برگزاری رزمایش دریایی ناتو در بالتیک با مشارکت 40 رزم‌ناو - کراپ‌شده

رسانه‌های محلی از برگزاری یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو در دریای بالتیک با مشارکت هجده کشور و حدود چهار هزار نیروی نظامی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رزمایش بزرگ ناتو و ایالات متحده روز یکشنبه در منطقه دریای بالتیک آغاز شد.

به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله» رزمایش  «بالتاپس»  امسال برای پنجاهمین بار در حال برگزاری است و حدود ۴۰۰۰ نفر از ۱۸ کشور، ۴۰ رزم‌ناو، ۶۰ فروند هواپیمای نظامی را شامل می‌شوند. علاوه بر ۱۶ کشور ناتو، واحدهایی از سوئد و فنلاند نیز در این رزمایش مشارکت دارند.

 در این رزمایش، تمرینات از ساحل دانمارک آغاز شده  و سپس به سمت شرق منتقل می‌شود. در این رزمایش برای نخستین بار توسعه تاکتیک‌های دفاعی برابر حملات سایبری برگزار می‌شود. این رزمایش تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

مقام‌های ارشد ناتو هدف ایز برگزاری این رزمایش در این برهه را آمادگی بیشتر هرچه بیشتر قوای ناتو به ویژه تقویت  برابر ارتش روسیه اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که ناوگان دریای سیاه روسیه نیز اخیرا رزمایش خود را در دریای سیاه برگزار کرد.  ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که «رزم‌ناو مسکووا» رزمایشی با مهمات جنگی را با سایر کشتی‌ها و بالگردهای نظامی برگزار  کرد.

روسیه بر این باور است که  ایالات متحده و ناتو در حال دامن زدن به تنش‌های نظامی در اروپا هستند. بنا بر برخی گزارش‌ها افزایش نیروهای روس نزدیک مرز اوکراین، بخشی از تمرینات در پاسخ به رفتار تهدیدآمیز ناتو است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این زمینه گفت که روسیه نیروهای خود را از مرز اوکراین به دلیل فشار خارجی عقب نکشیده، بلکه بنا به صلاح دید خود این نیروها را جابه‌جا کرده است. شویگو گفت: «اقدامات ایالات متحده و ناتو در  اروپا برای افزایش آمادگی رزمی نیروها و تقویت حضور  آنها به افزایش خطر نظامی کمک می‌کند.»

منابع خبری اخیرا  از پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه در دریای سیاه و کریمه خبر دادند.  به‌نوشته وبگاه «پراودا»  یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا از نوع «ای پی ۳ اریون» ویژه جنگال چندی قبل  حوالی مرزهای روسیه در کریمه پرواز کرد.

برگزاری رزمایش دریایی ناتو در بالتیک با مشارکت ۴۰ رزم‌ناو

این وبگاه  به نقل از منابع خود نوشت که یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» و هواپیمای ضد زیر دریایی «پوسیدان» ارتش آمریکا نیز در عملیات آتی مشارکت خواهند داشت. دو فروند پهپاد جاسوسی«آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا حوالی کریمه و جنوب روسیه رویت شدند. 

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰  پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند. مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو  نزدیک مرز این کشور ، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 3
    سوخوی 35 شکاری و سوخوی 37 نابودگر رو روسیه بفرسته دخل شون اومده بخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس