کد خبر 1226885
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
طرح پیشنهادی «پوتین» برای تزریق واکسن کرونا به مسافران خارجی

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد به اتباع خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، واکسن کرونا تزریق کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جریان یک همایش اقتصادی با اشاره به تلاش مسکو برای گسترش شهرت و اعتبار جهانی خود از طریق توزیع واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت این کشور اعلام کرد که روسیه ممکن است با دریافت حق الزحمه به مسافران خارجی در این کشور واکسن کرونا تزریق کند.

بیشتر بخوانید:

پوتین انگیزه سیاسی عدم تأیید واکسن روسی در برخی کشورها را محکوم کرد

پوتین خطاب به شرکت کنندگان در «همایش بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ» (SPIEF) گفت که «بسیاری از افراد برای دریافت واکسن به روسیه می‌آیند. از این رو، از اعضای کابینه خود می‌خواهم تا پایان ماه میلادی جاری این موضوع را به طور کامل بررسی کنند و شرایطی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی حاضر در این کشور در ازای دریافت حق الزحمه ترتیب دهند».

گفتنی است که واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه از سوی ۶۶ کشور جهان تأیید شده است و تحت نظر سازمان بهداشت جهانی و آژانس دارویی اروپا قرار دارد. افزون بر آن، تأییدیه آژانس دارویی اروپا برای استفاده این واکسن در اتحادیه اروپا الزامی است.

با این حال، روند واکسیناسیون در روسیه کُندتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان است. تا جایی که وزیر بهداشت روسیه هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت ۱۴۴ میلیونی روسیه تاکنون دست کم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس