کد خبر 1225684
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
چرا آلکنو به باتجربه‌ها کمتر بازی می‌دهد؟

سرمربی والیبال ایران با تفکرات خود قصد دارد که با یک تیر چند نشان را هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق، لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ درحالی آغاز شده که تیم ملی ایران با ترکیب جوان خود در سه بازی اول به مصاف حریفان خود رفته است.

به دلیل شیوع کرونا این رقابت ها با تدابیر شدید بهداشتی در ایتالیا درحال پیگیری است و قوانین سرسخت بهداشتی مشکلاتی را برای تیم ها به وجود آورده به طوری که حتی اگر تست کرونای بازیکن منفی بوده اما تب بازیکن یا کادر فنی در محدوده تعریف شده نباشد، بلافاصله آن بازیکن باید از تیم جدا شود و به قرنطینه برود.

استرس ناشی از تست های کرونا و عوامل حاشیه ای آن گریبانگیر تیم ملی والیبال شده است به طوری که امیرخوشخبر سرپرست والیبال ایران می گوید این نگرانی ها در تیم ملی وجود دارد.

تیم ملی والیبال ایران که با ۱۷ بازیکن راهی بازی های لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال شده است، تاپایان بازی سوم نتوانست ترکیب کامل خود را به همراه داشته باشد چرا که در بازی اول و دوم سعید معروف (به دلیل سرماخوردگی)، رضا عابدینی (به دلیل تب)  و محمدرضا حضرت‌پور (به دلیل تب) در اتاق ایزوله قرار گرفتند و بازی را از دست دادند.  

در بازی سوم مقابل هلند هم میلاد عبادی پور به دلیل تب و احساس گلودرد با تیم همراه نبود. بنابراین تا پایان بازی سوم آلکنو این فرصت را نداشت که از ترکیب مورد علاقه خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

شک نکنید با این جوانان آینده والیبال درخشان خواهد بود/ بپذیریم بی نیازی ایران از مربی خارجی زود است

اما چرا سرمربی روسی والیبال ایران به بازیکنان باتجربه به صورت کامل بازی نمی دهد؟ باید گفت که ولادیمیر آلکنو معتقد است که در بازی های بزرگ باید بازیکنان باتجربه در میدان حضور داشته باشند. باتوجه به اینکه رقابت ها لیگ ملت های والیبال به صورت متمرکز برگزار می شود احتمال آسیب دیدگی بازیکنان افزایش یافته و به دلیل اینکه هدف ایران بازی های المپیک است، ممکن بوده برخی از بازیکنان باتجربه به دلیل مصدومیت بازی های المپیک را از دست بدهند.

آلکنو بارها اعلام کرده که در بازی ها مهم و بزرگ مانند آوردگاه المپیک به بازیکنان باتجربه میدان می دهد. از طرفی او شجاعت به خرج داده و به بازیکنان جوان بازی می دهد. آلکنو سعی کرده با اعتماد کردن به آنان بتواند بازی ملی پوشان جوان را ارتقاء دهد.  

آلکنو قبل از اعزام تیم به ایتالیا برای رقابت های لیگ ملت های والیبال اظهار کرده بود که بازیکنان جوان را تحت فشار قرار داده تا عملکرد آنها را به خوبی زیر نظر بگیرد. البته اینطور نیست که این سرمربی به بزرگان والیبال ایران بازی ندهد. آلکنو معتقد است که می تواند به همه ی بازیکنان بازی دهد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تاکنون موفق به چنین امری شده است. آلکنو قطعا به تناوب به بازیکنان باتجربه و جوان بازی خواهد داد.

جوانگرایی همواره با ریسک همراه بوده و باید گفت که آلکنو باخت های ناشی از جوانگرایی را در لیگ ملتها به جان خریده است تا تیم ملی ایران بهترین شرایط را برای المپیک بدست آورد. آلکنو معتقد است که برخی از جوانان ایران حتی می توانند در المپیک بازی کنند و برای همین نیاز به تجربه دارند، بنابراین بازیکنان را در زمین قرار می دهد تا حداقل تجربه لازم را کسب کنند. با این کار سرمربی ایران با یک تیر چند نشان را هدف قرار می دهد. اول از اینکه پای جوانان والیبال به مسابقات رسمی باز می شود و آنها تجربه و اعتماد به نفس لازم را کسب می کنند.

دوما، آلکنو به تیم اصلی و لژیونر ها استراحت می دهد تا آسیب دیدگی جدیدی در آنها ایجاد نشود و نگرانی ها برای حضور باتجربه ها در المپیک کاهش یابد.

سوما،  می توان گفت که آلکنو معتقد است که باید تیم رشد کرده و با این کار، تفکر تیمی را در والیبال ایران احیا می کند و به بازیکنان می فهماند که حتما نباید با بازیکنان بزرگ پیروز میدان باشند.

سرمربی روسی والیبال دوست ندارد بازیکنان جوان را بعد از اشتباه تعویض یا نیمکت نشین کند. او به بازیکنان فرصت می دهد تا هرچه دارند برای این مربی به نمایش در آورند. این روحیه باعث شده بازیکنان جوان اعتماد به نفس لازم را کسب کنند. شاید می توان گفت که آلکنو می خواهد در المپیک برای والیبال ایران شگفتی خلق کند و اکنون به دقت ملی پوشان ایران را زیر نظر دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    3 4
    دوماً، سوماً، چهارمآ ؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!!؟
  • غلام IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    7 26
    بابا مسعود این تیم هم رو فدای سوگلی ورزش کرد...جوانگرایی یعنی مث ژاپن که داره همه رو میبره
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      2 0
      تیم ژاپن الان جوانه ؟ یک تحقیق بکن
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      4 0
      خب اونم که از اول موفق نبوده.به ترتیب خوب شده.
    • محدثه IN ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      0 0
      شما لطف کن وقتی سررشته نداری از یچیزی نظر نده
    • تاج کبیر آسیا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      1 0
      آره واقعا بابا مسعود فقط به تیمش فکر می کنه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    4 0
    تفاوت این مربی با قبلیا جسارته.امیدوارم یه کاری نکنن جسارتشو از دست بده.
  • سهراب IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 0
    مردم به اینقدر خوشی عادت ندارند که همه بازیها رو ببرند... اور دز میشن....
  • منصور IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    الکنو بسیار تا بسیار حرفه ای و عالی عمل می کند،، دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس