته صدور چنین قطعنامه‌ای به تشدید تنش‌ها میان ایران و کشورهای غربی منجر می‌شد و می‌توانست گفت‌وگوهای جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام را با مخاطراتی مواجه کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود که 10 خرداد در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت. درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران مدعی شده که این گفت‌وگوها نتیجه‌بخش نبوده و ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است. منابع آگاه غربی اعلام کرده‌اند که گزارش جدید آژانس را صرفاً به‌دلیل ادامه داشتن گفت‌وگوهای برجام نمی‌توان نادیده گرفت اما صدور قطعنامه در حال حاضر محتمل نیست.

شرکت نکردن در انتخابات گناه نابخشودنی است

  شنیدیم که، یک عضو مجلس خبرگان رهبری انتخابات را لیلة‌القدر تقدیرات سیاسی و اجتماعی کشور خواند و گفت: خطی که دائماً القا می‌کند که انتخابات تأثیرگذار نیست و بی‌فایده است، چه در خارج چه در داخل، خط دشمن است. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید باور داشته باشیم که شرکت در انتخابات صرف یک حق نیست بلکه تکلیفی است که سرباز زدن از آن گناهی نابخشودنی است و تکلیفی است که امنیت کشور و تمامیت ارضی کشور را حفظ می‌کند، دشمن را از طمع به این کشور مأیوس و او را خشمگین می‌کند؛ دوستان را امیدوار و خوشحال می‌کند و قلب مبارک حضرت ولی عصر(عج) خشنود می‌شود، ارواح طیبه شهدا و روح بلند امام راحل(ره) قطعاً خشنود خواهد شد.

تعیین حبس برای فیلمبرداری از اعدام یا قطع عضو

  با خبر شدیم که، نمایندگان مجلس طرح جدیدی را در دست بررسی دارند که بر اساس یکی از بندهای آن برای فیلمبرداری از اعدام یا قطع عضو و انتشار آن در فضای مجازی حبس تعیین شده است. به گزارش تسنیم در ماده 7 طرح «تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی» آمده است: «هرگونه فیلمبرداری یا تصویربرداری از صحنه جرایم منجر به سلب حیات، حبس ابد یا جرایم موجب مجازات قطع عضو یا جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی  یا سوانح و حوادث منجر به فوت یا صدمات بدنی یا اقدامات تروریستی، جز در موارد مقرر قانونی از جمله ماده 131 قانون آیین دادرسی کیفری، جرم محسوب و مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه پنج محکوم می‌شود. همچنین انتشار یا بازنشر فیلم یا تصاویر ضبط شده فوق الذکر که به نحو غیرمجاز تهیه شده یا به‌صورت قانونی توسط دوربین‌های مداربسته گرفته شده و یا به هر نحو به‌صورت قانونی تهیه شده باشد مشمول مجازات مذکور خواهد بود. در صورت ارسال فیلم یا تصاویر فوق به شبکه‌های معاند یا بیگانه مرتکب به حداکثر مجازات مذکور محکوم می‌شود». کمیسیون حقوقی مجلس این هفته این طرح را بررسی می‌کند.

قطر: برجام به نفع کشورهای منطقه است

  دست آخر اینکه،  وزیر خارجه قطر با اعلام اینکه برجام به نفع کشورهای منطقه است گفت که این کشور آماده تسهیل گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن است. به گزارش ایسنا، محمدبن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر روز جمعه در گفت‌وگو با سی ان بی‌سی گفت: امریکا متحد راهبردی قطر است و ما می‌خواهیم این اتحاد راهبردی را حفظ کنیم. از سوی دیگر ایران نیز همسایه ما است و می‌خواهیم شاهد ثبات در آنجا باشیم. وی با اشاره به آمادگی قطر برای تسهیل گفت‌وگو میان ایران و امریکا گفت: هم‌اکنون ما درحال مخابره پیام‌ به هر دو طرف هستیم تا در تعامل با یکدیگر مثبت و سازنده‌تر باشند و در اسرع وقت به توافق برسند. وزیر خارجه قطر در ادامه افزود که توافق هسته‌ای در خاورمیانه در جهت منافع قطر و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج(فارس) است. وی همچنین اظهار کرد که از دیدگاه قطر باید چارچوب امنیت منطقه‌ای میان ایران و شورای همکاری خلیج (فارس)وجود داشته باشد. آل ثانی تصریح کرد: ما باور داریم که این مهم است که ما هدایت این گفت‌وگوها را به دست بگیریم و آن را به کشورهای دیگری نسپاریم. ما استقبال می‌کنیم که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بخشی از آن باشند و از این گفت‌وگو حمایت کنند اما هسته‌ این گفت‌وگو باید توسط ایران و اعضای شورای همکاری خلیج(فارس) به دست گرفته شود.

رازگشایی نظرسنجی‌های دولتی از بداخلاقی دو نامزد/ بانک مرکزی، طلبکار دولت رئیس بانک، مدیون روحانی!

آرمان ملی

سانسور مستند مهرعلیزاده
در اطلاعیه ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آمده است: «مستند تلویزیونی این نامزد ریاست جمهوری بعد از سانسور بخش‌های زیادی از آن ساعت ۲۰ از شبکه ۱ سیما پخش شد. در بخش‌هایی از این مستند سخنرانی چهره‌هایی، چون سید محمد خاتمی، مرحوم آیت‌ا... هاشمی ، مصطفی تاجزاده و مسعود پزشکیان گنجانده شده بود که از زیر تیغ سانسور صدا و سیما عبور نکرد.»

سرقت بزرگ از خانه خانم بازیگر
آزیتا ترکاشوند، بازیگر سریال‌ هیولا با انتشار پستی، از سرقت منزلش خبر داد. او در کپشن نوشته است: «مگه داریم، آنقدر راحت وارد خونه مردم بشن و دزدی بکنن، برن؟ اگه من منزل بودم واقعا چه بلایی سرم میومد؟ کی پاسخگو بود؟»به گفته ترکاشوند، ظاهرا یک خودرو با چهار نفر سرنشین از پنجره وارد منزل این بازیگر شده، گاو صندوق را از جاساز جدا کرده و با خود برده‌اند. ظاهرا اخیرا نیز سارقان با شیوه‌ای مشابه منزل یکی از همسایه‌ها را سرقت کرده‌اند.

کنایه علی کریمی به عزیزی خادم
علی کریمی باز هم از فدراسیون فوتبال انتقاد تندی کرد. علی کریمی در سال‌های اخیر همواره منتقد جدی فدراسیون فوتبال بوده و این موضوع حتی با تغییر در ریاست فدراسیون هم ادامه دارد و ستاره سابق تیم ملی این روزها شدیدا از عزیزی خادم و فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کند. کریمی اخیرا با انتشار یک استوری نسبت به اتفاقاتی که در لیگ‌های پایین‌تر رخ می‌دهد واکنش نشان داد و خطاب به عزیزی خادم نوشت:« قابل توجه خادم فوتبال. واقعا شما رئیس شدی که چه چیزی رو دقیقا تغییر بدین!؟»

حضور نامزدهای پوششی تا شب انتخابات
حسین ا... کرم، فعال سیاسی اصولگرا گفت: اساسا در یک نظام ریاستی هیچ یک از نامزدهای پوششی و همسو تا شب انتخابات به نفع دیگری کنار نمی روند تا فرصت بهره گیری از مناظره را از دست ندهند.در این وضعیت از آنجا که حجت‌الاسلام رئیسی در نظر سنجی ها ۷۰ درصد از کل درصد مشارکت را داراست، منطقی است که در نهایت جلیلی به نفع رئیسی کنار برود.

انتقاد سید رضا اکرمی به شورای نگهبان
سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در کشور نقشه سوئیسی می‌ریزیم، اما کار آفریقایی انجام می‌دهیم. بیکاری در خانه‌های ما رسوخ کرده است.چرا شورای نگهبان آقای پزشکیان را با آن سابقه رد صلاحیت کردند، اما آقای قاضی‌زاده هاشمی که اصلاً سابقه‌اش با آقای پزشکیان قابل مقایسه نیست تایید صلاحیت شده است؟همه ما نسبت به این رویه اعتراض و انتقاد داریم و هیچ اتفاقی هم با گفتن اعتراض‌مان نمی‌افتد.

وضع معیشت‌مان خوب می‌شود؟
وزیر ارتباطات گفت: انصافا به دلیل تحریم‌ها وضعیت اقتصادی، کشور با مشکل مواجه است، اما اگر در انتخابات شرکت نکنیم، وضعیت معیشتی‌مان خوب می‌شود؟«محمدجواد آذری جهرمی» نوشت: برخی دوستان گفتند چون مرغ و تخم مرغ گران شده یا به طور کلی معیشت‌شان دچار مشکل شده، در انتخابات شرکت نمی‌کنند. اما سوالم این است، اگر در انتخابات شرکت نکنیم، مرغ و تخم مرغ ارزان می‌شود؟ یا وضع معیشت‌مان خوب می‌شود؟

دنبال گول زدن مردم نباشید
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: نامزدها در این مناظرات وعده‌های عملیاتی بدهند نه وعده‌های تخیلاتی و این وعده‌ها مطالبات کاذب را بالا نبرد و به دنبال گول زدن مردم برای کسب رای نباشند. اگر این اتفاق بیفتد فضای سیاسی کشور یک فضای پاک، سالم، شفاف و رقابتی و مناسب برای مشارکت حداکثری است.

رأی جنتی و کدخدایی به لاریجانی
عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا گفت: این دوره برای اولین بار بود که بین جوانان حقوقدان در شورای نگهبان و آیت ا... جنتی یک تقابل رأیی وجود داشت. اینکه وی و برخی شخصیت‌های پخته و با تبحر سیاسی مثل آقای دکتر کدخدایی به آقای لاریجانی رأی دهند اما برخی حقوقدان‌ها رأی ندهند، این نشان از یک مشکلی دارد.

«تصمیم»، سامانه‌ای برای طلاق توافقی
در سراسر کشور زوج‌هایی که بخواهند طلاق توافقی بگیرند اگر همه کارها را هم انجام داده باشند باید به این سامانه مراجعه کنند و تحت مشاوره‌های چندبعدی و روان‌شناختی قرار بگیرند.این سامانه ۴۹۰۰ زوج متقاضی طلاق توافقی را از تصمیم خود منصرف کرده است.

استدلال رستورانی مداح مشهور!
حاج محمود کریمی با انتشار یادداشتی از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد. حاجت نیوز نوشت؛ #حاج_محمود_کریمی با انتشار یادداشتی از مردم برای شرکت در #انتخابات دعوت کرد: سلام هموطن؛ یه مثال... ده‌نفر میرن رستوران، با رأی اکثریت همه یک نوع غذا سفارش میدن؛ ولی یک‌نفر رأی نمیده. اون‌که رأی نداده نمیتونه از کیفیت غذا انتقاد کنه. شاید اگه رأی می‌داد، یه غذای دیگه می‌خوردن. «رأی دادن یعنی حقّ مطالبه‌گری» #محمود_کریمی #رأی_خوب

درگیری لفظی میرحسین و احمدی‌نژاد
مجری مناظرات انتخابات سال ۸۸ با اشاره به پشت صحنه این مناظرات اظهار کرد: پس از مناظره‌ها کاندیداها سریعاً استودیو را ترک می‌کردند، تنها پس از مناظره میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد یک درگیری لفظی کوتاه بین این دو نفر اتفاق افتاد که البته زود تمام شد، قصد دارم محتوای این بگو مگوها را در کتابم بنویسم مورد دیگری در کل مناظرات سراغ ندارم.

رسواکردن مدیران پارس جم
سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم به دلیل عدم رضایت باشگاه، از حضور و ادامه فعالیت در این تیم منع شد. مدیر عامل پارس جنوبی جم با انشتار نامه‌ای، محمد نصرتی را با توجه به اتفاقات اخیر مانند اعتصاب بازیکنان، انجام گفت‌وگو علیه باشگاه و شکست مقابل شهرداری آستارا تا تعیین تکلیف نهایی، از حضور و فعالیت در کنار تیم منع کرد.

حمله سردار رستم قاسمی به همتی
سردار رستم قاسمی از همتی انتقاد کرد و گفته وی همان روحانی است.آفتاب‌نیوز  نوشت؛ سردار رستم قاسمی، معاون اقتصادی نیروی قدس‌سپاه در واکنش به مناظره انتخاباتی در توئیتی ضمن انتقاد از عملکرد عبدالناصر همتی نوشت: همتی همان روحانی است، اما تنها قبا را با کت و شلوار و ریش بلند را با صورت صاف تغییر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    2 0
    یه سوالی دارم مگر عباس سلیمی نمین اصولگرا از رای افراد شورای نگهبان خبر دارد چون این رای مخفی است و آقای کدخدایی چند بار روش تاکید کردند لطفا شفاف اطلاع رسانی شود ایشون چگونه به رای افراد دسترسی دارند و چرا رای برادر به برادر را جزیی از پختگی یا تبحر سیاسی می دانند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس