دیوان عالی

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه رعایت مصوبه ۹ ماه مرخصی زایمان الزامی است، گفت: ضرورتی به طرح شکایت در این خصوص در دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

به گزارش مشرق، محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: پس از صدور رأی هیئت عمومی، همکاری گسترده‌ای بین دیوان عدالت اداری و سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت و در نهایت مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۲۶/۲/۱۴۰۰ به تصویب رسید و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در تاریخ ۱/۳/۱۴۰۰ مراتب را به مدیران کل و معاونین این سازمان ابلاغ کرده است بنابراین در حال حاضر مرخصی زایمان مشمولان تأمین اجتماعی ۹ ماه است و رعایت مصوبه هیئت وزیران الزامی است.

مصدق با بیان اینکه در خصوص موضوع مذکور آراء لازم‌الاجرا از هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است، تصریح کرد: تمام واحدهای تأمین اجتماعی ملزم به رعایت آراء دیوان هستند و در صورت استنکاف، مسئولیت قانونی خواهند داشت.

وی متذکر شد: شکایت‌هایی که قبلاً در این زمینه صورت گرفته است در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شود و در مورد افراد ذی‌نفع که مشمول مرخصی مذکور هستند اما تاکنون شکایت نکرده‌اند، طرح شکایت در دیوان ضرورتی ندارد و رأساً به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند و شعب و ادارات سازمان تأمین اجتماعی بدون لزوم اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، مکلف به اجرای قانون در مورد آنها هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس