کد خبر 1227288
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
دبیر: هیچ کس بدون انتخابی ملی پوش نشده و نمی شود

رییس فدراسیون کشتی بعد ۳ عمل جراحی و ۵ روز بستری در بیمارستان، امروز (شنبه) در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده حضور یافت و دقایقی برای ملی پوشان آزاد و فرنگی صحبت کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر در بخشی از سخنانش گفت : از ابتدا هم گفتم هیچ کشتی گیری بدون انتخابی به المپیک نمی رود، این امر محقق شد و اگر کسی مصداقی ادعا دارد، حریفانش را شکست داده اما انتخاب نشده، یا در چرخه حضور نداشته، اعلام کند.

* با توجه به اینکه کل کشور در یک سال و نیم گذشته درگیر کرونا بود، نتوانستیم چرخه انتخابی تیم ملی را به طور کامل انجام دهیم، اما همه در انتخابی تیم ملی شرکت کردند و هیچ کشتی گیری نمی تواند بگوید که من همه را برده ام، یا در چرخه نبوده ام و من را کنار گذاشته اند.

* در کشتی آزاد به غیر از حسن یزدانی و در کشتی فرنگی نیز به غیر از محمدعلی گرایی و علیرضا نجاتی همه در کارنامه خود شکست داشته اند اما با این وجود بازهم به آن ها شانسی داده شد تا در چرخه بمانند و خود را اثبات کنند.

* چرخه انتخابی تیم های ملی از آبان ماه شروع شده (لیگ دور رفت و برگشت، انتخابی صربستان، جام جهانی صربستان، مسابقات ایتالیا، اوکراین، دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان، گزینشی المپیک قزاقستان، قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک بلغارستان و انتخابی درون اردویی) و رقابت های بین المللی لهستان مرحله آخر آن خواهد بود.

* با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک لیست نفرات اعزامی را از ما می خواهد و باید کارهای اعزام آن ها از جمله تهیه روادید و بلیت هرچه زودتر انجام پذیرد، باید تا آخر خردادماه ترکیب تیم های اعزامی به المپیک توکیو را اعلام کنیم.

* از کادر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد به خصوص محمد بنا و غلامرضا محمدی به جهت زحماتی که در اردوهای تیم های ملی متحمل شده اند و از تک تک شما کشتی گیران نیز بابت اینکه ۸ ماه در اردو بودید و در شرایط کرونا و قرنطینه تمرینات را برگزار و سختی ها را تحمل کرده اید تشکر می کنم. ضمن اینکه قدردان زحمات کادرهای فنی و کشتی گیران رده های سنی جوانان و نوجوانان که اردوهای آن ها نیز در حال برگزاری است هستیم.

وظیفه  بنده به عنوان رئیس فدراسیون و همکارانم این است که پشتیبانی های لازم را انجام دهیم و امکانات را مهیا کنیم تا شما و مربیان برای تمرینات دغدغه نداشته باشید. شما نیز وظیفه دارید احترام مربیان خود را حفظ کنید، اخلاق را در اردو مدنظر قرار دهید، نظم و انضباط اردویی را رعایت و خوب تمرین کنید تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورید و ضمن افتخارآفرینی برای مردم ایران، دل آن ها را شاد کنید. قطعا تمام اینها در سایه توکل به خدا، نظم و پشتکار بدست خواهد آمد.

* با توجه به هزینه های سنگین مالی، در تمام تورنمنت ها شرکت کرده ایم و قرار است به زودی تیم های کشتی آزاد و فرنگی ما به لهستان اعزام شوند، ضمن اینکه قرار است، تیم های آزاد ما به صورت کامل در جام های علی اف روسیه و یاشاردوغو ترکیه و تیم فرنگی ما نیز به صورت کامل در جام وهبی امره ترکیه حضور پیدا کنند.

* علاوه بر اعزام تیم های بزرگسالان تیم های آزاد و فرنگی ما نیز باید در رقابت های کشتی نوجوانان و جوانان جهان شرکت کنند که ۴ اعزام کامل را نیز در این رده ها در دستور کار داریم و رقابت های انتخابی تیم های ملی رده های پایه را نیز با تمام سختی ها و مشکلاتی که پیش روی ما بود در کردستان، تهران و مازندران با حضور بیش از ۲ هزار کشتی گیر و مربی برگزار کردیم و برگزاری مسابقات نونهالان را نیز در تابستان مدنظر داریم.

* درعین حال المپیک مدنظر ماست اما چرخه انتخابی برای رقابت های جهانی نروژ را نیز انجام می دهیم و مرحله اول آن نیز برگزاری جام تختی بود که انصافا برگزاری این مسابقات در اوج پیک چهارم کرونا در تهران و دریافت مجوزهای لازم خیلی سخت بود اما به دلیل اینکه انتخابی برای ما ملاک بود، با تمام مشکلات و سختی ها این رقابت ها را برگزار کردیم.

 * برای اینکه در اردو شرایط آسایش بهتر شما فراهم شود، پیشنهادات خود را بدهید اما به شما تأکید می کنم از موقعیت بدست آمده استفاده کنید، ارتباط خود را با بیرون از اردو قطع کنید، رفقای خود را به اردو دعوت نکنید ، از بیرون اردو نیز غذا نگیرید، زیرا اگر کرونا بگیرید دیگر کاری از دست ما بر نمی آید و همانطور که امیرحسین زارع مسابقات آسیایی را از دست داد شما نیز مسابقات پیش رو را از دست می دهید.
 
* کرونا را جدی بگیرید چراکه آژانس های هواپیمایی آزمایشگاه های خود را دارند و مسافری که کرونا داشته باشد را به پرواز راه نمی دهند، هرچند واکسن زده اید اما این احتمال وجود دارد که  کرونا بگیرید و اگر خدای نکرده این اتفاق بیافتد ۴ سال زندگی خود را از دست می دهید.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس