نیاز به یک انقلاب در سازوکارهای کشور داریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به یک دگردیسی و انقلاب در سازوکارهای اداره کشور نیاز داریم و باید مدل حکمرانی کشور را اصلاح کنیم.

به گزارش مشرق، امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه بدون تعارف که امشب از شبکه دوم سیما پخش شد، درباره مسئولیت سنگین ریاست جمهوری، گفت: من بیست سال سابقه کار اجرایی دارم و سیزده سال است در مجلس حضور داشته‌ام. کسی که گمان کند این کار، کار آسانی است و به راحتی و بدون کمک مردم مشکلات را حل و فصل کند، مسئولیت را به خوبی نفهمیده است.

وی افزود: ما معتقدیم عوض کردن مدیران، مسئله را حل نمی‌کند، این که ظاهر افراد عوض شود حلال مشکلات نیست. مشکل سر این نیست که اصلاح طلب یا اصولگرا روی کار باشد. مسئله ما نهادی است و این نهاد در سطح برنامه‌ها نیست بلکه درمورد رویکردها است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما به یک دگردیسی و انقلاب در سازوکارهای اداره کشور نیاز داریم و باید مدل حکمرانی کشور را اصلاح کنیم.

ببینید:

فیلم کامل برنامه بدون تعارف با قاضی زاده هاشمی

قاضی زاده هاشمی درباره برنامه‌های خود برای اداره کشور،افزود: ما برای همه مشکلات کشور یک نظام تحولی، برنامه ریزی کرده‌ایم. برای همه معضلات طراحی راهبردی داریم و برای ۱۹ موضوع کشور اقدام و پروژه در دست داریم.

وی افزود: فکر می کنم آماده ترین فرد حاضر در عرصه انتخابات کشور هستم. در مورد شخص خودم حرف نمی‌زنم و من یک نفر نیستم. من نماد و نماینده یک طرز تفکر هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: طراحی برنامه‌های ما مبتنی بر قانون اساسی و پایه آنها بر قانون، استوار است. من مرد قانون هستم، سیزده سال در مجلس بوده‌ام و آمده‌ام تا قوانین خوبی که تصویب شده را اجرایی کنم.

قاضی زاده هاشمی درخصوص مسئولان قبلی که موفق به اجرای برنامه‌ها و حل مشکلات نشده‌اند، بیان کرد: این ناشی از ناتوانی و بی‌عرضگی افراد است. مردم باید به جای توجه به شعارها به باورها توجه کنند و ببینند فرد مورد نظر در مقام‌هایی که قرار گرفته بر اساس وظایف و اختیاراتی که داشته موفق شده به خوبی عمل کند یا خیر.

وی همچنین درباره مشکلات زندگی و معیشت مردم، گفت: من هم در همین جامعه زندگی می‌کنم، از همین بازار خرید می‌کنم و اینطور نبوده که خودم و خانواده‌ام در بسته‌ای جدا از بقیه معیشت خود را بگذرانیم از این رو همه گرانی‌ها را به خوبی لمس کرده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اعتماد به شعارها و وعده‌های مطرح شده، خاطرنشان کرد: اگر جای مردم بودم، دقت می‌کردم و به شعارها صرفا براساس آنچه گفته می‌شود توجه نمی‌کردم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: مردم احساس خیانت می‌کنند و ناامید شده‌اند، چون به شعارهایی که داده شده عمل نکرده‌اند. به همین علت است که با صندوق قهر کرده‌اند و برای رای دادن مُردد هستند.

وی اضافه کرد: به عده‌ای گفته‌اند مشکلاتی که متحمل شده‌ایم به خاطر رای و انتخاب شما است و گروه دیگری هم فکر می‌کنند چه رای بدهیم، چه رای ندهیم قرار نیست چیزی تغییر کند و مشکلات به صورت مزمن باقی می‌مانند.

وی درباره اعتماد مردم به شعارها و وعده‌های خود، گفت: مردم به عقبه شعارها و برنامه ها نگاه کنند و به پیوست‌های کارشناسی توجه کنند. ما نیامده‌ایم یک سری وعده بدهیم بلکه با وعده‌ها و مسیر رسیدن به آنها به عرصه آمده‌ایم و می‌خواهیم کارشناسان از جمله موافقین و مخالفین بگویند معایب برنامه‌های ما کجا بوده و آیا قابل اجرا هستند یا خیر.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص اثر تحریم بر مشکلات کشور، تاکید کرد: تحریم‌ها در مشکلات کشور موثر هستند و اثر جدی دارند، اما اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های پولی، آموزش و پرورش، فرهنگ کارآفرینی و امثال این حوزه‌ها با تحریم ارتباطی دارند؟

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما باید این موارد را اصلاح کنیم. ما نباید موضوع تحریم را رها کنیم، زیرا نظام، تصمیم گرفته این موضوع را حل کند و هر دولتی روی کار بیاید باید محکم و استوار این مسئله را دنبال کند. قطعا می‌توانیم بهتر از دیگران تحریم‌ها را حل کنیم.

وی درباره تمیکن او به قانون در صورت شکست در انتخابات، اظهار داشت: من قبلا تجربه رای نیاوردن داشته‌ام، از پنج دوره‌ای که نامزد مجلس شدم، بار اول رای نیاوردم. آن زمان متعهد به قانون بودم و الان هم همینگونه عمل خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص وعده وام ۵۰۰ میلیون تومانی به زوج‌های جوان، تاکید کرد: اگر راستش را بخواهید، محاسبات ما هفتصد میلیون را نشان می‌داد اما ما ۲۰۰ میلیون تومان کمتر گفتیم. در «دولت سلام» مجموعه‌ای از وام و اعتبار به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار زوج‌ها می‌گذاریم.

قاضی زاده هاشمی درباره منبع این وام‌، تصریح کرد: منبع این وام در منابع بودجه دیده شده است. مکانیزمی که ما طراحی کرده‌ایم برای جلوگیری از رانت و هدایت نقدینگی به سمتی است که خودمان می‌خواهیم.

وی گفت: ۶۷درصد وام‌های بانکی امروز را دهک اول جامعه دریافت می‌کند. ما یک صندوق هدایت نقدینگی ایجاد کرده‌ایم ، جلوی رانت‌ها را می‌بندیم و با بازتوزیع نقدینگی اهداف را محقق می‌کنیم. یعنی روش توزیع نقدینگی، تغییر می‌کند و پیش بینی کرده‌ایم آمار ازدواج سه برابر شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص وعده خود درباره حل مشکل بورس در سه روز، ‌ تصریح کرد:با توجه به اینکه طی یک سال گذشته درگیر بورس بوده ام و ۱۳۰هزار میلیارد تومان توسط ۲۰۰ کد بورسی با تخلفاتی از بازار سرمایه خارج شده تا دولت بتواند کسری بودجه خود را از این طریق حل کند. دولت اجازه ندارد برای حل مشکل نرخ ارز، مردم را بدبخت کنم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: شرکت‌هایی هستند که در اختیار دولت قرار دارند. ما در دولت این مبلغ را به بازار سرمایه برمی‌گردانیم تا اعتماد به بازار، بازگردانده شود و این موضوع سه روزه محقق خواهد شد.

وی درخصوص فرزندان خود،افزود:: من دو فرزند دارم. دخترم دانشجوی سال اول دانشگاه شریف است و پسرم هم کلاس هشتم تحصیل می‌کند. هر دو درس خوان هستند و فکر می کنم همینجا درس و زندگی خود را ادامه دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ایم تا شرایط زیست را در ایران برای ساخت ایران جدید تغییر دهیم. شعار ما ثبات و آرامش با دولت مردم است، با «دولت سلام» که به مردم ایران و به آینده سلام می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 1
    درود بر رئیسی درود بر جلیلی درود بر قاضی زاده هاشمی
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس