رئیسی نمایه

کاندیدای انتخابات سیزدهم گفت: ریشه فساد را باید در دستگاه اجرایی خشکاند و سازوکارهای دستگاه اجرایی و بسترهای فسادزا راباید اصلاح کرد تا از درون آن پرونده بیرون نیاد و الا باید هرروز روی میز قاضی شاهد

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز (چهارشنبه) در برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سیما به بیان نظراتش پرداخت که محورهای آن به شرح ذیل است:

- اقشار مختلف دعوت بسیاری برای حضورم در این عرصه کردند که عدم اجابت آن برایم سخت بود و همچنین وضع مردم خوب نیست و باید تغییر کند.

- ریشه فساد را باید در دستگاه اجرایی خشکاند و ساز و کارهای دستگاه اجرایی و بسترهای فسادزا را باید اصلاح کرد تا از آن پرونده بیرون نیاید والا باید هر روز روی میز قاضی شاهد یک پرونده باشیم.

- برای همه مشکلات برنامه دارم و با اندیشکده ها مختلف مشورت کردم و با تجربیات و شناخت خودم برای همه مسائل عمده و کلیدی برنامه دارم.

- هرکسی کاندیدا می شود یک بار قانون اساسی را بخواند و اختیارات رئیس جمهور را بداند و رئیس جمهور اختیار کامل برای انجام وطیفه دارد و نباید موانع را به رسمیت شناخت.

- از کودکی ارتباطم با فقر شنیدنی نیست بلکه چشیدنی است و در طول مسئولیتم ارتباطم با مردم صمیمانه بوده است و هیچ وقت ارتباطم را با مردم قطع نکرده ام .

- تلاش می‌کنم یا وعده ندهم یا اگر وعده می دهم حتما عملیاتی شود.

- درصد بالای مشکلات مثل مرغ و تخم مرغ و بسیار از شرایط که مردم با آن مواجهند چیزی نیست که از چشم تحریم ببینیم.

- در ذهنم افرادی برای  تیم اقتصادی هستند ولی تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد و اگر اینگونه نباشد هرکدام صدایی خواهند داشت و این از مشکلات کشور است

- ملاکم رای مردم است و اگر رای مردم به من تعلق گرفت به عنوان نوکر مردم در خدمت مردم خواهم بود و  اگر به هر دلیل رای مردم به سوی من نیامد به رای مردم وفادار خواهم بود و همه توانم را برای توفیق کسی که رای مردم به او تعلق گرفت قرار خواهم داد.

- من در سیستم قضایی، فقط قاضی نبوده‌ام و مسئولیت اداره سازمان بازرسی کل کشور و معاونت اولی قوه قضائیه را داشته‌ام. کار مدیریتی دستگاه قضایی با همه شئون ارتباط دارد و رئیس قوه قضائیه عضو بسیاری از شوراهای عالی هست.

- دو فرزند دارم که در داخل کشور هستند که یکی‌شان دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران را می خواند و فرزند دیگرم لیسانس فیزیک دانشگاه شریف دارد که الان هم فوق لیسانس قرآن و حدیث را تمام می کند. مسئولان باید شفافیت داشته باشند و من هم این شفافیت را دارم.

- منزل من 140متر است و نه ویلا دارم و نه خارج از کشور حساب دارم و نه سهام، این طرف آن طرف دارم و همین حساب حقوقم را دارم

- من مسئولیت مهمی را برعهده دارم و کارم جزو کارهای مهم جمهوری اسلامی است و دعوت مردم مشکلات آنها و دیدن فقر و تبعیض و زمینه های فساد و تولید پرونده های فساد من را به این سو کشاند تا به دستگاه اجرایی بیایم تا بتوانم ضمن لبیک به دعوت مردم از تجربیاتم برای گره گشایی از کار مردم استفاده کنم.

- جوانان هم الان در رای دادن و هم در آینده در دولت بسیار نقش‌آفرین خواهند بود و انتظارم این است که هم در مشارکت در انتخابات بصورت فعال حضور داشته باشند و هم کمرها را برای یک کار مجاهدانه در جهت اعتلای کشور و حل مسائل مردم ببندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    1 1
    ریشه فساد
  • Siavash22 IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 4
    دمت گرم سید
  • ت ع IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 5
    انصافا پر انرژی و آتشین صحبت کردند. ما اینچنین فرد قاطعی در بزرگترین پست اجرایی کشور میخواستیم و نه یک ولنجک نشین بی خبر بی درد و سخنران اتاق آبی!
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    1 1
    آن کسی امسال رئیس جمهور میشود که برای بورس برنامه داشته باشد
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    4 0
    ریشه رو از دستگاه قضا میزدیدبهتر بود
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    3 0
    چهل دوسال پیش مردم انقلاب کردند ریشه فساددرایران کنده شود اما هنوز پس ازچهل دوسال سیستم درایران فاسد است نگاه به بانکها ادارات ووووو پلرتی بازی روابط هیچ چیز تغییر نکرده چون مردم ومسولان نمیخوان راستی ازلحاظ پاکی وسالم بودن جامعه وسیستم واجرای قوانین اسلامی ایران درجه جایگاهی قراردارد؟کسی صادقانه جواب دهد
  • حجت اله IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 0
    دیشب گوش کردم انشالله به توانید عمل کنیدولی مجری کمی وقت را هدر دادمانند امتحان کنکور بودولی چه درسخنان بد نگفتید حتی برای گناه کارها این میشود اصول علی وار بودن خدا رخست جوانمرد کام روا باشیددر دولت حسنه حضرت زهرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس