کد خبر 1225271
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
انگلیس نمایه

کاهش سفرهای تجاری بین المللی هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا هفته‌ای ۴.۴ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت می‌زند.

به گزارش مشرق، انجمن سفرهای تجاری انگلیس اعلام کرد که فقط در هفته گذشته ۱۳۱ هزار و ۴۴۹ مسافرت کمتر از مدت مشابه دو سال پیش انجام شده که این میزان ۵.۴ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس ضرر مالی زده است.

بیشتر بخوانید:

خسارت سنگین کاهش سفرهای تجاری بر اقتصاد انگلیس

از این میزان ۵۹۸ میلیون پوند متعلق به کاهش سفرهای تجاری به آمریکا، ۷۲۰ میلیون پوند به آلمان و ۷۷۸ میلیون پوند به فرانسه بوده است. سنگاپور هم به رغم اینکه در فهرست کشورهای کم خطر انگلیس به لحاظ کرونایی قرار دارد اما شاهد ۹۱ درصد کاهش در سفرهای تجاری بوده است.

این درحالیست که سفرهای تجاری هوایی بخش مهمی از اقتصاد و تولید ناخالص انگلیس را تشکیل می‌دهد و سالانه ۲۲۰ میلیارد پوند برای کشور سودآوری دارد. اقتصاد انگلیس سال گذشته با ۹.۹ درصد کاهش بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

انگلیس ۱۷ «مه» (۲۷ اردیبهشت) محدودیت‌ها برای سفرهای خارجی را که آسان کرد تا از خسارت بیشتر صنعت گردشگری که به مرز ورشکستگی رسیده، جلوگیری کند. با این حال نوسانات اوضاع کرونا در کنار هزینه‌های سنگین آزمایش‌های اجباری ترمز اوج‌گیری این صنعت سودآور را گرفته است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس بخش عمده نیروهایشان را اخراج کرده و هنوز برنامه‌های پروازی خود را افزایش نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهان

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی می‌گوید که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس در سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان کرده‌اند. هیترو هم که بزرگترین فرودگاه بین المللی این کشور به شمار می‌رود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سال گذشته ۲.۸ میلیارد پوند بر اثر کرونا خسارت کرده است. بر اساس این بیانیه شمار مسافران این فرودگاه با ۷۳ درصد کاهش به ۲۲ میلیون نفر رسید. بیشتر این افراد هم در دو ماه اول سال گذشته (ژانویه و فوریه) پیش از همه‌گیری کرونا سفر کرده‌اند.

بحران کرونا برای صنعت هواپیمایی اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس