کد خبر 1226875
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
ترامپ نمایه

رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم فیسبوک برای تمدید تعلیق حساب کاربری‌اش تا سال ۲۰۲۳ را توهینی به ۷۵ میلیون رای دهنده به خود توصیف کرد.

به گزارش مشرق، شرکت فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی را برای مدت دو سال از تاریخ ۷ ژانویه که تعلیق آن آغاز شده بود، ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

تعلیق حساب کاربری ترامپ در فیس بوک تا سال ۲۰۲۳ تمدید شد

ترامپ نیز در واکنش به تصمیم فیسبوک برای تعلیق حساب کاربری‌اش تا سال ۲۰۲۳، آن را اقدامی «توهین آمیز» توصیف کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای که در این باره صادر کرد، افزود: «نباید به آنها اجازه سانسور و ساکت کردن داده شود و در نهایت ما پیروز خواهیم شد. کشور ما نمی‌تواند این سوءاستفاده را بیش از این تحمل کند».

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با انتقاد از اقدام شبکه‌های اجتماعی در تعلیق صفحات شخصی‌اش، ادعای خود درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را تکرار کرد.

وی در این باره گفت: «تصمیم فیسبوک، توهین به رکورد آرای ۷۵ میلون نفربه علاوه بسیاری دیگر که در انتخابات متقلبانه ۲۰۲ به ما رای دادند به شمار می‌آید».

فیسبوک در بیانیه روز جمعه خود درباره تمدید تعلیق حساب کاربری ترامپ اعلام کرد که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۳ بار دیگر وضعیت «خطر برای امنیت عمومی» را درباره حساب کاربری ترامپ ارزیابی خواهد کرد.

در بیانیه فیسبوک آمده است: «البته این مجازات تنها درباره خدمات ما اجرا می‌شود و آقای ترامپ همچنان برای اظهار عمومی خود از دیگر راه‌ها آزاد است».

پس از حوادث روز ۶ ژانویه کنگره که طی آن طرفداران ترامپ به کنگره حمله ور شدند تا مانع از تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری شوند، بسیاری از شبکه های اجتماعی آمریکا، صفحات شخصی ترامپ را مسدود یا تعلیق کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس