آلمان درخواست اوکراین برای کمک‌های تسلیحاتی را رد کرد

وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درخواست رئیس جمهور اوکراین برای حمایت‌های تسلیحاتی در مناقشات در شرق این کشور را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، دولت آلمان درخواست اوکراین برای ارسال تسلیحات به این کشور را رد کرد.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان قبل از برگزاری ویدئو کنفرانس وزرای دفاع ناتو اعلام کرد که اختلافات بین روسیه و اوکراین تنها از طریق سیاسی حل می شود. وی افزود: این همچنان راهنمای مسیر برای تعهدات ما باقی می ماند و هیچ تغییری در موضع ما ایجاد نشده است. تحویل اسلحه کمکی نمی کند.

وی هم زمان اعلام کرد که آلمان بزرگترین کمک کننده دو جانبه به اوکراین است و از سال ۲۰۱۴ این کشور از طرف آلمان در بخش های غیر نظامی با حدود ۲ میلیارد یورو حمایت شده است.

وزیر امور خارجه آلمان هر گونه تردید در این باره که آلمان حق موجودیت اوکراین را به رسمیت نمی شناسد رد کرده و گفت: اوکراین می تواند همواره از حمایت های آلمان در مناقشات در شرق اوکراین و دفاع از تمامیت ارضی خود مطمئن باشد.

وی افزود: ما با همکاری فرانسه همچنان برای میانجیگری بین کی یف و مسکو همان گونه که در توافق صلح مینسک پیش بینی شده تلاش می کنیم.

ماس قالب نرماندی را بهترین راه برای ایجاد صلح و تضمین زندگی امن برای ساکنان شرق اوکراین دانست. وی گفت: مطمئنا اگر سلاح های بیشتری به اوکراین تحویل داده شود این طور نخواهد شد.

"ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین با ابراز نگرانی درباره تحرکات نظامی روسیه در مرزهای خود خواستار حمایت های تسلیحاتی آلمان شده است..

وی در گفتگویی با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" تاکید کرد : آلمان تا به حال هیچ کمک نظامی را به ما نداشته است، اما این امر می تواند اتفاق بیفتد.

زلنسکی درباره اظهارات اخیر رابرت هابک، رئیس حزب سبز آلمان که خواستار کمک های تسلیحاتی به اوکراین شده است گفت: هابک این مسئله را فهمیده است.

رئیس جمهور اوکراین ضمن تشکر بابت حمایت هایی که تا به حال برلین از اوکراین داشته است درباره کمک های بیشتر ابراز امیدواری کرد.

اوکراین سال هاست که درگیر مناقشات در شرق این کشور است که بر اساس ارزیابی های سازمان ملل تا به حال بیش از ۱۳ هزار نفر در این مناقشات کشته شده اند.

مقامات احزاب متحد مسیحی در آلمان با صادرات تسلیحات به اوکراین مخالف هستند و "یوهان وادپول"، معاون رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی هم در این باره گفته است که آرزوهای بسیار خاص رئیس جمهور اوکراین نشان می دهد که اظهارات "هابک" چه انتظاراتی را به وجود آورده است. وی چنین اقدامی را غیر مسئولانه دانسته و تاکید کرد که درگیری ها در شرق اوکراین از راه نظامی قابل حل نیست. بنابراین ارسال تسلیحات برای اوکراین راهکار نادرستی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس