کد خبر 1227544
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
عطوان: قواعد درگیری تغییر کرده است/جایی برای امنیت صهیونیست‌ها نیست

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در مطلبی با اشاره به آمادگی مقاومت برای ورود مجدد به جنگ با اسرائیل به مصائب صهیونیست‌ها و اینکه آنها به گزینه فرار از فلسطین اشغالی فکر می‌کنند، پرداخته است.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: رویای جمال عبدالناصر رئیس جمهوری فقید مصر این بود که موشک‌ها به شهر تل آویو برسد اما عمرش کفاف نداد و در زمان او این رویا محقق نشد اما هم اکنون باید در قبر خود از اینکه موشک‌های مقاومت فلسطین این رویا را برآورده کرده است، شادمان باشد.

موشک‌های فلسطینی نه تنها به تل آویو رسیده است بلکه به بیشتر شهرهای فلسطین اشغالی رسیده و شش میلیون شهرک‌نشین را طی یازده روز جنگ در پناهگاه نگه داشت و اگر وساطت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس با رهبران مصر برای توقف فوری برای شلیک موشک‌ها نبود، بیشتر از این در پناهگاه می‌ماندند.

ببینید:

فیلم/ واکنش تحلیلگر سرشناس عرب به پیروزی مقاومت

اسرار این جنگ با شتاب بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم فاش می‌شود. از یکسو «بنی‌گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای جبران موشک‌های گنبدآهنین که مصرف شده است، پراوز می‌کند و از سوی دیگر «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه تاکید می‌کند که مقاومت فلسطین از کمتر از ۵۰ درصد از توان خود طی یازده روز جنگ استفاده کرده است و از موشک‌های قدیمی که در اختیار داشته، استفاده کرده است.

عطوان می‌نویسد: ما به آمادگی مقاومت فلسطین و خلاقیت و نبوغ نظامی آن مباهات می‌کنیم که با وجود محاصره به این پیشرفت رسیده‌اند.

قواعد درگیری تغییر کرده است و همه دنیا تغییر کرده است و ترس از مقاومت و موشک‌های آن و صلابت فرماندهان آن وجود دارد؛ فرماندهانی که برای شروع حمله و شلیک موشک اول درنگ نمی‌کنند.

این تحلیلگر ادامه داد: اسرائیلی‌ها به خوبی پس از اینکه در روزهای رعب آوری که در هفتاد سال گذشته با آن روبرو نبودند، می‌دانند که دو فاکتور را از دست داده اند؛ نخست، برتری نظامی و دیگری امنیت و ثبات.

زمان زورگوریی و خودبزرگ بینی به سر آمده است و رفتن گزینه‌ای است که بیشتر آنها این روزها به آن فکر می‌کنند.

«نفتالی بنت» به عنوان نامزد بارز جانشینی نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید -البته اگر تشکیل کابینه به مانعی برخورد نکند-، می‌گوید که شهرک سازی را متوقف نخواهد کرد و در جنگ علیه غزه یا لبنان درنگ نمی‌کند؛ بفرمایید و امتحان کنید و به میدان بیایید زیرا این جنگ آخر و سرنوشت ساز خواهد بود.

عطوان در پایان از جنگ اخیر غزه به عنوان دادن اعتباری دوباره به اعراب و زدودن آثار شکست جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی نام برده است و اعلام کرد: این جنگ اسرائیلی و حامیان آمریکایی و اروپایی آنها و متحدان سازشکار تل آویو را به بازنگری در محاسبات خود وادار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس