کد خبر 1225862
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
سرلشکر صفوی: خوزستان کربلای ایران است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خوزستان، کربلای ایران است، ذره ذره و متر به متر این خاک پاک و تفتیده، اسرار ناگفته‌ای از پاک‌ترین جوانان ایران در خود نهفته دارد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در جریان بازدید از مناطق عملیاتی جنوب، با تأکید بر اهمیت بازدیدهای میدانی و مشاهده جغرافیا و محیط در انتقال تجارب و معارف دفاع مقدس به نسل جدید سپاه پاسداران، گفت: خدا می‌داند هرگاه که به خوزستان سفر می‌کنم حالم دگرگون می‌شود، چون این سرزمین من را یاد مظلومیت مردم آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و سایر شهرها می‌اندازد.

صفوی با بیان این بیت شعر که «ای آبادان پر بلا گل‌های پرپرت کو یاران رهبرت کو»، افزود: خوزستان، کربلای ایران است، ذره ذره و متر به متر این خاک پاک و تفتیده، اسرار ناگفته‌ای از پاک‌ترین جوانان ایران در خود نهفته دارد که نمونه اش را تاریخ کمتر دیده است. اعتقاد دارم آن‌هایی که در شلمچه و در عملیات کربلای ۵ بودند و جنگیدند، اگر در سرزمین کربلا بودند نیز در رکاب امام حسین علیه السلام شمشیر می‌زدند.

وی با تشریح اهمیت استان خوزستان، اضافه کرد: استان خوزستان پس از تهران دومین منطقه حیاتی ایران است، مفهوم مناطق حیاتی آن است که اگر آن منطقه از دست رفت ادامه حیات سیاسی دولت و حکومت سخت می‌شود.

 صفوی ادامه داد: استان خوزستان ۴ الی ۵ هزار سال قدمت تمدنی دارد و اولین حکومتی که در ایران شکل گرفت، عیلامی‌ها به مرکزیت شوش بوده است. این استان با ۶۴ هزار کیلومتر مربع، ۴ برابر کشور کویت، ۶ برابر کشور لبنان است و آب و خاک و شرایط اقلیمی در استان خوزستان طوری است که این استان در سال می‌تواند غذای ۵۰ میلیون نفر از ایرانی‌ها را تأمین کند.

سرلشکر صفوی: خوزستان، کربلای ایران است


وی با بیان اینکه امنیت پایدار خوزستان رابطه مستقیم با امنیت ملی ایران، اظهار داشت: وجود ۷۰ درصد از منابع نفتی ایران و بیش از ۳۰ درصد آب‌های سطحی کشور و یک سوم انرژی برق- آبی و بیش از ۱۵ سد مخزنی، انحرافی و تنظیمی و تولید سه چهارم نفت خام کشور، خوزستان را تبدیل به منطقه حیاتی کرده است.

در این سفر که سردار غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و سردار عابدی رئیس مرکز معارف دفاع مقدس دانشگاه حضور داشتند، سرلشکر صفوی عملیات‌های والفجر ۸ و ثامن الائمه (ع)، کربلای ۴ و کربلای ۵ را تشریح کرد.

بازدید از منطقه مرزی ایران و عراق در نهر خیّن و شلمچه و پاسخ به سؤالات و ابهامات پاسداران جوان که در حال طی دوره آموزش عمومی سپاه در دانشگاه افسری امام حسین (ع) هستند، از جمله برنامه‌های این سفر بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا مختاری IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    1 0
    با سلام یا علی مدد منتظر چی نشستید برید درستش کنید
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    1 0
    همه اینهایی که فرمودید درست وبی نقص ولی امکانات رفاهی در این استان برای شهروندان وجود دارد ؟؟؟؟جواب نه ،آب خوردن نداره ،بیمارستان ها مجهز نیستن وغیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس